Verstappen nyert, a piros zászló megmentette Hamilton versenyét

Max Verstppen nyerte az esőével és balesetekkel tarkított kaotikus imolai versenyt, nagy riválisát, Lewis Hamiltont pedig megmentette a piros zászlós megszakítás, az újraindítást követően ugyanis a második helyre zárkózhatott, miután kicsúszása miatt számos pozíciót veszített.

A szombati időmérő végeredménye  izgalmas taktikai csatát vetített előre, az első helyről induló Lewis Hamilton ugyanis közepes, a másodikról startoló Sergio Pérez pedig lágy abroncsokkal vágott volna neki a futamnak, az időjárás azonban keresztülhúzta a számításokat.

Nagyjából egy órával a start előtt ugyanis esni kezdett az eső, a pálya pedig a rajtig sem száradt föl, a mezőny tehát a köztes és a teljesen vizes abroncsok közül választhatott az indulás előtt. Vagyis a várt taktikai csatából – legalábbis olyan formában, ahogyan azt tegnap a kvalifikációt után elképzeltük – semmi sem lett.

Történésekből már a start előtt sem volt hiány, Fernando Alonso ugyanis az egyik bemelegítő körén csúszott ki (első vezetőszárnya meg is sérült a gumifallal való találkozáskor, de a spanyol vissza tudott térni a garázsba), Lance Strollnak kigyulladtak a fékei (a csapat végül megoldotta a problémát) és Sebastian Vettel sem tudott fölállni a rajtrácsra egy váratlan, szintén a fékrendszerrel kapcsolatos probléma miatt.

A németnél sokkal jobban járt Charles Leclerc, aki ugyan megcsúszott a felvezető körön, de gyorsan vissza tudott térni a pályára, így elfoglalhatta a negyedik rajtkockát.

A drámai fölvezetés után a rajt sem szűkölködött izgalmakban: az indulás pillanatát Verstappen kapta el a legjobban, aki Pérezt és Hamiltont is megelőzte (utóbbival koccant is kicsit, ennek során pedig megsérült a brit első szárnya) és a mezőny élére állt. Az indulást követően Pérezt Leclerc is lehagyta, a helyezkedés viszont nem tartott sokáig, Nyikita Mazepin és Nicholas Latifi ütközése miatt ugyanis pályára küldték a biztonsági autót.

Az orosz tehát ismét érdekelt volt egy incidensben, ezúttal azonban vétlen volt, hiszen a kicsúszása után a pályára visszatérő Latifi húzta rá Williamsét az orosz autójára. Mazepin egyébként folytathatta is a versenyt, a kanadai viszont nem, az ütközés után ugyanis autója a gumifalba csapódott.

Eseményekből a biztonsági autós fázis során sem volt hiány, a gumikat melegítő Mick Schumacher ugyanis megcsúszott a célegyenesben, autója a falnak ütközött, az első vezetőszárny pedig levált a versenygépről. A fiatal német sok időt veszített, de folytathatta a versenyt.

Akárcsak az állórajtot, a biztonsági autós startot is Verstappen kapta el a legjobban: a holland visszaverte Hamilton támadását, sőt, egy kör alatt már három másodperces előnyt épített ki üldözőjével szemben. Hamilton mögött továbbra is Leclerc és Pérez jött, a mexikói után pedig Daniel Ricciardo, Lando Norris, Carlos Sainz valamint Lance Stroll csatázott a teljesen esős gumikon hátrafelé csúszó Pierre Gasly-val, akit azonban a csapat még nem hívott ki, hiszen nagyobb esőben bízott.

Miközben a francia egyre hátrébb esett (a 13. körben már a pontzónában sem volt benn), Pérez 10 másodperces büntetést kapott, amiért a biztonsági autós fázis alatti megcsúszását követően előzéssel vette vissza pozícióját Ricciardótól.

A mezőnyből elsőként Vettel változott száraz gumikra, a futam 22. körében, tempója pedig ígéretes volt, a következő körben azonban egy stop/go büntetés miatt (ez azért kapta, mert a futam előtt nem helyezték fel időben az abroncsokat versenyautójára vissza kellett térnie a boxba, ismét rengeteg időt veszített tehát.

A verseny ezen szakaszában változott az élen állók közötti dinamika, Verstappen ugyanis nemhogy növelni, tartani sem tudta előnyét: Hamilton villámgyorsan zárkózott riválisára, aki volt, hogy másfél másodpercet veszített egy körben. Ezt látva a Red Bull gyorsan kihívta kerékcserére Verstappent, aki természetesen már száraz pályás abroncsokat kapott. Hamilton egy körrel később állt ki, és bár megnyomta utolsó körét, nem tudott visszajönni a holland elé (ráadásul a Mercedes egy kicsit el is rontotta a címvédő cseréjét).

Az élen tehát nem történt változás, és Leclerc is megtartotta a harmadik helyet a kerékcseréknél, Pérez viszont, miután letöltötte 10 másodperces büntetését, Norris mögé került.

Bőven voltak tehát drámai pillanatok a verseny első felében, az igazi káosz azonban a kerékcserék után szabadult el: először Hamilton csúszott ki George Russell lekörözése során, a kavicságyban vesztegelve pedig rengeteg időt veszített.

Néhány pillanattal később a Mercedes másik versenyzője, és a Mercedes fiatal védence, George Russell került a figyelem középpontjába, a Tamburellónál ugyanis magas sebességnél ütköztek (Russell előzni próbálta Bottast, aki keményen védte pozícióját, miközben riválisa lement a fűre, megcsúszott és telibe találta a finn versenygépét), aminek hatására mindkét autó a gumifalba csapódott. A balesetet szerencsére mindketten megúszták. Az első ijedtség után kisebb nézeteltérés is támadt a két versenyző között: Russell dühösen Bottas sisakjára csapott, a finn pedig fölmutatta a középső úját riválisának…

A sérült versenyautók mentésének, a törmelék eltakarításának és a bukótér kitisztításának idejére piros zászlóval megszakították a versenyt, ami a versenybíróság döntésének értelmében egy gördülőrajt után folytatódott. Ezt Verstappen várta az első rajtkockából, Leclerc a másodikról, majd Norris, Pérez, Ricciardo, Stroll és Räikkönen jött – ők előzték meg a lekörözés közben kicsúszó Hamiltont, akinek tehát a kilencedik helyről kellett fölkapaszkodnia. Egy helyet egyébként már az indulás előtt nyert, Räikkönen ugyanis megcsúszott a rajt előtti körben.

Verstappen is megcsúszott a „bemelegítő körön”, elsőségét azonban meg tudta tartani az indítást követően, mögötte viszont volt egy helycsere: a lágy gumikon startoló Norris leelőzte Leclerc-t. Az első pillanatokban a fiatal brit még Verstappent is meg tudta közelíteni, a holland azonban ahogy abroncsai üzemi hőfokra melegedtek egyre nagyobb előnyre tett szert.

Az újraindítás utáni időszaknak Pérez lett a legnagyobb vesztese, a 39. körben ugyanis kicsúszott, és mire visszatért a pályára, nemcsak a negyedik helyet bukta el, hanem a pontszerzők közül is kiesett. Hamilton nem sokkal ezt követően leelőzte Strollt, majd Ricciardót is a címvédő tehát négy kör elteltével már az ötödik helyen állt.

A 49. körben Saizot is utolérte, sőt előzni is próbált a célegyenes végén, akkor azonban még nem tudta lehagyni a spanyolt, egy körrel később viszont maga mögé utasította, és Leclerc valamint Norris kettőse sem volt távol tőle, lőtávolban volt tehát a korábban elbukott második helyhez.

Leclerc-t az 55. körben vadászta le, az első adandó alkalommal, amikor a monacói 1 másodpercen kívül került Norrishoz képest és nem nyithatta a DRS-t. Öt körrel később Norrist is maga mögé utasította egy, a korábbiaknál hosszabb üldözőversenyt követően, Hamilton tehát visszazárkózott a második helyre, ahonnan korábban elkövetett hibája miatt kicsúszott.

Miközben minden figyelem a címvédőre hárult, Verstappen senkitől sem zavartatva növelte előnyét, majd szerezte meg idei első futamgyőzelmét a kaotikus imolai futamon. A dobogóra tehát három boldog ember állhatott föl: Verstappen a győzelemnek, Hamilton a pontmentésnek, Norris pedig annak örülhetett, hogy az időmérős hiba után beverekedte magát a legjobb három közé.

A Ferrari egy negyedik és egy ötödik hellyel zárta első hazai versenyét, a pontszerzők közé pedig Ricciardo, Stroll, Gasly, Räikkönen és Esteban Ocon került be. Pérez hibája után nem tudta visszaverekedni magát a pontzónába, végül csak tizenkettedik lett.

A világbajnokság két hét múlva folytatódik majd a Portugál Nagydíjjal, ami az első két hétvégét látva meglehetősen izgalmasnak ígérkezik – az eseményeket az M4 Sport természetesen akkor is közvetíti majd!

A futam végeredménye:

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás