Sajátos módszerrel motiválhatták a Ferrari-dolgozókat idén télen

2015spanyolSergio Marchionne elnök állítólag (ünneplő?) mercedesesek posztereivel aggatta tele a gyárat, hogy emlékeztesse a csapattagokat a céljaikra.

Az immár 2008 óta világbajnoki cím nélkül „tengődő” alakulatnál tavaly végre meglátták a fényt az alagút végén, miután Sebastian Vettel vezetésével egyértelműen a domináns Mercedes legközelebbi kihívóivá váltak, és évek óta először sikerült javítaniuk az előző évben mutatott teljesítményükön. Az Ágaskodó Paripának 2015-ben végül sikerült elérnie az idény előtt kitűzött célját, a három futamgyőzelmet, idén pedig bevallottan ismét a világbajnoki címre törnek – ezt korábban Sergio Marchionne Ferrari-elnök, az új autó bemutatóján pedig Maurizio Arrivabene csapatfőnök is elismerte.

„Tudjuk, hogy Marchionne decemberben azt mondta, hogy ők szeretnének lenni az etalon az ausztráliai idénynyitón – Marchionne már a szezon rajtjánál az élre akar állni” – kommentálta a helyzetet a Sky Italia riportere, Antonio Boselli. „Ez volt a cél ezen a télen, és úgy tudjuk, hogy Marchionne sok-sok mercedeses képet akasztott ki a gyár falaira, csak hogy emlékeztesse a dolgozókat és motiválja őket a céljaik elérésében.”

Arról nem szivárogtak ki információk, hogy mindez valóban így esett-e, mindenesetre Maranellóban inkább a visszafogott 2015-ös célok bizonyultak szokatlan fordulatnak, mintsem az, hogy a világbajnokság megnyerését tűzik ki maguk elé. Így zajlott ez az Alonso-korszakban is – ám azokhoz az évekhez képest idén több előjel mutat arra, hogy ez ezúttal egy reális törekvés is egyben.

„Öt területen változott nagyon sokat a kocsi” – emlékeztetett Boselli. „Az első felfüggesztésnél tolórudas megoldást alkalmaztak, az oldaldobozok megújultak, a hátsó rész megújult, az erőforrásnál nagyon sok az újdonság és az új elgondolás, az orrkúp pedig rövidebb lett, mint tavaly volt. 2015-höz képest ez egy forradalmian új kocsi, és a Ferrarinál azt remélik, hogy ezzel sikerül közelebb kerülniük a Mercedeshez. A gyárban nagyon magabiztosak és nagyon boldogok az új erőforrás próbapados tesztjeivel kapcsolatban is – de azt senki sem tudja biztosan, hogy olyan versenyképesek lesznek-e, mint a Mercedes.”

Elődjeihez képest egyvalamiben már biztosan sokat változott az SF16-H kódnévvel ellátott új modell – ez pedig nem más, mint a festés, ami nem mást, mint a háromszoros világbajnok Niki Lauda nevével fémjelzett 1970-es évek sikerkorszakát idézi.

„Nem tudni, hogy az új Ferrari a valaha volt legszebb Ferrari-e mivel erről mindenkinek meglesz a saját véleménye , a legfontosabb dolog az az, hogy ez legyen a leggyorsabb kocsi a mezőnyben. A festés nagyon más, hiszen nagyon sok a fehér – ez két másik Ferrarit juttat eszembe; az egyiket a ’90-es évekből, a másikat pedig a ’70-es évekből, azt, amelyikkel Niki Lauda megnyerte a világbajnokságot” – mondta az olasz szakújságíró.

Az, hogy az SF16-H végül a sikerautó, vagy az 1990-es évek első felének mélypontjait megütő járgány örökébe lép majd, az nagy valószínűséggel 2016 végén derül majd csak ki.

 

Forrás: Telesport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás