Szabadedzés nyilatkozatok
A Ferrari versenyzői szokványos napot teljesítve az 5. és a 7. helyen zárták az Indiai Nagydíj első edzésnapját. A délelőtt váltóhiba miatt időt vesztő Fernando Alonso célja ismét az, hogy hibátlan időmérőt és versenyt követően feljusson a dobogóra.
Fernando Alonso:
“Szokványos péntekünk volt, eltekintve a délelőtti mechanikai problémától, ami lecsökkentette a pályán töltött időt számunkra. Szerencsére túlságosan nem befolyásolta a programunkat, hiszen az első edzés többnyire úgyis arra használjuk, hogy hozzászokjunk a pályához. Mindig fontos, hogy megfelelően ráhangolódjunk, emellett pedig kipróbáljuk a gumikat is. Képet kaptunk a versenytempónkról és a gumikopásról, de számításba kell vennünk, hogy vasárnapra sokat javul a pálya állapota. A helyzet nem sokban különbözik az előző versenyeken tapasztaltaktól. Kis lemaradásban vagyunk a teljesítmény tekintetében, ezért holnap jó időmérőre, a versenyen pedig jó rajtra lesz szükség, hogy elérhessük a dobogót.”
Felipe Massa:“Pozitív napunk volt, amely során az autó remekül működött. Remélem, hogy vasárnapra még jobban alakulnak majd a dolgok, mert nagyon kedvelem ezt a pályát. A lágy gumikkal teljesített első körömben a forgalom miatt nem tudtam jó kört elérni, de a délutáni versenyszimulációnkkal elégedett vagyok, hiszen a közepes keverékű gumikon rengeteg kört tudtam teljesíteni, ami jó előjel a futamra. A gumikopás itt nem annyira jelentős, így valószínűleg nem fogunk olyan sok bokszkiállást látni. Még akkor sem, ha az első etapban a hólyagosodás miatt vigyáznunk is kell majd a lágyakra. Továbbra is a Red Bullt kell legyőzni, de a többiekre is figyelnünk kell az időmérőn, hiszen a Mercedes és a Lotus is nagyon gyorsnak tűnik. Szokás szerint most is a maximumra fogunk törekedni.”
Pat Fry:
“Fernando a váltó meghibásodása miatt délelőtt csak 6 kört tudott megtenni. Néhány elemet kicseréltünk megbízhatósági okokból, és így délután gond nélkül vissza tudott térni a pályára, hogy behozza az elvesztett időt, és az autó balanszán, valamint a beállításokon dolgozzon. Az autók aerodinamikai leszorítóerejét folyamatosan igyekeztünk a tapadás mértékéhez igazítani, ahogy felgumizódott a pálya. A verseny szempontjából fontos volt számunkra, hogy megértsük a gumik viselkedését a hosszú etapokon. Szokványos pénteki napunk volt abban a tekintetben, hogy az eredménylistából nem lehet sok mindent leszűrni, az adatok azonban hasznosak voltak számunkra, és azt sugallják, hogy a tempónk erős lehet. A két gumikeverék közötti különbségeket szem előtt tartva kell megválasztanunk a stratégiánkat az időmérőre és a versenyre.”
Forrás: F1Hungary