Vettel után az özönvíz

vettel_redbullMíg Sebastian Vettel a előre látható lazasággal nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat, mögötte óriási csatákban alakult ki a végeredmény. Alonso a 2. helyre kapaszkodott, Räikkönen 10 helyet javítva lett a 3.

 

Szingapúrban nem sokkal este 8 előtt felsorakoztak az autók a rajtrácsra a 2013-as Forma-1-es idény 13. futamát jelentő éjszakai versenyre.
Az élről a címvédő, egész hétvégén szupergyors Sebastian Vettel indult, a kérdés alapvetően az volt, hogy ha megússza a rajtot, bírja-e majd a már Olaszországban is rakoncátlankodó, ciklusának utolsó versenyét töltő sebességváltója. Mögüle Nico Rosberg, Romain Grosjean, Mark Webber, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Fernando Alonso és Jenson Button kezdett, a hátfájdalmakkal küszködő Kimi Räikkönen csak a 13. helyről várta a rajtot a 29-30 fokos melegben.
Ahogy az időmérőn, a startnál is “beijesztett” Rosberg, az első kanyarba elsőként, Vettel előtt érkezett, de nem tudta íven tartani az autót a féktávon, így Vettel visszavette a vezetést. Alonso ragyogóan kezdett, a 3. helyre ugrott fel.
Hátrébb Webber, Grosjean, Massa, a brazilt levágással előző, a pozíciót a második körben visszaadó Hamilton, Button, Nico Hülkenberg, Sergio Perez, Esteban Gutierrez és Kimi Räikkönen állt. A 9. helyről kezdő Daniel Ricciardo a 14. helyre esett vissza. Vettelnek a 3. körre már 4 másodperces előnye volt, elhúzott.
A német körönként fél másodperccel lépett el, az 5. körben 6,4 másodperc volt az előnye Rosberg előtt, majd a biztonságos, teljes célegyenesnyi távolságban beállt nagyjából erre a tempóra.
A kerékcseréket a hátsókkal hamar szenvedő Räikkönen kezdte a 11. körben, a finn a mezőny végére esett vissza. Massa a 13. körben járt kint, Räikkönennel ellentétben közepes keveréket kapott. A szintén a hátsókra panszkodó Webber a következő körben ment ki, vele együtt érkezett Button és Hülkenberg is.
A Mercedes garázsából David Bechkham, a Lotusnál a walesi veterán táncdalénekes, Tom Jones figyelte a történéseket.
Úgy tűnt, hogy a gumik, bármelyik keverékről is legyen szó, rövidebb ideig bírták a vártnál, a kettő helyett a 3 kiállás látszott életképes stratégiának. Alonso, Hamilton, Grosjean, Rosberg is kilátogatott.
A 16. körben Maldonado, Hülkenberg és Perez vívott kemény csatát a 12-14. helyen, mindannyian megúszták a koccanást és a fallal való találkozást.
A vezető Vettel végül a 18. körre ment ki friss abroncsokért, közepes keveréket kapott a második etapra. Minden tökéletesen működött számára. Alonso a saját kiállása után hossz körökre beragadt a nyújtott első etapot futó Paul di Resta mögé, nem tudott a 3. helyre jutni a skót miatt.
A futam harmadánál, a 20. körben Vettel kényelmes, majdnem 9 másodperccel vezetett, mögötte Rosberg, di Resta, Alonso, Webber, Grosjean, Hamilton, Massa, Button és Räikkönen volt a top10-ben.
A Force India skótja – a mezőnyből utolsóként – a 21. körben ment ki, ezzel Perez lépett fel az utolsó pontszerző helyre.
A 25. körben megtörtént az első baleset, Daniel Ricciardo a 18. kanyarban elmérte a féktávot, orral a TecPro korlátban végezte, beküldték a biztonsági autót.
A safety car alatt azonnal a bokszba sietett Alonso, Grosjean, Massa, Button, Räikkönen, Perez, Hülkenberg, Gutierrez, Sutil. Vettel, Rosberg, Webber és Hamilton kint maradt, Di Resta szintén nem ment ki, a 7. helyre lépett előre. Nekik a kétkiállásos stratégia mellett még korai lett volna a második csere. A címvédő előnye természetesen lenullázódott.
A biztonsági autó a 31. körre engedte el a mezőnyt, ekkor úgy tűnt, hogy nem a 61 kör, hanem a kétórás limit jelenti majd a futam végét.
Az újrarajtolásnál Vettel simán húzott el, hátrébb sem történt pozíciócsere. A Red Bull-os német vezetett, mögötte Rosberg, Webber, Hamilton, Alonso, Grosjean, di Resta, Massa, Button és Räikkönen volt az első tízben.
Vettel egyetlen kör alatt 3,2 másodperces előnyt épített ki, a másodikra már 5,5-del vezetett.
Grosjean számára a 34. körben fordult rosszra a verseny, a kompresszora elromlott, ki kellett mennie a bokszba, kiesett.
A 41. körben Webber nyitotta a kerékcserék újabb hullámát, utána Rosberg is kint járt, az ausztrál a kiállással megelőzte. Utánuk di Resta és Massa is kiment, a 44. körre Hamilton is cserélt, majd Vettel is felvette az elvileg utolsó, szombatról megspórolt vadonatúj szuperlágy szettjét.
Az 51. körben a sorrend Vettel, Alonso, Button, Räikkönen, Perez, Hülkenberg, Webber, Rosberg, Hamilton és di Resta haladt a top10-ben, a nagy kérdés az volt, hogy a kereket nem cserélők vajon kibírják-e a kockás zászlóig.
Az 54. körben Webber megelőzte Hülkenberget, a 6. helyre lépett előre, majd Perezt kezdte támadni. Közben Räikkönen a 14. kanyarban a külső íven, a fal mellett ment el Button mellett, tanítani való előzést mutatott be.
Hülkenberg az 55. körben elengedte a Mercedeseket, míg di Resta a 7. kanyarban elmérte a féktávot és beleállt a falba.
Webber óriási vágtába kezdett, Perezt, majd Buttont is elkapta az 56. körben.
A sorrend ekkor Vettel, Alonso, Räikkönen, Webber, Button, Perez, Rosberg, Hamilton, Massa és Hülkenberg volt a pontszerző helyeken.
Hamilton támadni kezdte Rosberget, aki előre menekült és megelőzte Perezt. Hamilton ütemet tévesztett, Massa majdnem elkapta az angolt. Rosberg tovább sietett, maga mögé utasította Buttont, míg Hamilton a másik McLarent, Perezt utasította maga mögé, akit aztán Massa is lehagyott, majd az angolt is megfogta.
Webbernél az utolsó körökön haldokolni kezdett a sebességváltó, lelassult, mindkét Mercedes visszaelőzte, de hajtott tovább, hiszen egy kör hiányzott már csak. Az ausztrált Massa is lehagyta, az RB9-es végül lángoló farral húzódott félre.
Vettel senkitől sem zavartatva jutott a kockás zászlóig, mögötte Alonso, a 10 helyet javító Räikkönen, Rosberg, Hamilton, Massa, Button, Perez, Hülkenberg és Sutil ért be a pontszerző helyeken.
Alonso régi, 80-as évekbeli jeleneteket idézve a Ferrari oldaldobozán ülve vitte el a célig Webbert a levezető körön.
Vettel harmadik szingapúri győzelmével újabb lépést tett negyedik bajnoki címe felé, 33. futamgyőzelmével pedig megelőzte Alonsót az örökranglistán, minden idők 4. legeredményesebb pilótája lett.

A Szingapúri Nagydíj végeredménye:

Hely Pilóta Csapat Kör Kiállás
1 Vettel Red Bull 61 2
2 Alonso Ferrari 61 2
3 Räikkönen Lotus 61 2
4 Rosberg Mercedes 61 2
5 Hamilton Mercedes 61 2
6 Massa Ferrari 61 3
7 Button McLaren 61 2
8 Perez McLaren 61 2
9 Hülkenberg Sauber 61 2
10 Sutil Force India 61 3
11 Maldonado Williams 61 3
12 Gutiérrez Sauber 61 2
13 Bottas Williams 61 3
14 Vergne Toro Rosso 61 3
15 Webber Red Bull 60 2
16 van der Garde Caterham 59 3
17 Chilton Marussia 59 3
18 Bianchi Marussia 59 4
19 Pic Caterham 59 3
Kiesők
di Resta Force India 54 2
Grosjean Lotus 37 4
Ricciardo Toro Rosso 23 1
Forrás: Vezess.hu
Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás