Szabadedzés nyilatkozatok

Jobban is sikerülhetett volna a Scuderia Ferrari Formula-1-es bemutatkozása Indiában. A délelőtt elromlott, amikor Fernando Alonso autójában meghibásodott a motor, a spanyol pilóta az első szabadedzés nagy részét kihagyta.

Délután azonban nem volt probléma és a két 150° Italia a második szabadedzést az első és harmadik helyen zárta, Felipe Massa csapattársa előtt végzett. A brazil pilóta 55 kört teljesített, míg spanyol csapattársa 38-ig jutott. Mindkét pilóta több kollégájához csatlakozva sisakján egy feliratot visel Marco Simoncelli és Dan Wheldon emlékére, akik két tragikus balesetben hunytak el Sepangban és Las Vegasban.

Fernando Alonso:
“Motorprobléma miatt majdnem az egész délelőtti szabadedzést ki kellett hagynom, de szerencsére sikerült ezt bepótolni délután, amikor probléma nélkül dolgozhattam. A mai napon a pálya megismerése volt a cél. Ezen felül a pálya felszínének javítása, nem hiszem, hogy sokat veszítettem volna a többiekhez képest. Az első benyomások pozitívek: az autó jól működik és reméljük, folytatni tudjuk ezt az utat. Tetszik a pálya, habár nagyon koszos és ha csak kissé elhagyod a versenyvonalat már olyan, mintha jégen vezetnél: ez problémát jelent egy olyan pálya esetében, amely néhány kanyarnál széles és azt hiszem, ez látványos is lehet, mert különböző vonalakat lehet választani és az időmérő edzés is izgalmas lehet, mivel nagy átlagsebességű a pálya, különösen az utolsó szektorban.”

Felipe Massa:
“Nagyszerű volt az első helyen befejezni a napi munkát, azonban tudjuk, a pénteki eredmény nagyon relatív. Természetesen nagyszerű lenne a hétvége további részében is megtartani ezt a pozíciót, de nagyon nehéz lesz ezt megvalósítani. Ma az autó beállítására és a gumik viselkedésére koncentráltunk ezen az új pályán. Tetszik a pálya, nagyon érdekes és vannak olyan kanyarok, ahol a vezetői tudással előnyt lehet szerezni. Néhány helyen nagyon széles a pálya és különböző vonalakat lehet választani a verseny során, amely az előzést nagyon megkönnyíti. Az autó versenyképes, de majd meglátjuk, mit csinál a McLaren és a Red Bull holnap, mivel ők még mindig nagyon erősek. A gumik? Talán a kemény keverék túl kemény erre a pályára és jobb lett volna azt a két keveréket választani, melyeket két hete használtunk Koreában, mert a pálya nagyon sima.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Nagyon dolgos péntek volt, különösen azért, mert sok munkát terveztünk, valamint azért, mert az első szabadedzésen szenvedtünk. A motorprobléma miatt Fernando a délelőtti szabadedzés nagy részét kihagyta, ezért délután meg kellett próbálni behozni a lemaradást. Folytattuk a mára szokásossá vált párhuzamos programot: egy részről kerestük az autó legjobb beállítását a pályára, másrészről próbáltuk megismerni az új aerodinamikai fejlesztést, az új autó projektjét szem előtt tartva. Nyilvánvalóan próbáltuk a lehető legjobban feltérképezni a gumi működését, de az idő rövidsége miatt nem tudtunk feltankolt állapotban sok kört teljesíteni. Két pilóta az első háromban? A pénteki eredménynek gyakorlatilag nincs jelentősége és talán itt most sokkal több az ismeretlen tényező, mint egyébként. Sok adatot gyűjtöttünk az új pályán elemzésre, így sok munka vár ránk délután és este, a lehető legjobban próbálunk felkészülni a hétvége hátralévő részére.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás