Vettel nyerte az újabb jerez-i tesztnapot
A Red Bull-Racing német versenyzõje, Sebastian Vettel nyerte a jerez-i tesztsorozat mai napját. Vettel mögött a második helyen Lewis Hamilton zárt a McLaren-nel.A képzeletbelidobogó legalsó fokát a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa foglalhatta el az F10-es versenygéppel .
A képzeletbelidobogó legalsó fokát a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa foglalhatta el az F10-es versenygéppel .
A csapatok február elsõ hetében megkezdték autójuk tesztelését, éles körülmények között. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén még inkább *****arkodott az istállókkal, csupán négy európai tesztet engedélyezett. Az újonc Team USF1 kivétel, mivel az amerikaiak engedélyt kaptak arra, hogy az államokban vigyék pályára – nem létezõ? – autójukat.
Az elsõ kollektív teszt február 1-je, és 3-ika között került megrendezésre Spanyolországban, Valenciában. A hûvös, ám száraz valenciai kiruccanást a Ferrari nyerte. Az elsõ két napon Felipe Massa, míg az utolsón Fernando Alonso végzett az élen az F10-es versenygéppel.
Valenciában hét csapat (Ferrari, Sauber, Mercedes, Toro Rosso, McLaren, Renault, Williams) képviseltette magát.
Egy héttel késõbb egy házzal (jó nagy házzal!) arrébb Jerez-be utaztak a tesztelni vágyók. A dél-spanyolországi teszt finoman szólva sem volt kielégítõ az istállók számára. A fent említett csapatokhoz a Red Bull-Racing, a Force India és az újonc Virgin GP csatlakozott. A „bikák” a helyszínen rántották le a leplet legújabb autójukról, az RB6-osról.
A négy napos tesztet javarészt esõs körülmények mellett teljesítették a versenyzõk. Nem egyszer fordult elõ az, hogy már a reggeli órákban kialakult a végeredmény, és csak körök száma változott, mivel nem sokkal a start után leszakadt az ég, ázott a pálya.
Az elsõ napon Nico Rosberg (Mercedes), a másodikon Kamui Kobayashi (Sauber), a harmadikon Jaime Alguersuari (Toro Rosso), a negyediken pedig Lewis Hamilton, és a McLaren-Mercedes vitte a prímet.
Az elõrejelzések nem sok jóval kecsegtettek, ennek ellenére a csapatok visszautaztak Jerez-be a héten.
Az eddig megszokottakhoz hasonlóan reggel 9 órától egészen délután 5 óráig körözgethettek a pályán a pilóták. Mivel ebédszünetet nem iktattak be a szervezõk, folyamatosan volt forgalom az aszfaltcsíkon.
A pályára elsõként Sébastien Buemi hajtott ki a Toro Rosso-val. A svájci után egy malajziai is akcióba lendült.Fairuz Fauzy-é volt az a megtiszteltetés, hogy a malajziai tulajdonban lévõ Lotus néven futó csapat elsõ kollektív tesztjén pályára küldje a T127-es kódszámú autót, amivel korábban Silverstone-ban tett meg pár bemutató kört.
Az elsõ leállásra kicsivel több, mint fél órát kellett várnunk. Hamilton 9 óra 33 perckor a legendás hatos kanyarban (1997) parkolta le az MP4-25-öst. 20 perc pauza után folytatódhatott a móka.
Alig, hogy ismét zöldre váltott a bokszutcában a lámpa, újra piros jelzés volt érvényben. Ezúttal a Force India skót tesztpilótája, Paul di Resta volt a hunyó, aki a tizenhármas kanyarban túlságosan is agresszívnak bizonyult, kicsúszott.
A délutáni órákban Adrian Sutil tesztelhette a Force India VJM03-as autóját.
Mint tudjuk, az idõjárás nagy úr, és ezt ma is megmutatta. Hol esett az esõ, hol elállt, hol beborult az ég, hol hétágra sütött a nap Jerez-ben.
