Rosberg Barcelonában lenyomta Hamiltont

2015spanyolNico Rosberg rajt-cél győzelemmel törte meg Lewis Hamilton idei sorozatát, a címvédő csak a második lett a Spanyol Nagydíjon. Sebastian Vettel távoli harmadikként ért be.

 

Nico Rosberg rajt-cél győzelmet aratott a 2015-ös Spanyol Nagydíjon, idén először legyőzve csapattársát. A verseny feléig úgy tűnt, hogy rajtnál harmadik helyre szoruló Lewis Hamilton ellenében megtarthatja második helyét Sebastian Vettel – a brit nem tudta egy az egyben a pályán megelőzni, de a Mercedes módosított a kerékcsere-taktikán, és a címvédő üres pályán, fantasztikus köröket hozva szerezte vissza rajtpozícióját, bebiztosítva a Mercedes kettős győzelmét.

Ez Rosberg pályafutásának kilencedik futamgyőzelme, a német utoljára a 2014-es Brazil Nagydíjon nyert. Elsőségével 20 pontra csökkent a lemaradása a világbajnokságban csapattársával szemben.

Nemcsak Sebastian Vettel teljesített jól, Kimi Raikkönen is, aki az első körben megelőzte a két Toro Rossót, majd a futam végéig versenyben volt Valtteri Bottasszal a negyedik helyért. Végül a williamses örülhetett jobban. Bár az időmérőn remekeltek a Toro Rossók, a versenyen nem voltak annyira kiemelkedők, a futam utolsó két körében Carlos Sainz okozott izgalmat, előbb csapattársát, Max Verstappent megelőzve a tizedik, majd a Red Bull-os Danyiil Kvjatot lehagyva a kilencedik helyre lépett.

A hazai kedvenc, Fernando Alonso műszaki hiba miatt feladta a versenyt.

Így zajlott a Spanyol Nagydíj

Napos (25 fokos levegő, 45 fokos aszfalthőmérséklet), mérsékelten szeles időben sorakoztak fel a barcelonai rajtrácsra a Forma-1-esek a Spanyol Nagydíj kezdetére.

Az első sorban a két Mercedes állt, de a pole ezúttal Nico Rosbergnek járt, az időmérőn Lewis Hamilton nem tudta tartani a lépést a némettel.

Mögülük Sebastian Vettel és a williamses Valtteri Bottas, majd a kvalifikáción remeklő Toro Rosso-pilóták, Carlos Sainz és Max Verstappen, a negyedik sorból Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo, az ötödikből Felipe Massa és Danyiil Kvjat startolhatott. A hazai hős, Fernando Alonso a 13., a másik McLarennel Jenson Button a 14. pozícióba állt fel.

A két-, esetleg háromkiállásosra tippelt futam kezdetére mindenki a lágyabb, közepes keveréket választotta.

A lámpák kialvása után Rosberg simán elment, miközben Hamiltont Vettel és Bottas is támadta, végül a finnt sikerült maga mögött tartania. Hátrébb Räikkönen határozottan verekedte magát keresztül a Toro Rosso ifjú titánjain rögtön az első körben, Massa két körrel később követte. A szombaton a Q2-ben búcsúzó Lotusok is jól rajtoltak, a 9-10. helyre léptek előre.

A 4. körben Daniel Ricciardo támadásba lendült, megelőzte Grosjeant.

A sorrend az 5. körben Rosberg, Vettel, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Massa, Verstappen, Sainz, Maldonado és Ricciardo volt a top10-ben.

A Lotus venezuelai pilótája a következő körben Sainzot utasította maga mögé, majd Ricciardo és Grosjean is elkapta a spanyolt, miközben Maldonado már Verstappent is levadászta a 8. körben.

A 12. körben a Force Indiá-s Nico Hülkeberg, a Red Bull-os Danyiil Kvjat és Jenson Button megkezdte a kerékcseréket. Hamiltont a 13. kör végére hívták ki, de a bal hátsójánál volt egy kis fennakadás, így az új közepes abroncsokon a 7. helyre, Maldonado mögé ért vissza, hogy pár kanyarral később megelőzze a Lotust.

Vettel egy körrel később ment ki, a cseréje hibátlan volt, Hamiltonnal szembeni előnye megduplázódott. Rosberg is cserélt, majd magabiztosan vette vissza a virtuális vezetést.

Pastor Maldonado kiállásánál a Lotus-szerelőknek komoly kihívást jelentett, hogy az autó hátsó szárnyának jobb oldalfalát le kellett szedni, miután egy korábbi koccanásnál eltört.

Räikkönen a 18. körre cserélt, és ahogy idén már korábban is, a Ferrari Vettelétől eltérő stratégiát adott, a finn a kemény keverékre állt át.

Hamilton a 17-20. körben nagy tempóban kapaszkodott fel Vettel mögé, egyre több helyen nézelődött, hol és hogyan támadjon, de aztán visszavett.

A futam harmadánál, azaz a 22. körben a sorrend Rosberg, Vettel, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Massa, Ricciardo, Grosjean, Verstappen és Kvjat haladt a pontszerző helyeken.

Fernando Alonso futama a 28. körben véget ért, amikor kerékcserére igyekezve a hátsó fékek hibája miatt nem tudott megállni a bokszánál, kis híján az első emelős szerelőt is elütötte. A McLarent betolták a garázsba.

Az élmezőnyből Hamilton volt az első, aki kiment a harmadik szett gumiért, a 32. körben keményeket vett fel. Az 5. helyre, Räikkönen mögé érkezett meg, de egy kör alatt át is lépte a finnt. Az angol kiváló tempóval haladt, esélye volt, hogy Vettel elé vágjon annak kiállása alatt, ha három kiállással mennek végig.

Hamilton a 39. körben Bottast is megelőzte, a 3. helyre lépett előre. Vettel a 41., körben járt a bokszban, és ahogy sejteni lehetett, jócskán Hamilton – és Bottas – mögé került. Räikkönen egy körrel később járt kint.

A Lotusnál a McLarenéhez hasonló ijedség adódott, amikor Romain Grosjean nem állt meg időben a boksznál, az emelős embert 2 méterrel arrébb lökte, de komoly sérülés nem történt. A kerékcsere után a francia visszament a pályára.

A futam kétharmadánál Rosberg 23 másodperccel vezetett (második etapján), mögötte Hamilton, Vettel, Bottas, Massa, Räikkönen, Ricciardo, Ericsson, Grosjean és Kvjat volt a top10-ben.

Az éllovas német a 45. körben ment ki utolsó cseréjére, de Hamilton jó tempóval elérte, hogy a visszatérő Rosberg előtt forduljon az első kanyarban – persze csak pünkösdi királyság volt, hiszen a címvédőre még várt egy kiállás.

A 47. körben Räikkönen javított egy pozíciót Massa megelőzésével, ugyanakkor a Lotus a futam feladására szólította Maldonadót, akit betoltak a garázsba.

Hamilton az 51. körre vette fel utolsó, közepes szettjét, Vettel elé ért, aki a forgalomra panaszkodott a rádión, és akinek gyakorlatilag elúszott az esélye, hogy megfogja a címvédőt.

Az angol az 57. körben arról is érdeklődött, hogy érdemes-e Rosberget üldöznie a győzelemért, de a rádión azt közölték, hogy nem igazán, mert csapattársa is rákapcsolhat még, ha kell. Hamilton ennek ellenére nem lassított, négy kör alatt több mint négy másodpercet hozott Rosbergen.

Kimi Räikkönen az 58-59. körre egészen közel ért Bottashoz, de az előzés már más tészta volt, a Ferrari annyival nem volt erősebb, hogy Bottas hibája nélkül elmenjen a Williams mellett.

Az utolsó körön Verstappen még összeakadt Kvjattal a 9-10. helyen, de mindketten folytatni tudták.

Rosberg végül senkitől sem zavartatva aratta idei első – rajt-cél – győzelmét, míg Hamiltonnak meg kellett elégednie a 2. hellyel. Vettel a visszatekintve talán elkönnyelműsködött stratégiával a győzteshez képest 45 másodperces hátrányban lett a 3.

A finnek csatáját a fiatalabb, williamses versenyző, azaz Bottas nyerte, Räikkönen az 5. lett honfitársa mögött. A Williams Massával megszerezte a 6. helyet.

A Red Bullnak Ricciardo hozott egy 7. pozíciót, Kvjat a 10. lett, de az általa a top10-ből kitolt Verstappennel történt ütközése miatt vizsgálat alá vonták az oroszt. Romain Grosjean (8.) 4 pontot szerzett a Lotusnak, a hazai ifjonc, Carlos Sainz a 9. lett a Toro Rossóval.

A világbajnokság két hét múlva a Monacói Nagydíjjal folytatódik.

Spanyol Nagydíj, Barcelona, 2015.05.10.

 

Név Csapat Idő Kör
1 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 1:41:12,555 66
2 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas + 17,551 66
3 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 45,342 66
4 Valtteri Bottas Williams F1 Team + 59,217 66
5 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 1:00,002 66
6 Felipe Massa Williams F1 Team + 1:21,314 66
7 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing + 1 kör 65
8 Romain Grosjean Lotus F1 Team + 1 kör 65
9 Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso + 1 kör 65
10 Danyiil Kvjat Infiniti Red Bull Racing + 1 kör 65
11 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso + 1 kör 65
12 Felipe Nasr Sauber + 1 kör 65
13 Sergio Perez Sahara Force India + 1 kör 65
14 Marcus Ericsson Sauber + 1 kör 65
15 Nico Hülkenberg Sahara Force India + 1 kör 65
16 Jenson Button McLaren Honda + 1 kör 65
17 Will Stevens Manor F1 Team + 3 kör 63
18 Roberto Merhi Manor F1 Team + 4 kör 62
19 Pastor Maldonado Lotus F1 Team kiesett 45
20 Fernando Alonso McLaren Honda kiesett 26

 

Forrás: Vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás