Räikkönen vitte az utolsó tesztnapot

A pénteki nappal lezárult a Forma-1-esek idei első téli tesztje a spanyolországi Jerezben. Az utolsó napon Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Lotusszal, de 1:18,148-as ideje majdnem négytizeddel volt lassabb, mint a heti csúcsnak számító 1:17,769, amit Felipe Massa teljesített csütörtökön.

 

Összevetésképp: a 2012-es jerezi teszten, ami szintén az első volt a sorban, Nico Rosberg 1:17,631-es csúcsot futott a Mercedesszel.

Räikkönen amellett, hogy a leggyorsabb volt, ma jóval többet is ment, mint előző nap, 40 helyett 83 kört került a neve mellé.

“Folytattuk a tegnap megkezdett munkát, jól haladtunk. A táblázat tetején vagyunk, de ez semmit sem jelent a teszten. Új alkatrészek tesztelésére koncentráltunk, de a beállításokat is sikerült jobban a kedvre alakítani. Nyilván van még munka ezen a téren, de ezért tesztelünk” – nyilatkozta a finn.

A 2007-es bajnok mögött a Force India tesztelője – akinek előléptetését valamiért még mindig nem akarják bejelenteni -, Jules Bianchi zárt, mindössze 27 ezreddel volt lassabb. A francia pilóta a nap első felében vezetett, 56 kört ment, míg délután Paul di Resta tett 49 kört a VJM06-osba, de ő egyértelműen nem a tempóra hajtott.

“Tudom, hogy a csapat ismer már. A pénteki edzéseken az elején nem voltam a legjobb, ez tény. De Magny-Cours (a szeptemberi teszt) után sokkal jobb lettem. Magny-Cours-ban bizonyítottam, hogy gyors vagyok, és most itt újra. Ez pozitívum, de a sorsom nem az én kezemben van” – mondta Bianchi, aki nagyon szeretne előrelépni.

“Én úgy érzem, készen állok. Jó sokat vezettem már az F1-ben, szerintem készen állok a versenyzésre is. Még ha eredetileg úgy is tervezték, hogy két évig leszek tartalékos, most más a helyzet, én pedig készen állok. Remélem, Barcelonára már eldől, ki lesz a versenyző” – tette hozzá.

A címvédő Sebastian Vettel megint nem villogott a Red Bull-lal, egyszerűen rótta a köröket az RB9-essel. Vagy ennyit tud az autó, vagy a bajnokok egyelőre nem erőlködnek.

Figyelemreméltó szorgalomról tett tanúbizonyságot a Sauber újonca, Esteban Gutierrez, aki a nap folyamán a több mint két versenytávnak megfelelő 142 kört ment, igaz, ezzel is csak második lett a pénteki munkaversenyben, igaz, a héten 252 körrel ő “nyert”.

Lewis Hamilton szerdai tesztnapja baleset miatt elúszott, így nagyon reménykedett, hogy ma Nico Rosberghez hasonlóan sokat vezethet majd.

Bár a délután adott interjújában azt mondta, attól tart, Rosberg csütörtöki 148 körét már nem éri be, végül majdnem sikerült, ő is maratoni távot, 145 kört ment. Kellett is ez a Mercedesnek, hiszen az első két napon összesen 25 kört szedtek össze.

Hamilton azért ért rá délután nyilatkozgatni, mert a pályán meg kellett szakítani a munkát. Délután egy előtt nem sokkal szétjött a beton a 9. és 10. kanyar közötti kerék vető mellett, a kátyút javítani kellett. Előbb gumis fekvőrendőrdarabbal próbálkoztak, de ezt hamar elvetették, és gyorsan száradó cementtel javították ki a hibát.

Szűk egy óra esett ki. Mivel jerezben nincs kötelező ebédszünet, így az elvesztett időért cserébe fél órával meghosszabbították a napot, öt helyett fél hatig tartott a tesztelés.

Jól jött ez például a Ferrarinál, hiszen a mai napra kijelölt tesztelő, Pedro de la Rosa az egész délelőttöt és kora délután elvesztette, miután a sebességváltó meghibásodása miatt reggeli második körén kigyulladt alatta az autó.

A spanyol veterán aztán szó szerint az utolsó pillanatig kint volt pályán, fél hatra 51 kört hozott össze, valószínűleg sikerült azért valamennyire megismerkednie az F138-assal.

“Hát, amikor a sebességváltó-hiba miatt kiszálltam az autóból a felvezető körön, nem voltam túl boldog. Az ember egész életében vár egy ilyen lehetőségre, aztán pár kanyar után ki kell szállnia. Az sem volt egyértelmű, hogy tudom-e folytatni, mert néhány elem meg is gyulladt, nem volt rózsás a helyzet. De a szerelők nagyszerű munkát végeztek, és egész jó délutánunk volt. Fontos, mert nagyon drága manapság egy tesztnap, mindent ki kell hozni belőle” – összegzett a veterán.

Teszt, Jerez, 2013.02.08.
 Versenyző  Csapat (autó)  Legjobb idő  Kör
 1.  Kimi Räikkönen  Lotus (E21)  1:18,148  83
 2.  Jules Bianchi  Force India (VJM06)  1:18,175  56
 3.  Sebastian Vettel  Red Bull (RB9)  1:18,565  96
 4.  Esteban Gutierrez  Sauber (C32)  1:18,669  142
 5.  Jean-Eric Vergne  Toro Rosso (STR8)  1:18,760  92
 6.  Lewis Hamilton  Mercedes (W04)  1:18,905  145
 7.  Sergio Perez  McLaren (MP4-28)  1:18,944  98
 8.  Valtteri Bottas  Williams (FW34)  1:19,851  92
 9.  Pedro de la Rosa  Ferrari (F138)  1:20,316  51
 10.  Charles Pic  Caterham (CT03)  1:21,105  109
 11.  Luiz Razia  Marussia (MR02)  1:21,226  82
 12.  Paul di Resta  Force India (VJM06)  1:23,435  49

 

Forrás: Vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás