Új győztest avattak a Forma-1-ben

ricciardo2014A Mercedes nehézségeit kihasználva a Kanadai Nagydíjon Daniel Ricciardo megszerezte pályafutása és a Red Bull idei első győzelmét. Óriási balesettel végződött a futam.

Vége a Mercedes győzelmi szériájának: a Kanadai Nagydíjon mindkét autóban elromlott a KERS, Lewis Hamilton kiesett, Nico Rosberg pedig hihetetlen teljesítménnyel a második helyet tudta menteni.

A győztes Daniel Ricciardo lett, az ausztrál pilóta Forma-1-es pályafutása, és egyben a red Bull idei első győzelmét aratta. A perth-i versenyző az F1 történetének negyedik ausztrál győztese Jack Brabham, Alan Jones és Mark Webber után.

Ricciardo és Rosberg mögött a címvédő, Sebstian Vettel ért be, a német a bokszkiálláson veszített.

Az utolsó körökig még a Force Indiá-s Sergio Pereznek és a williamses Felipe Massának is esélye volt a győzelemre, de a mexikói autóján haldoklottak a fékek, az utolsó kör kezdetén ütköztek, hatalmas lendülettel csapódtak a falnak. Úgy tudni, komoly sérülés nélkül megúszták.

A 2011-es győztes, Jenson Button hatalmas hajrát levágva lett a 4., mögötte Nico Hülkenberg folytatta a szezon kezdete óta tartó pontszerzési sorozatát. Fernando Alonso (6.) szintén.

A Williamsnek végül csak Valtteri Bottas hozott pontot, a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne csendesen, de magabiztosan ért be a 8. helyen, míg top10 végében, Perezéknek köszönhetően Kevin Magnussen és Kimi Räikkönen ért be.

Összesen 11 autó érte el a célt, a sauberes Adrian Sutil volt az egyetlen nem pontszerző versenyző.

Így zajlott a verseny

Meleg, napos időben, 49 Celsius fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a 2014-es Forma-1-es idény hetedik versenye, a Kanadai Nagydíj.

A pole-ból a csapattársát Monaco után csapattársát újra megverő Nico Rosberg, mellőle a korábbi háromszoros győztes Lewis Hamilton várta a rajtot. Mögöttük a címvédő Sebastian Vettel, a williamses Valtteri Bottas, a harmadik sorban Felipe Massa a másik Williamsszel és Daniel Ricciardo a másik Red Bull-lal állt.

A negyedik sorban Fernando Alonso és a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne, az ötödikben pedig Jenson Button és Kimi Räikkönen foglalt helyet. Az első szabad gumiválasztást biztosító pozícióban a Force Indiá-s Nico Hülkenberg volt. Ő volt az első, aki a szuperlágy helyett a lágyat preferálta az első etaphoz. A mezőny második felében még heten tettek hasonlóan.

A Pirelli a meleg miatt legalább kettő, esetleg akár három kiállást jósolt. A pálya a fékek és a fogyasztás tekintetében is az idény egyik legnehezebbje, várható volt, hogy ezek a tényezők komoly szerepet játszanak majd.

Rosberg és Hamilton is jól kapta el a rajtot, de Hamilton a külső ívre szorult az első kanyarban, Vettel meg tudta előzni. Az első kör komoly balesetet hozott, a monacói pontszerzés után a Marussia katasztrófával szembesült: két autójuk a 4-es kanyarban összeért, Jules Bianchi a betonfalnak csapódott, majd Max Chilton is félreállt. Az angol 26 futamos célba érési sorozata szakadt meg.

Bianchi romjainak eltakarításának idejére beküldték a biztonsági autót, ami viszont könnyített a benzin- és a gumihelyzeten.

A sorrend a top10-ben Rosberg, Vettel, Hamilton, Bottas, Massa, Ricciardo, Vergne, Alonso, Räikkönen és Button volt az újrarajtolás előtt. Az időmérőt szerelés miatt kihagyó Esteban Gutierrez a bokszból rajtolt, és rögtön az első kör végén kiment kereket cserélni, letudta a kötelezőt.

A safety car a 8. körre engedte el a mezőnyt, pozíciócsere a 10-11. helyen történt csak, amikor a kör végén Sergio Perez megelőzte Buttont. Hamilton a 10. kör végén a hátsó hosszú egyenesen a DRS használatával megelőzte Vettelt, hogy Rosberg üldözésébe kezdjen.

Az élmezőnyből az első kerékcserét Ricciardo ejtette meg a 14. körben, a Red Bull inkább kivette a Williamsek mögül. Utána Bottas és Button, majd Vettel, Vergne, Massa, Magnussen, Sutil is kint járt. Alonso a 16. kör végén ment ki, a kiállással sikerült megelőznie Vergne-t.

A vezető Rosberg a 19. körre tette fel a lágyakat, de felvezető körén majdnem falhoz is vágta az autót a kivezető körön. Hamilton egy körrel később cserélt. A Force Indiá-sok kivártak, egy kiállásra játszottak, Perez a 3., Hülkenberg a 4. helyen haladt.

A kerékcserék első hulláma után Rosberg vezetett, de Hamilton komolyan közelített hozzá. Mögöttük Perez, Hülkenberg, Vettel, Bottas, Ricciardo, Alonso, Massa és Vergne volt a top10-ben.

Hamilton a 25. kör végén benézett Rosberg mellé az utolsó egyenesen, a német csúnyán elfékezte magát és átvágta az utolsó sikánt. Az angol lemaradt, de a versenybírók úgy döntöttek, hogy megvizsgálják az esetet, büntetés nem lett belőle. Massa a 26. körben megelőzte volt csapattársát, Alonsót, fellépett a 8. helyre.

Perez féltávnál, a 34. kör végén ment ki egyetlen tervezett cseréjére. Bottas a 35., Vettel a 36., Ricciardo a 37. kör végén cserélt másodszorra – az ausztrál a címvédő elé került.

Ugyanekkor mindkét Mercedes-pilóta motorproblémákra panaszkodott, másodperceket lassultak hirtelen.

Räikkönen a 41. körre vett fel új gumikat, és a friss abroncsokon ki is pördült a hátsó hajtűben, nagyon hasonlóan a pénteki edzésen bemutatott manőveréhez.

Hülkenberg 41 körig húzta az első szett gumiján.

A sorrend a 42. körben Rosberg, Hamilton, Massa, Alonso, Perez, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Bottas és Magnussen volt pontszerző helyeken.

Massát arra kérték, hogy vigyázzon a gumikra, ugyanis a Mercedesek problémája esélyt adott az előrelépésre. Rosberg a 45. körre vette fel harmadik szett gumiját, a williamses brazil elé is került. Hamilton a következő körben ment ki, Massa az élre állt, de saját csapattársát sikerült megelőznie.

Massa vezetett, mögötte Hamilton, Rosberg, Perez, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Alonso és Vergne volt az első tízben.

A 46. körben Hamilton és Rosberg összecsapott, oda-vissza helyet cseréltek, miután az angol is levágta a sikánt. Hamilton a következő körben feladta a versenyt, a fékjei elszálltak – Ausztrália után másodszorra is kiesett.

Massa nem volt képes egy kiállással végigvinni a futamot, a 49. körre cserélni kényszerült. Rosberg az élre állt, Perez, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Massa, Bottas, Alonso és Vergne követte.

Szintén a 49. körben a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat is fékprobléma miatt állt félre a hajtűben.

Rosberg kitartott, és az is a kezére játszott, hogy Perez tempót veszített és feltartotta a Red Bullokat is.

A jóval frissebb gumikon lévő az 58. körben Massa elengedést kért Bottastól, Hülkenberg pedig épp “jókor” hibázott a hajtűben, így a brazil két helyet nyert 300 méteren. A Perez-Vettel-Ricciardo vonat után eredt.

10 körrel a vége előtt Rosberg továbbra is vezetett, kis lemaradással Perez, Ricciardo, Vettel, a közelítő Massa, Hülkenberg, Alonso, Button, a visszaeső Bottas és Jean-Eric Vergne haladt a top10-ben. Az első hely sorsa teljesen nyitott volt, öt esélyes küzdött.

A 66. kör kezdetén Ricciardo megelőzte Perezt, de az ausztrál a fűre futott, a vonat kis híján egymásra futott. Ricciardo megőrizte a pozíciót, el is húzott, miközben Vettel és Massa “tolta” Perezt.

Ricciardo a 68. kör végén a DRS-zónában elkapta Rosberget is, az ausztrál pilóta pályafutása, a Red Bull pedig idei első győzelme felé haladt. Vettel az utolsó előtti körben megelőzte Perezt, fellépett a 3. helyre.

A manőver után Massa ráfutott Perez autójára, hatalmas balesetet szenvedtek, mindkét autó ripityára tört az 1. kanyarkombináció gumifalaiban. Kis híján Vettelt is kisodorták. Beküldték a biztonsági autót, Ricciardo így senkitől sem fenyegetve, lazán hajthatott a kockás zászlóig.

Nico Rosberg hihetetlen módon egyben tartotta az autót KERS nélkül, míg Vettel a 3. helyen behozta a Red Bullt. A bajnokcsapat nagyszerű eredményt könyvelhetett el.

Jenson Button hatalmas hajrá végén, Perez és Massa kiesése után a 4. lett, a további pontokon Hülkenberg, Alonso, Bottas, Vergne, Magnussen és Räikkönen osztozott. Rajtuk kívül csak a sauberes Adrian Sutil ért el a kockás zászlóig.

Kanadai Nagydíj, Montreal, 2014.06.08.

 

Név Csapat Idő Kör
1 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing 1:39:12,830 70
2 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas + 4,236 70
3 Sebastian Vettel Infiniti Red Bull Racing + 5,247 70
4 Jenson Button McLaren Mercedes + 11,755 70
5 Nico Hülkenberg Sahara Force India + 12,843 70
6 Fernando Alonso Scuderia Ferrari + 14,869 70
7 Valtteri Bottas Williams F1 Team + 23,578 70
8 Jean Eric Vergne Scuderia Toro Rosso + 28,026 70
9 Kevin Magnussen McLaren Mercedes + 29,254 70
10 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 53,678 70
11 Sergio Perez Sahara Force India + 1 kör 69
12 Felipe Massa Williams F1 Team + 1 kör 69
13 Adrian Sutil Sauber + 1 kör 69
14 Esteban Gutierrez Sauber kiesett 67
15 Romain Grosjean Lotus F1 Team kiesett 58
16 Danyiil Kvjat Scuderia Toro Rosso kiesett 47
17 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas kiesett 45
18 Kamui Kobajasi Caterham F1 Team kiesett 22
19 Pastor Maldonado Lotus F1 Team kiesett 21
20 Marcus Ericsson Caterham F1 Team kiesett 6
21 Max Chilton Marussia F1 Team kiesett 0
22 Jules Bianchi Marussia F1 Team kiesett 0

 

Forrás: Vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás