Verstappen újabb magabiztos győzelmet aratott, Hamilton csak 4. lett
Akárcsak a múlt heti Stájer Nagydíjnak, a második osztrák versenynek (az Osztrák Nagydíjnak) is Max Verstappen vágott neki az első helyről, mellőle pedig az időmérő meglepetésembere, Lando Norris indulhatott, aki a kvalifikáción mindössze 48 ezreddel maradt le a rajtelsőségről. A második sorból Sergio Pérez és Lewis Hamilton várta az indulást, a harmadikból pedig Valtteri Bottas és Pierre Gasly.
Gasly volt egyébként az első a sorban, aki a lágyabb keverékkel indult neki a futamnak, az előtte állók mind a közepessel abszolválták az időmérő második szakaszát, vagyis a „jobb” keverékkel startolhattak. Az élmezőnyben tehát ebből a szempontból nem volt eltérés a taktikák között.
A rajt – akárcsak a múlt héten – zökkenőmentes volt az élboly számára: Verstappen őrizte az első helyet, Norris maradt a másodikon, Pérez pedig tartotta a harmadikat, majd a Mercedes pilótái jöttek.
A helyezkedés aztán az első körben is elmaradt, Esteban Ocon kiesése (a francia szendvicsbe került a hármas kanyarnál, jobb első felfüggesztése kitört, autója pedig megállt a pálya szélén). Az újraindítás aztán sokkal több drámát hozott, Pérez ugyanis azonnal letámadta Norrist, aki azonban keményen védte pozícióját, ellenfele pedig a négyes kanyarnál kicsúszott és számos pozíciót veszített; egészen a tizedik helyig csúszott vissza.
Pérez kicsúszása után Norris a harmadik helyre előrelépő Hamiltont kapta meg üldözőnek, aki tapadt is honfitársára, előzési pozícióba viszont nem került, ezzel pedig Verstappen tizenöt kör alatt már hat másodperces előnyre tett szert.
A két britet Bottas követte tisztes távolságból (a finn inkább óvta a gumikat, minthogy belemenjen az üldözőversenybe), majd a középmezőny eleje jött, melyben ismét komoly csata zajlott az Alpha Tauri, a Ferrari, valamint az Aston Martin versenyzői, valamint Daniel Ricciardo és Pérez között.
Hamilton a futam huszadik körében ment el Norris mellett, aki pont ekkor kapta meg az öt másodperces büntetést Pérez kiszorításáért (ezt mivel még volt hátra kiállása, az első kerékcseréje alatt töltötte le). Ami a címvédőt illeti, előzése után a hátránya tíz másodperc volt a leggyorsabb köröket szóró Verstappennel szemben.
Norrist a kiállásokkor Bottas is megelőzte: a finn lemaradása két másodperc volt a csere előtt, vagyis már csak az öt másodperces büntetés miatt is elé került a kiállások után. A sorrend tehát ekkor Verstappen, Hamilton, Bottas, Norris volt az élen, az üldözőket pedig Gasly vetette, majd Ricciardo, Pérez, Leclerc volt a sorrend. Az utóbbi négyest egyébként másodpercek választották el, intenzív küzdelem zajlott tehát a fontosabb pontszerző pozíciókért.
A csata hevében Pérez ugyanott, ugyanúgy szorította le a pályáról Leclerc-t, mint őt Norris, és meg is kapta érte ugyanazt az 5 másodperces büntetést. A mexikói később még egyszer leszorított ellenfelét, amiért kapott még egy 5 másodperces büntetést.
Az élen eközben Norris fölzárkózott a Mercedes versenyzőire, miután ők a folyamatosan lassuló (a Mercedes rádiókommunikációja alapján sérült autóval versenyző) Hamilton visszalassította őket. A címvédő aztán el is engedte csapattársát, Norrist pedig nem tudta maga mögött tartani: a fiatal honfitárs az első adandó alkalommal leelőzte őt.
A középmezőnyben ezalatt Pérez állt az élre (Gasly másodszor is kiállt kereket cserélni), neki azonban összesen 10 másodperces büntetéssel kellet számolnia, keményen kellett tehát hajtania, hogy kidolgozzon egy ekkora előnyt Ricciardóval, Leclerc-rel, Sainzcal és Gasly-val szemben.
Nagy csata zajlott az utolsó pontszerző pozícióért is: az élete első williamses egységéért hajtó Russell védte foggal-körömmel a tizedik helyet Fernando Alonsóval szemben.
Ami pedig az élen álló Verstappent illeti, a holland olyan komoly előnyt autózott ki, hogy a Red Bull tíz körrel a leintés előtt kihívta egy második cserére, hogy biztos ő fussa meg a leggyorsabb kört, és szerezze meg az azért járó pluszpontot.
Ezt be is húzta a holland, aki a győzelmet is megszerezte, miután végig uralta az Osztrák Nagydíjat. Bottas másodikként ért célba, Norris pedig idei harmadik dobogós helyezését szerezte a McLarennel. Hamilton csak negyedik lett, lemaradása tehát tovább nőtt a tabellán – már harminckét pont.
A középmezőny csatáját végül Sainz nyerte, ő ért tehát ötödikként célba, Pérez hatodik, Ricciardo hetedik, Leclerc pedig nyolcadik lett. Gasly-nak be kellett érnie a kilencedik pozícióval, az utolsó pontszerző helyért zajló csatát pedig végül Alonso nyerte, Russellnek tehát tovább kell várnia az első Williamsszel elért top10-es helyezésre.
Az Osztrák Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | másodperc | |
1. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | ||
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | +17,973 | +17,973 |
3. | Lando Norris | McLaren-Mercedes | +20,019 | +20,019 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | +46,452 | +46,452 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | +57,144 | +57,144 |
6. | Sergio Pérez | Red Bull-Honda | +57,915 | +57,915 |
7. | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes | +1 p 00,395 | |
8. | Charles Leclerc | Ferrari | +1 p 01,195 | |
9. | Pierre Gasly | Alpha Tauri-Honda | +1 p 01,844 | |
10. | Fernando Alonso | Alpine-Renault | +1 kör | |
11. | George Russell | Williams-Mercedes | +1 kör | |
12. | Cunoda Juki | Alpha Tauri-Honda | +1 kör | |
13. | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | +1 kör | |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | +1 kör | |
15. | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | +1 kör | |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | +1 kör | |
17. | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes | +1 kör | |
18. | Mick Schumacher | Haas-Ferrari | +2 kör | |
19. | Nyikita Mazepin | Haas-Ferrari | +2 kör | |
20. | Esteban Ocon | Alpine-Renault | kiesett |
Forrás: M4Sport