Symonds szerin a Ferrari struktúrája nem működhet

James Allison elengedését hibának tartja, a Ferrari új csapatstruktúráját pedig működésképtelennek Pat Symonds. Elárulta, nem is oly rég, őt is csábították Maranellóba.

James Allison
James Allison

A Ferrari a nyári Német Nagydíj előtt jelentette be, hogy technikai igazgatója azonnali hatállyal távozik Maranellóból – James Allison felesége halála után inkább visszatért Angliába, és bár jelenleg is kényszerpihenőjét tölti, jó eséllyel a Mercedesnél folytathatja pályafutását. Volt csapata eközben jelentős átszervezésen ment keresztül, ám konkrét utódot nem is kerestek Allison helyére. Technikai igazgatónak Mattia Binottót nevezték ki, akinek szerepe ugyanakkor eltér brit elődjétől.

Pat Symonds a Renault-nál éveken át dolgozott együtt honfitársával, és mivel jól ismeri Allisont, úgy véli a Ferrari hibázott, amikor hagyta őt elmenni. „Szerintem hiba volt. Nem tudom, milyen problémák voltak, de én éveken át dolgoztam együtt Jamesszel, és nagyon sokra tartom őt. Intelligens, kiváló mérnök, igazi vezér, aki összehozza az embereket. A Ferrari szerintem most jobb lenne, ha ő még velük lenne” – nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak.

A Ferrari Allison távozásakor igyekezett kisebbíteni technikai igazgatója elvesztésének hatását, a változást pedig egyfajta lehetőségként kommunikálta. Sergio Marchionne egy olyan „horizontális” struktúra kialakítását szorgalmazta Maranellóban, amelyben nincs igazi vezér, az egyes mérnökcsoportok egymással összedolgozva próbálnak meg jó eredményt elérni.

Symonds szerint a vörösök elképzelése kudarcra van ítélve – ezt tapasztalatára, az F1 történetére alapozva állítja. „Ez az ötlet szerintem nem működhet, nekem elhihetik. A McLaren nemrég vezetett be egy nem piramisszerű struktúrát, de az F1-ben a mérnököknek erős véleményük van. Vannak, akik tudják, hogyan kell csapatban dolgozni, de egyúttal szükség van egyéni döntésekre is, iránymutatásra, amit követni lehet. Ross Brawn ilyen téren félelmetes volt a Ferrarinál eltöltött időszakában, ahogy Rory Byrne is, aki még most is Maranellóban van. A Ferrari megcsinálhatja, de ehhez egy erős vezérre lenne szüksége”– vélekedett.

Talán nem is véletlen, hogy a Schumacher-korszak óta nem tudnak átütően sikeressé válni. A 10-es években inkább elhagyták a csapatukat a nagynevű mérnökök, mintsem csatlakoztak hozzájuk. Már csak ezért is számított nagy kincsnek Allison az érkezésekor – korábban pedig ezért próbálkoztak több jó hírű szakember, például Adrian Newey szerződtetésével is.

Symonds elárulta, őt is többször megkeresték az olaszok. „Igen, háromszor. Először még amikor Brawn a Ferrarihoz ment 1996-ban. De én vezető mérnök voltam akkor a Benettonnál, és közel kerültem ahhoz, hogy technikai igazgató legyek, ezért nem akartam menni. Aztán 2012-ben Stefano Domenicali keresett, majd 2014-ben is kerestek, amikor már a Williamsnél voltam. De valamiért mindannyiszor úgy éreztem, nem az lenne a megfelelő hely a számomra” – árulta el Symonds.

Forrás: M4Sport

 

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás