Vettel nyerte az újabb jerez-i tesztnapot

 

A Red Bull-Racing német versenyzõje, Sebastian Vettel nyerte a jerez-i tesztsorozat mai napját. Vettel mögött a második helyen Lewis Hamilton zárt a McLaren-nel.A képzeletbelidobogó legalsó fokát a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa foglalhatta el az F10-es versenygéppel .


 

A képzeletbelidobogó legalsó fokát a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa foglalhatta el az F10-es versenygéppel .

A csapatok február elsõ hetében megkezdték autójuk tesztelését, éles körülmények között. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén még inkább *****arkodott az istállókkal, csupán négy európai tesztet engedélyezett. Az újonc Team USF1 kivétel, mivel az amerikaiak engedélyt kaptak arra, hogy az államokban vigyék pályára – nem létezõ? – autójukat.

Az elsõ kollektív teszt február 1-je, és 3-ika között került megrendezésre Spanyolországban, Valenciában. A hûvös, ám száraz valenciai kiruccanást a Ferrari nyerte. Az elsõ két napon Felipe Massa, míg az utolsón Fernando Alonso végzett az élen az F10-es versenygéppel. 

Valenciában hét csapat (Ferrari, Sauber, Mercedes, Toro Rosso, McLaren, Renault, Williams) képviseltette magát.

Egy héttel késõbb egy házzal (jó nagy házzal!) arrébb Jerez-be utaztak a tesztelni vágyók. A dél-spanyolországi teszt finoman szólva sem volt kielégítõ az istállók számára. A fent említett csapatokhoz a Red Bull-Racing, a Force India és az újonc Virgin GP csatlakozott. A „bikák” a helyszínen rántották le a leplet legújabb autójukról, az RB6-osról. 

A négy napos tesztet javarészt esõs körülmények mellett teljesítették a versenyzõk. Nem egyszer fordult elõ az, hogy már a reggeli órákban kialakult a végeredmény, és csak körök száma változott, mivel nem sokkal a start után leszakadt az ég, ázott a pálya. 

Az elsõ napon Nico Rosberg (Mercedes), a másodikon Kamui Kobayashi (Sauber), a harmadikon Jaime Alguersuari (Toro Rosso), a negyediken pedig Lewis Hamilton, és a McLaren-Mercedes vitte a prímet.

Az elõrejelzések nem sok jóval kecsegtettek, ennek ellenére a csapatok visszautaztak Jerez-be a héten.

Az eddig megszokottakhoz hasonlóan reggel 9 órától egészen délután 5 óráig körözgethettek a pályán a pilóták. Mivel ebédszünetet nem iktattak be a szervezõk, folyamatosan volt forgalom az aszfaltcsíkon. 

A pályára elsõként Sébastien Buemi hajtott ki a Toro Rosso-val. A svájci után egy malajziai is akcióba lendült.Fairuz Fauzy-é volt az a megtiszteltetés, hogy a malajziai tulajdonban lévõ Lotus néven futó csapat elsõ kollektív tesztjén pályára küldje a T127-es kódszámú autót, amivel korábban Silverstone-ban tett meg pár bemutató kört.

Az elsõ leállásra kicsivel több, mint fél órát kellett várnunk. Hamilton 9 óra 33 perckor a legendás hatos kanyarban (1997) parkolta le az MP4-25-öst. 20 perc pauza után folytatódhatott a móka. 

Alig, hogy ismét zöldre váltott a bokszutcában a lámpa, újra piros jelzés volt érvényben. Ezúttal a Force India skót tesztpilótája, Paul di Resta volt a hunyó, aki a tizenhármas kanyarban túlságosan is agresszívnak bizonyult, kicsúszott.

A délutáni órákban Adrian Sutil tesztelhette a Force India VJM03-as autóját. 

Mint tudjuk, az idõjárás nagy úr, és ezt ma is megmutatta. Hol esett az esõ, hol elállt, hol beborult az ég, hol hétágra sütött a nap Jerez-ben.

Az erõs szélnek köszönhetõen – már amikor nem esett – hamar felszáradt az ideális ív, így a csapatok folytathatták tesztprogramjukat. 

A rossz idõnek is betudhatóan, valamint annak, hogy Alonso csak pénteken ül autóba, lényegesen kevesebben látogattak ki a pályára. 

Massa 13 óra 21 perckor parkolta le autóját a hatos kanyarban, ahol di Resta délelõtt meglátogatta a kavicságyat.

A Ferrari hivatalos tájékoztatása szerint egy megszokott problémával találtak szembe magukat. A jelentések nem technikai problémáról szóltak, egyszerûen állítólag kifogyott az üzemanyag az autóból. 

Felipe elõtt honfitársa, Rubens Barrichello vétette észre magát, amikor az FW32-es egyszerûen megállt a tizenötös kanyarban. A nap végén az autó ismét bemondta az unalmast. Egyelõre úgy tûnik, hogy a Cosworth motorral életre keltett Williams megbízhatósága nem a legjobb.

Ha már „ferraris” téma, akkor Michael Schumacher. Ma „Sumáker-en” volt a sor, hogy tesztelje a Mercedes W01-es autóját. 

Sokak által csak „Buby Schumi-nak” becézett Sebastian Vettel az RB6-os versenygéppel rótta a köröket. Ezúttal egyszer sem kellett gyalogolnia, vissza a bokszutca felé, nem állt le a Renault erõforrással hajtott „bika”. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a helyszínen követte figyelemmel a történéseket. 

A Renault F1 Team orosz pilótáját, Vitaly Petrov-ot küldte „hadba” az R30-assal. Petrov-hoz hasonlóan Timo Glock nem vitte túlzásba a mai napot. 

Az újonc Virgin csapatnak már az elsõ jerez-i teszten is akadtak problémái, bõszen… Alkatrész híján nem sokat lehettek a pályán. 

Glock csak délben dugta ki az orrát a garázsból. Lehet, hogy a csapat felcsapott MacGayver-nek, és több elembõl raktak össze egyet a VR-01-eshez. 

A Sauber ezúttal nem parádézott, Pedro de la Rosa csendesen teljesítette programját. 

Holnap folytatódik a körözgetés Jerez-ben.

Forrás F1-Live.





















Végeredmény 

Hely Nemzetiség Versenyzõ Csapat Autó Idõ Különbség Kör  
1.  Germany Sebastian Vettel Red Bull Racing RB6 1:22.593   99  
2.  United Kingdom Lewis Hamilton McLaren MP4-25 1:23.017 +0.424 72  
3.  Brazil Felipe Massa Ferrari F10 1:23.204 +0.611 72  
4.  Switzerland Sébastien Buemi Toro Rosso STR5 1:23.322 +0.729 79  
5.  Spain Pedro de la Rosa Sauber C29 1:23.367 +0.774 76  
6.  Germany Michael Schumacher Mercedes GP W01 1:23.803 +1.210 111  
7.  Germany Adrian Sutil Force India VJM-03 1:24.272 +1.679 28  
8.  United Kingdom Paul di Resta Force India VJM-03 1:25.088 +2.495 74  
9.   Vitaly Petrov Renault R30 1:26.237 +3.644 55  
10.  Brazil Rubens Barrichello Williams FW32 1:27.320 +4.727 109  
11.  Malaysia Fairuz Fauzy Lotus F1 T127 1:31.848 +9.255 76  
12.  Germany Timo Glock Virgin Racing VR-01 1:32.417 +9.824 10  

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás