• Okleen sponges
  • Segített-e volna Vettelnek a „C-terv”?

    Sebastian Vettel és a Ferrari Lewis Hamilton előzése után egy ideig fontolgatta az újbóli stratégiaváltást. De miről volt szó, és miért nem lépték meg végül?

    Sebastian Vettel (Fotó: www.f1-fansite.com)

    Sebastian Vettel (Fotó: www.f1-fansite.com)

    A futamot megnyerő Mercedes-versenyző a 44. körben jutott túl az eggyel keményebb gumin köröző Sebastian Vettelen, s ezt követően már nemcsak az autóján lévő abroncsok szempontjából volt előnyben ellenfelével szemben, hanem a pozícióját tekintve is. A Ferrari és a négyszeres világbajnok ekkor arról kezdett el diskurálni, átálljanak-e a C-tervre, ami valójában egy harmadik kiállás közbeiktatását jelentette.

    Mivel Vettel gumihátránya miatt eleve lassabb volt Hamiltonnál, mögötte Daniel Ricciardo viszont már több mint egy perces lemaradásban volt, a Scuderia előtt valós esély kínálkozott a plusz kiállás közbeiktatására. Ez talán reményt adhatott volna neki arra, hogy frissebb lágy gumikkal gyorsan fölzárkózzon, majd megkísérelje visszavenni a vezető helyet a Mercedestől.

    „Igen, hatalmas előnyben voltunk Daniellel szemben, ezért valójában bármit megtehettünk volna. De nem voltunk biztosak a dolgunkban” – magyarázta Vettel, végül miért nem mentek bele a vésztaktikába. „Ment a diskurzus a lehetséges megoldásról. Reménykedtünk benne, hogy Lewis talán szenvedni kezd a gumikon a végén, de a futamok végére általában a pálya jól felgumizódik, és a gumik tovább bírják. Nem is volt gondja. Megpróbáltuk tovább nyomni, közel maradni, de sosem voltunk elég közel.”

    Amennyiben Vettel a pozícióvesztést követően azonnal a boxba hajtott volna, úgy nyolc körrel lett volna frissebb a lágy gumija (már csak egy használt szettje volt), s annak 22 kört kellett volna még teljesítenie. Mivel egy kiállás nagyjából 21 másodperces időveszteséggel jár Barcelonában, körönként jó egy másodperccel kellett volna felülmúlnia Hamiltont ahhoz, hogy a legvégén még legyen lehetősége előzni. Minél többet vártak volna a cserével, a gumik közti különbség annál nagyobb, a rendelkezésre álló idő viszont annál kevesebb lett volna.

    Csakhogy a helyzet nem volt ennyire egyszerű, hiszen a Mercedes is számolt a harmadik kiállás lehetőségével, s amennyiben a Scuderia meglépte volna, Hamilton azonnal reagálhatott volna. „Megpróbáltunk mindig 2,5 másodperces előnyben lenni az esetleges kerékcsere miatt” – árulta el Toto Wolff.

    Mérnökei szerint Vettel C-tervének csak akkor lett volna értelme, ha azt legalább 12 körrel a vége előtt léptetik életbe, mivel utána már nem lett volna elég ideje a németnek a fölzárkózásra. Előtte pedig Hamilton egy gyors válaszkiállással háríthatta volna a támadást. A Ferrari számára mindez már nem volt elegendő érv a taktika megváltoztatására. Az egyetlen reményüket ekkor már csak egy biztonsági autós fázis jelenthette volna.

    Forrás: M4Sport

     

    Kapcsolodó cikkek

    A Ferrarival tesztel a Pirelli A csapatok közül elsőként a Ferrari gurulhat pályára egy extra esős tesztnapon, hogy segítse a Pirelli felkészülését a 2018-as évre. A vörösök 2015-ös...
    Räikkönen bocsánatot kért Verstappentől – de Bottast hibázta... Bocsánatot kért Kimi Räikkönen Max Verstappentől az első kanyaros találkozásuk után, de valójában mindketten Valtteri Bottast hibáztatják a történteké...
    A Ferrari már jobban figyel az ellenfelekre! A Ferrari idén sokkal nyitottabb az ellenfelektől való tanulásra, mint az előző években volt – jelentette ki a csapatvezető, Maurizio Arrivabene. Az o...

    Nincs komment

    Legyél Te az első hozzászóló!

    Vélemény, hozzászólás?

    Tovább az eszköztárra

    A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

    A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

    Bezárás