Vettel állt az élre a második edzésen

A száraz pályán már a Ferrari volt az úr Sepangban! Sebastian Vettel nagy fölénnyel nyerte a második edzést, miközben a Mercedesek csak szenvedtek. A gyakorlást egy nagy baleset és egy elszabadult csatornafedél szakította félbe.

vettel2

Úgy vágott neki a Forma–1 mezőnye a Maláj Nagydíj második szabadedzésének, ahogyan a pap lép ki a templomból: mintha mi(-)se történt volna… A két és fél órával korábban még csuromvíz pálya teljesen fölszáradt, a felhők elvonultak, az autókra pedig kivétel nélkül slickgumik kerültek fel – először a hétvégén.

Többen azonnal a lényegre is tértek, és máris megszülettek az első szárazpályás idők. Max Verstappent nem különösebben zavarta meg a körülmények változása, Kimi Räikkönen rövid „uralkodása” után hamar az élre állt, és már első lágygumis körén 0,2-re megközelítette Fernando Alonso 2005-ös abszolút pályacsúcsát. Sebastian Vettel viszont már meg is döntötte azt. A német 1:32,566-tal ugrott az élre, 0,016-et verve Alonso 12 éve, az első időmérőn futott legjobbjára, aztán következő körében tovább javított, 1:32,456-ra.

Az első félóra Ferrari, Red Bull díszítősort hozott az élen, Vettelt Verstappen, Räikkönen és Ricciardo követte, a két Mercedes csak utánuk következett, jó 0,7-es hátránnyal. Az Ezüstnyilak ráadásul nem is festettek túl jó képet. Előbb Valtteri Bottas szánkázott végig a 10-es kanyar kavicságyában, miután fennakadt a sodrós jobbkanyar külső kerékvetőjén, pár perccel később pedig Lewis Hamilton fordította keresztbe a W08-ast a 7-es kanyarban. A britnek nagy szerencséje volt, hogy egyáltalán ki tudott kászálódni a kavicságyból. Kettejük közül a finn járt rosszabbul, aki a kerékvetős kalandja során kárt tett a padlólemezében, így egy időre ki kellett szállnia versenygépéből.

De autó alá fekvős percek voltak ezek a Ferrarinál is, ahol Kimi Räikkönen gépével akadt probléma. A vörös paripa az emelőn, levett motorborítással pihent, miközben lovasa csupán fele annyi kört teljesített, mint csapattársa.

A riadalomból a Toro Rossónak is kijutott az első félórában. Első menete után Pierre Gasly füstölő autóval állt be a garázsa elé. „Én mindig szívrohamot kapok, amikor ezt látom, de a motormérnökeink azt mondják, ne aggódjak, csak némi olaj volt a kipufogóban” – nyugodott meg Franz Tost csapatfőnök. Carlos Sainz eközben kavicságyas jelenettel hozta rá a frászt a 11-es kanyarban. „Az autó vezethetetlen” – állapította meg a spanyol, aki ennek ellenére a legjobb tízben volt ekkor.

Előtte Esteban Ocon, Felipe Massa és Lance Stroll sorakozott, ám a Williamsek már ekkor a szuperlágy gumikat használták.

A versenyzők már a hosszú etapokra helyezték át a hangsúlyt, amikor egy nagy baleset félbeszakította az edzést. Romain Grosjean jobb hátsó kereke 21 perccel a leintés előtt a 13-as kanyar közepén egyszerűen szétrobbant, a francia elvesztette uralmát autója fölött, nagy sebességgel átszánkázott a kavicságyon, majd a gumifalban kötött ki.

Mint kiderült, defektjét egy, a helyéről elmozdult csatornafedél okozta, mely azok után emelkedett ki a helyéről, hogy Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen nem sokkal előtte áthajtott rajta. Grosjeannak esélye sem volt elkerülni a bajt. Szerencsére sértetlenül szállt ki az autójából, de elővigyázatosságból azért a pálya orvosi központjába vitték vizsgálatra.

A kényszerleállás alatt a versenyigazgató, Charlie Whiting is a problémás kanyarhoz sietett, hogy felmérje a helyzetet – ő maga vezette a biztonsági autót, az anyósülésre pedig Laurent Mekies biztonsági igazgató ült be mellé.

Tanácstalan gesztusaikból már látszott, nincs megoldásuk a keletkezett lyuk eltüntetésére, és hamar jött is az információ: a szabadedzést már nem indítják újra.

Hiába vonult tehát el az eső, a versenyzőknek az idén búcsúzó Maláj Nagydíj pénteki napjára így is két csonka edzés jutott, a száraz pályás hosszú etapokra pedig szombaton kell sort keríteniük – ha a körülmények engedik.

A program remélhetőleg strapabíró csatornafedelekkel, a harmadik szabadedzéssel folytatódik, melyet magyar idő szerint 7:55-től az M4 Sport és az m4sport.hu élőben közvetít.


 Forrás: M4Sport

 

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás