• Okleen sponges
  • Vettel-varázslat az éjszakában

    Honnan jött ez a fordulat? A kérdést a Mercedes és a Red Bull mellett maga Sebastian Vettel is föltette. Az időmérős sikere után aztán magyarázattal is szolgált.

    Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

    Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

    Sebastian Vettel csak ordított, és majd’ kiugrott az autójából. A reakciójában minden benne volt. Csütörtökön eljátszhatta a higgadt esélytelent, mondhatta azt, hogy ez is csak egy futam a többi közül, melyen csak cél, de nem kényszer a győzelem, az őszinte valóság viszont a felszínre tört abban a pillanatban, amikor a célvonalat átszelve megtudta, övé a szingapúri pole. Ez a jelenet megmutatja, nagyon is létezik az a győzelmi kényszer jelentette nyomás, a favorit szerep, mely miatt ezen szombaton alighanem a pole pozíción kívül minden más helyezéssel elégedetlen lett volna.

    Pedig nem voltak jók az előjelek. A szabadedzések alapján nem hogy a pole-esélyük nem volt egyértelmű, de még az sem, hogy képesek lesznek-e maguk mögött tartani Lewis Hamiltont. Vettel a Q1-ből a 12., a Q2-ből a 4. legjobb idővel jutott tovább, mindkét alkalommal lassabb volt csapattársánál. Úgy tűnt, idén többedik alkalommal elveszítheti a fonalat. Erre a Q3-ban elővarázsolt két olyan kört, amilyeneket az előző hetekben bajnoki riválisától, Lewis Hamiltontól láthattunk. És megmutatta nekünk, miért számítanak ők a mezőny klasszisainak, s miért róluk szól ez a 2017-es bajnokság.

    Hamilton és a Red Bull-osok is csak csodálkozva vakarták a fejüket, honnan jött ez a hirtelen fordulat. Vettel sem igazán tudta megmondani. „Nem tudom. Le kéne nyugodnom ehhez. Ez a hétvége eddig egészen hullámzó volt. Nehéz volt a péntekünk, a szombat délutánunk, de estére életre kelt az autó” – nyilatkozta a pályafutása 49. edzéselsőségét szerző német.

    „Szeretem ezt a pályát, tudtam, hogy ez a tempó benne van az autóban. Tudtuk, hogy csak ki kell hoznunk belőle” – ismételte pénteki önmagát. A kérdés a hogyan volt, a választ pedig a csapatmunka jelentette. Azok után, hogy Sergio Marchionne két hete leteremtette őket, mondván, valamit csúnyán elszúrtak, most nem engedhettek meg egy újabb blamát. Még a szombati harmadik edzésen is folyamatosan alakítottak valamit az autókon.

    Vettel elárulta, Maranellóból is kulcsfontosságú háttértámogatást kaptak. „Fenomenális volt! Az autó nem úgy működött, ahogy szerettük volna, de különleges munkát végeztünk az éjszaka folyamán, köszönhetően a maranellóiak segítségének. Charles Leclerc ült a szimulátorba – ők ketten váltogatják egymást Antonio Giovinazzival –, és minden olyan kérdésre választ kaptunk, amelyekre nekünk már nem jutott időnk. Az itteni srácok pedig szerintem nem is feküdtek le!”

    Vettel majdnem hibátlan kört teljesített a Q3 végén. Egyetlen pontatlansága azonban akár sokba is kerülhetett volna. A 19-es kanyarban a kigyorsításnál csak úgy szikrázott a bal felnije, ahogy a falhoz ért. A hétvége során nem először feszegette ennyire a határokat. „A tizenkilences kanyarban az nem csak egy kisebb csók volt, hanem inkább egy ütés. Mázli, hogy az autóm kitartott. Nagyon megkönnyebbültem, hogy meglett a pole” – mondta felszabadultan.  

    Ez az eset is csak azt mutatta, mennyire a határon egyensúlyozott. „Akkor úgy éreztem, nem lesz elég a köröm az első helyre. Végül elég lett, de akkor úgy éreztem, nem lesz. Az utolsó szektorban nagyon jónak éreztem az autót. Úgy voltam vele, hogy hozzá se nyúlok a fékhez. Kiderült, hogy talán kellett volna, mert leborotváltam a falat. De végül bevált. Kicsit túraautós volt. Mindent beleadtam, amit csak tudtam, és összejött.”

    „Ez a kör annyira hosszú, hogy nehéz mindent jól csinálni. Szerencsés voltam az utolsó körömmel. Egészen addig nyomtam, amíg el nem értem az utolsó kanyart, ahol jelentős vibrációt éreztem. De szerencsére akkor már csak ez az egy kanyar volt hátra. Éreztem, hogy a Red Bullokban van még tartalék, és emiatt is voltam annyira boldog, amikor átszeltem a célvonalat. Néztem a kijelzőket, és vártam a megerősítést.”

    Bár Vettel a fellegekben járt az időmérő után, a feladatot még csak félig teljesítette. Jó előjel számára, hogy eddigi 3 szingapúri pole-jából mindet győzelemre tudta váltani. És a futam történetében is csak kétszer fordult elő, hogy nem az élről induló nyert. Garancia azonban így sincs a vasárnapi sikerére. A kilátásai Hamilton 5. helyével viszont nem rosszak.

    „Hosszú verseny vár ránk, sok minden megtörténhet rajta. A rajthelyezés meghatározó itt, de ettől még hosszú út áll előttünk. Az, hogy az autónk jó volt este, mindenesetre biztató. Nem érdekel, hol vannak a többiek. Sok minden van, amit muszáj jól csinálnunk. Végre ott vagyunk, ahová vártuk magunkat” – örvendezett az idei 3. pole-ját szerző bajnoki második helyezett.

    Forrás: M4Sport

     

    Kapcsolodó cikkek

    Räikkönen és a Ferrari esélyei a hátralévő négy futamon... Kimi Räikkönen hisz benne, hogy a Ferrari képes győzedelmeskedni a 2017-es szezon fennmaradó négy versenyén, amennyiben kiküszöböli a hibáit és javít ...
    Ha veszít, sem lehet már vesztes Vettelből Volt Toro Rossó-s főnöke szerint Sebastian Vettel bajnoki vereség esetén sem érezheti magát vesztesnek 2017-ben. „Gigászi” párharcot jósol 2018-ra a n...
    Vettel Räikkönent tekinti az eddigi legjobb csapattársának... A Red Bullnál két ausztrál is megkeserítette az életét, ám Sebastian Vettelnél nem ez a fő szempont az eddigi legjobb csapattárs kiválasztásában. ...

    Nincs komment

    Legyél Te az első hozzászóló!

    Vélemény, hozzászólás?

    Tovább az eszköztárra

    A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

    A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

    Bezárás