Az erõs szélnek köszönhetõen – már amikor nem esett – hamar felszáradt az ideális ív, így a csapatok folytathatták tesztprogramjukat.
A rossz idõnek is betudhatóan, valamint annak, hogy Alonso csak pénteken ül autóba, lényegesen kevesebben látogattak ki a pályára.
Massa 13 óra 21 perckor parkolta le autóját a hatos kanyarban, ahol di Resta délelõtt meglátogatta a kavicságyat.
A Ferrari hivatalos tájékoztatása szerint egy megszokott problémával találtak szembe magukat. A jelentések nem technikai problémáról szóltak, egyszerûen állítólag kifogyott az üzemanyag az autóból.
Felipe elõtt honfitársa, Rubens Barrichello vétette észre magát, amikor az FW32-es egyszerûen megállt a tizenötös kanyarban. A nap végén az autó ismét bemondta az unalmast. Egyelõre úgy tûnik, hogy a Cosworth motorral életre keltett Williams megbízhatósága nem a legjobb.
Ha már „ferraris” téma, akkor Michael Schumacher. Ma „Sumáker-en” volt a sor, hogy tesztelje a Mercedes W01-es autóját.
Sokak által csak „Buby Schumi-nak” becézett Sebastian Vettel az RB6-os versenygéppel rótta a köröket. Ezúttal egyszer sem kellett gyalogolnia, vissza a bokszutca felé, nem állt le a Renault erõforrással hajtott „bika”. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a helyszínen követte figyelemmel a történéseket.
A Renault F1 Team orosz pilótáját, Vitaly Petrov-ot küldte „hadba” az R30-assal. Petrov-hoz hasonlóan Timo Glock nem vitte túlzásba a mai napot.
Az újonc Virgin csapatnak már az elsõ jerez-i teszten is akadtak problémái, bõszen… Alkatrész híján nem sokat lehettek a pályán.
Glock csak délben dugta ki az orrát a garázsból. Lehet, hogy a csapat felcsapott MacGayver-nek, és több elembõl raktak össze egyet a VR-01-eshez.
A Sauber ezúttal nem parádézott, Pedro de la Rosa csendesen teljesítette programját.
Holnap folytatódik a körözgetés Jerez-ben.
Végeredmény
Hely | Nemzetiség | Versenyzõ | Csapat | Autó | Idõ | Különbség | Kör | |
1. | ![]() |
Sebastian Vettel | Red Bull Racing | RB6 | 1:22.593 | 99 | ||
2. | ![]() |
Lewis Hamilton | McLaren | MP4-25 | 1:23.017 | +0.424 | 72 | |
3. | ![]() |
Felipe Massa | Ferrari | F10 | 1:23.204 | +0.611 | 72 | |
4. | ![]() |
Sébastien Buemi | Toro Rosso | STR5 | 1:23.322 | +0.729 | 79 | |
5. | ![]() |
Pedro de la Rosa | Sauber | C29 | 1:23.367 | +0.774 | 76 | |
6. | ![]() |
Michael Schumacher | Mercedes GP | W01 | 1:23.803 | +1.210 | 111 | |
7. | ![]() |
Adrian Sutil | Force India | VJM-03 | 1:24.272 | +1.679 | 28 | |
8. | ![]() |
Paul di Resta | Force India | VJM-03 | 1:25.088 | +2.495 | 74 | |
9. | ![]() |
Vitaly Petrov | Renault | R30 | 1:26.237 | +3.644 | 55 | |
10. | ![]() |
Rubens Barrichello | Williams | FW32 | 1:27.320 | +4.727 | 109 | |
11. | ![]() |
Fairuz Fauzy | Lotus F1 | T127 | 1:31.848 | +9.255 | 76 | |
12. | ![]() |
Timo Glock | Virgin Racing | VR-01 | 1:32.417 | +9.824 | 10 |