Szabadedzés nyilatkozatok
A Német Nagydíj hétvégéjének kezdete nem okozott komolyabb meglepetés, normál pénteki nap volt. A munka középpontjában az új technikai elemek kiértékelése és a két gumikeverék kiértékelése állt. A Pirelli egy kísérleti lágy keveréket biztosított a csapatok számára kiértékelés céljából. Köszönhetően ennek a két szett extra abroncsnak, a Scuderia két pilótája nem kevesebb, mint 127 kört teljesített; 68-at Fernando Alonso és 59-et Felipe Massa.
Fernando Alonso:
“Normál pénteki nap, olyan, mint a többi. Az autóról első benyomásaim jók, amely megerősíti, jó irányba haladunk. Ahogy korábban mondtam, nem a csodának köszönhetőek Silverstone-ban történtek, nem a kipufogót érintő szabályoknak. Ez annak az eredménye, hogy versenyről versenyre fejlesztésekkel készülünk, ahogy Monacótól látni lehetett, visszatértünk a versenyképesség útjára, ez itt is így van, visszatértek a valenciai szabályok és a mezőny elején vagyunk. Elméletileg a hűvös időjárás nem kedvező számunkra: ilyen körülmények között a Red Bullnak még nagyobb az előnye, de a lehető legjobban sikerült alkalmazkodni a körülményekhez. Ezen felül az alacsony hőmérséklet az időmérő edzésen is befolyásolhatja stratégiánkat, nem könnyű már az első mért körtől jól teljesíteni. Ha esik, a helyzet még komplikáltabb lehet. Az esetem Michaellel? Semmi sem történt, talán nem látta, hogy érkezem, majd azonnal fékezett. A pénteki nap máskor is ilyen, egy kis izgalom mindig örömteli…”
Felipe Massa:
“Jó nap volt: sokat dolgoztunk és sikerült mindkét szabadedzésen jól teljesíteni, problémák nélkül. Azt mondhatom, elégedettek lehetünk versenyképességünkkel, habár még túl korai lenne kijelenteni, a jó helyezésekért harcolhatunk. Hosszabb etapokon a sebesség nem rossz a két keverékű abronccsal: a lágy és a kemény keverék között van egy kis különbség, ezt figyelembe kell venni, amikor meghatározzuk a versenystratégiát. Az első körben kissé nehéz jó köridőt futni, még a lágy keverékkel is, de azt hiszem, mindenki hasonló problémával küzd. Szeretem ezt a pályát: dimbes-dombos és sok irányváltás található rajta, amely érdekessé teszi a vezetést. Természetesen, ha gyors az autód, akkor még jobban élvezed a pályát!”
Pat Fry, karosszéria-felelős:
“A munkával teli programot sikerült teljesíteni, megbízhatósági problémák nélkül, amely mindig jó a versenyhétvége elején. Felipe és Fernando két versenytávot teljesített, sok adatot gyűjtött, melyet most mérnökeink átnéznek. Különböző elemek kerültek kiértékelésre, erre a versenyre és a következőkre is: most a lehető legjobb csomagot kell összeraknunk a hétvége további részére. Nehéz megmondani, hol állunk a többiekkel szemben, mert szokás szerint ismeretlen az üzemanyag-mennyiség, valamint az ellenfelek más programon is dolgozhatnak. Abból, amit láttunk elmondható, az alacsony hőmérséklet nem segít akkor, amikor a gumikat már az első körben munkára kell fogni, különösen igaz ez a közepes keveréknél. Holnap, az időmérő edzést az eső megzavarhatja, amely azt jelenti, jó munkát kell végezni a gumik és a stratégia kezelésével.”
Forrás: F1Hungary