Sainz elmondta, mi képeszti el a legjobban a csapatváltásban

Elképeszti Carlos Sainzot, hogy az F1 különböző autói hasonlóan gyorsak, mégis mennyire mások. A Ferrarival még ismerkedik, és nem tudja, mennyi időre van szüksége.

Számos versenyző csapatot váltott 2021-ben, közülük a hasonló helyzetről Carlos Sainznak van a legnagyobb tapasztalata. A spanyolnak a Toro Rosso, a Renault és a McLaren után a Ferrari már a negyedik munkaadója 2015-ben induló pályafutása során, így van már tapasztalata bőséggel arról, milyen feladat az átállás.

A Red Bullhoz szerződő Sergio Pérez korábban azt mondta, neki öt futamra lesz szüksége ahhoz, hogy teljesen belerázódjon – Sainzot csütörtökön a sajtótájékoztatón arról kérdezték, neki mennyit segít a csapatváltó rutinja e téren. „Nyilván segít a korábbi gyakori csapatváltások tapasztalata. Viszont elmondhatom, nincs konkrét időhatár, nincs szó öt vagy hét futamról, minden az autón múlik és azon, milyen az első érzés, valamint milyen tapasztalatokat szerzel az autóval az első versenyeken” – vélekedett a spanyol.

„Abban biztos vagyok, hogy az első versenyen nem állhatsz annyira készen, mint amikor két vagy három éve vagy már a csapattal. Ugyanakkor ha elégedett vagy az autóval és a csapattal is, akkor még így is képes lehetsz nagyon magas szinten teljesíteni. Nehéz megmondani, mennyi idő kell egy-egy versenyzőnek. Voltak csapatok, ahol elég volt nekem pár futam, volt, ahol ennél sokkal több idő kellett. Amíg nem vagyunk túl az első pár futamon, nem tudnám megmondani, mikor kerülhetek közel az autó határaihoz.”

Sainz elárulta, lenyűgözi, hogy az egyes csapatok autói milyen nagymértékben eltérnek egymástól a volán mögött ülve ahhoz képest, mekkora a különbség közöttük a pályán. „Nagyon más. Hihetetlen, mennyire. Sokszor kérdeztek erről, és még mindig nem értem, hogyan érhetnek el F1-es autók ennyire hasonló köridőket úgy, hogy ennyire másnak érezni őket. Ez nagyon érdekes. Minden autónak megvannak az erősségei és gyengeségei, Vannak meglepetések, amikhez alkalmazkodnod kell a vezetési stílus szempontjából. Próbálod feltárni ezeket, kitapasztalni a gyenge pontokat, és hogy mik az előnyei. A legjobban az lep meg, hogy ez a sok eltérően viselkedő autó menyire közel van egymáshoz a köridő szempontjából egy időmérőn. Ez az F1-ben nagyszerű dolog, hiszen más kategóriákban nincs meg ugyanez.”

A bahreini teszten Sainz több hibát elkövetett az idei Ferrarival. Elmondása szerint ez az SF21 felmérésének, az ismerkedésnek és a  tűréshatár tesztelésének volt köszönhető, nem feltétlenül csak az erős szélnek. „Elég megszokott versenyzői kifogás, hogy bármi is történt, a szél miatt volt. Itt tényleg erről volt szó. Azért voltunk itt, hogy felmérjük az autó határait, hogy hogyan viselkedik extrém körülmények között. Követtem el pár hibát, de nem bántam, sőt, ez volt a célja a tesztnek.”

Az átállás Sainz számára azonban nemcsak az autóról szól, hanem a csapatról is. A Ferrarit elmondása szerint nehéz más csapatokhoz hasonlítani. „Más. Mindenki tudja, a Ferrari különleges csapat. Az érkezésemtől kezdve, az első gyárlátogatásomtól, a fioranói tesztemtől és a tifosival való találkozásomig olyan élmény, amilyet még nem tapasztaltam. Minden versenyen érezni fogom, hogy Ferrari-versenyző vagyok, és szeretném kiélvezni. Hatéves korom óta erről álmodoztam. Emellett keményen fogok dolgozni, és át fogom hozni a munkamódszeremet ide” – mondta a Ferrari „újonca”.

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás