Szenvedés után remeklés: Leclerc és a Ferrari is nagyot fordított

Már megszokhattuk Charles Leclerc-től 2020-ban, hogy még a gyengélkedő Ferrariból is képes kiugró eredményeket kipréselni az időmérő edzéseken – most egy számára nehézkesen induló hétvégén, de egy nagyot javult autót kormányzott a 4. rajtkockába.

A brit Sky Sports televízió szakértőjeként dolgozó Jenson Button Bahreinben kijelentette: lenyűgözte őt Max Verstappen pole pozíciót érő Q3-as köre, ám volt a mezőnyben még valaki, akinek teljesítményét a hollandéval egyenrangúnak érezte, Charles Leclerc. A monacóinak a 4. rajtkockájáért járt a 2009-es bajnok elismerése. Ahhoz képest, hogy nem alakult zökkenőmentesen a hétvégéje, a kétszeres futamgyőztes a remeklő Pierre Gaslyt, valamint a McLareneket is maga mögé tudta utasítani, és az élen küzdő trió mögé sorolt be, 0,7 másodperces lemaradással.

Ez az eredmény egyben egy nagy fordítás is volt a részéről. „Nem tudom, kívülről, milyennek tűnt, de egész hétvégén nagyon szenvedtem” – árulta el a szabadedzéseken Carlos Sainztól többnyire elmaradó Leclerc.

„A második és a harmadik szabadedzésen is gondom volt az autóval, túlerőltettem, egyszerűen nem vezettem jól. Legbelül tudtam, hogy képes vagyok jó körre, de amíg nem csinálod meg, addig nem is tudhatod biztosan, hogy meg tudod csinálni.”

„Jött az időmérő, és jó formában éreztem magam az elejétől. Erre építkeztem, és összejött a Q3-as kör, aminek nagyon örülök. A tizenhármasban elégé szeles volt, és a hátulja kicsit meg is ingott. De meg tudtam csinálni úgy a kanyart, hogy nem vesztettem sok időt. A köröm elején a szél állandó volt, ott tudtam javítani, de a második és a harmadik szektor szelesebb volt, viszont sikerült tartanom a korábbi részidőket. Nagyon elégedett voltam ezzel a körrel.”

Leclerc külön kiemelte, a múlt decemberi legutóbbi bahreini szereplésükhöz képest a mostani igazi remeklés. „Csapatként elégedettek lehetünk, hiszen tavaly itt a Q2-be jutással is meggyűlt a bajunk, és úgy emlékszem, nem is sikerült. Ehhez képest a negyedik hely most nagyszerű.”

Az SF21-es autó érzése szerint minden téren nagy előrelépés a 2020-as SF1000-eshez képest. „Egyszerűen sokkal erősebb az autónk. Sokkal könnyebb vezetni, mint a tavalyit, és nagyobb motorteljesítményünk is van, ez érezhető, még ha a többiekhez képest ez relatív is. Még az elején járunk, de már most úgy tűnik, hogy jelentős előrelépést tettünk, a szabályok korlátozásai ellenére is. Elégedettek lehetünk a javulással. Persze ez még csak az időmérő volt, és érdemes a földön maradnunk. De minden nagyon ígéretesnek tűnik, és örülök, hogy kicsit előrébb vagyok az eredménylistán.”

A vasárnapi verseny után is elégedett lenne a 4. hellyel, ám attól tart, azt nehezebb lesz megszerezni, mint most.

„Úgy vélem, versenyképesek vagyunk, viszont be kell valljam, a pénteki hosszú etapokon lenyűgözött az Alpha Tauri. Nagyon jó volt a versenytempójuk, és holnap a közepes gumin fognak rajtolni. Szóval nehéz lesz.”

A célunk, hogy legalább a mostani pozíciónkat megtartsuk. A legjobb három nem lenne reális cél. A negyedik hellyel elégedett lennék” – mondta a Pierre Gaslyt bő egy tizeddel megelőző ferraris.

Sainz már annak örül, hogy állva maradt

Miközben Leclerc remekelt a Q3-ban, Carlos Sainz egy pillanatig azt gondolta, esélye sem lesz odáig jutni. A Q1 hajrájában miatta lengették a második sárga zászlót, miután Ferrarija majdnem leállt a pálya szélén. A spanyol végül megmenekült a búcsútól, és a top 10-be jutva a 8. rajthelyet szerezte meg.

„Örülök, hogy itt vagyok, különösen a helyzet után. Az egész autóm lekapcsolt, és akkor azt hittem, vége az időmérőmnek. Ehhez képest a Q3 egy jó eredmény” – állapította meg.”

Az utolsó gyorskörével ugyanakkor nem volt elégedett. „Összességében nagyon pozitív hétvége volt ez számomra eddig, és elégedett vagyok azzal, ahol tartok. Nyomom a csapattal, amennyire tudom, de a Q3-as köröm nem a tervek szerint alakult. Nem tudom még, hogy pontosan hogyan lehet kihozni az autóból az utolsó pár tizedet” – magyarázta.

Csapattársához hasonlóan ő is nehéz versenyre készül. „Versenytempóban a többieknek van némi előnyük velünk szemben, de közben jó helyre kvalifikáltuk magunkat, és még jobb helyen is állhatnék egy jobb körrel. Úgy vélem, jók a kilátásaink, és ha jól taktikázunk” – tekintett előre első ferraris futamára.

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás