Räikkönent meglepte a glória

Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen

Meglepően kicsi a különbség a glóriával szerelt és a nyitott pilótafülkéjű Forma–1-es autó között – jelentette ki Kimi Räikkönen a csütörtöki tesztnap végén. Az új fejvédő eszközt kipróbáló finn világbajnok szerint valamivel rosszabb a kilátás, de a különbség nem jelentős.

A Forma–1-es pilóták közül elsőként Räikkönen próbálhatta ki a 2017-re fejlesztett fejvédő eszközt, a glóriát, vagyis annak egy kezdetleges verzióját. A Ferrari versenyzője a barcelonai teszt hetedik napján vitte pályára az újítást, igaz, csupán egy kört tett meg vele, hiszen a teszt célja csak az volt, hogy megvizsgálja, milyen hatással van az eszköz a kilátásra.

Az újítás kapcsán korábban kritikus véleményt megfogalmazó Räikkönen már délelőtt jelezte, hogy a glória „rendben van”, a tesztnap végén pedig hosszabban is beszélt a fejvédőről. Elmondta, hogy a kilátás valamivel rosszabb, ám a különbség nem számottevő. „Egyértelmű, hogy más; egy kissé korlátozott a kilátásban, de nem hinném, hogy ez lenne a végleges verzió, szóval még javíthatunk rajta” – mondta a helyszínen tartózkodó újságíróknak. „A különbség meglepően kicsi” – tette hozzá.

Bár a mezőnyből még csak Räikkönen próbálta ki a glóriát, a nap folyamán több ellenfél is véleményezte azt. Nico Rosberg többször kiemelte, szükség van az eszköz bevezetésére, a csapattárs, Lewis Hamilton viszont nem tudott túllépni annak kinézetén. „Láttam egy képet róla” – mondta, majd kezével eltakarta a szemét, úgy folytatta: „Nekem ez a véleményem” – folytatta, mielőtt megkérték, szavakkal is nyomatékosítsa mondandóját. „Nem; nem fogok beszélni” – jelezte.

A változtatás egyik legnagyobb ellenlábasa, Nico Hülkenberg (aki többször jelezte már, nem kér a zárt pilótafülkékből, hiszen ez ellent mond a sport hagyományainak) hasonló véleményen van. „Szerintem szörnyű! Nem szeretem. De ez az én személyes véleményem. Nem akarom látni. Sterilebbé teszi a sportot. Szükség van a veszélyre, ez teszi szexivé és vonzóvá a Forma–1-et. Régen ebből is több volt. Az elmúlt 20 évben nagyon sokat tettünk a biztonságért. Láthattunk nagy baleseteket, melyek után a srácok egyszerűen elsétáltak. Egyensúlyban vagyunk. Biztonságban érzem magam. Szerintem nincs szükség erre” – panaszkodott a Force India pilótája.

A veszélyre és a veszélyérzetre Danyiil Kvjat szerint is szükség van. „Sok különböző vélemény van, és nagyon sokat beszélünk erről. A Forma–1 nyitott pilótafülkés versenysorozat, és éppen ezért veszélyesebb. A változtatással elveszítenénk ezt a jelleget. A veszély miatt is versenyzem, és el is fogadom azt. Nekem ez a véleményem” – fogalmazott az orosz.

Persze nem mindenki ért egyet ezzel a nézőponttal; Felipe Massa például inkább tartozik azok közé a versenyzők közé (Rosberg és például Daniel Ricciardo), akik sürgetik és támogatják az eszköz bevezetését. „Nem túl szép, viszont a biztonság a legfontosabb, szóval én támogatom a glóriát és a zárt pilótafülkét. Egyetértek a változtatással, még akkor is, ha valóban nem túl szép, ezt azért őszintén be kell vallanom. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő” – nyilatkozta a brazil.

Bianchi életét nem mentette volna meg

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Jules Bianchi tragikus balesete után kezdte ismét kiemelt témaként kezelni a pilóták fejének védelmét (a francia versenyző a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos fejsérülést, amiben 8 hónappal később belehalt). A tragikus sorsú fiatal tehetség édesapja, Philippe Bianchi örömmel fogadta a változtatást, ugyanakkor figyelmeztette a sport irányítóit, a jövőben még komolyabb lépésekre lesz szükség. „Szerintem ez előrelépés a biztonság szempontjából. Egyértelmű, hogy akkor hatékony, ha egy jön szembe a pilótával” – mondta.

„A kisebb alkatrészek – amilyeneket Felipe Massa és Justin Wilson balesetekor is láthattunk – ellen azonban nem véd. Szóval, tettünk egy lépést, de nem oldottunk meg mindent” – teszi hozzá Bianchi, majd jelzi, fia (ő egy, a pálya szélén tartózkodó traktornak ütközött) életét ez sem mentette volna meg.  „Jules esetében semmit sem változtatott volna, hiszen ott a hatalmas lassulás okozott kárt az agyban. Azt hiszem, a HANS fejlesztése segíthetne ebben az esetben. Egyértelmű, hogy nem akarok semmi olyan fejlesztés ellen beszélni, ami javítja a biztonságot, de a glória ezen változata nem győzött meg, hiszen még nem tökéletes. Nem túl szép, és meg lennék lepve, ha a versenyző jól kilátna mögüle. Az FIA változtatni akar Jules és Justin balesetei után, de még tovább kell mennünk!”

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás