Räikkönen nyerte a szezonnyitót
Komoly taktikai csatákat hozott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj, amelyet végül a lotusos Kimi Räikkönen nyert meg. Alonso lett a második, az edzéseket domináló címvédő Vettel csak a harmadik.
A nehéz időmérők után szürke, de száraz időben, 18 fokos levegő- és 24 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a 2013-as bajnokság első versenye, az Ausztrál Nagydíj.íjjal folytatódik.
A rajtrácsra csak 21 autó állt fel, Nico Hülkenberg Sauberje elromlott. A mezőny többsége a szuperlágy gumin rajtolt, csak Adrian Sutil, Daniel Ricciardo, Sergio Perez és Pastor Maldoando választotta a közepes keveréket.
A startnál nagyon simán ment el a mezőny, semmilyen incidens nem történt. Vettel megőrizte az első helyet, de Mark Webber szokása szerint pocsékul kezdett, visszaesett. Lewis Hamiltonnak sem volt túl jó a kezdése, az első körben mindkét Ferrari megelőzte, és Kimi Räikkönen is elment mellette.
A 3. kör kezdetén Vettel vezetett, mögötte Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Nico Rosberg, Webber, Paul di Resta, Button és Adrian Sutil állt az első tízben.
A szuperlágy gumik hamar elkezdték megadni magukat: Button a 4., Webber az 5. kör végén cserélt, Vettel a 8. körre váltott a közepesre. Massa egy körig vezette így a mezőnyt, a brazil is kiment, majd Alonso és Räikkönen is cserélt.
Az élre került Mercedesek nagyon jól bántak a szuperlágyakkal, Hamilton csak a 13., Rosberg a 14. kör végén ment ki friss gumiért. A Force Indiához visszatért Sutil vezette a versenyt.
A futam negyedénél Sutil, Vettel, Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Rosberg, Button, Webber és di Resta sorakozott az első tízben.
Webber a 19. körben már másodszor cserélt kereket, az első közepes szettje 14 kört bírt, Alonso a 20., Sutil és Vettel a 21. körben váltott, a Force India-pilóta egy kiállást “ellopott” a többikekhez képest. A két német amúgy Alonso mögé tért vissza a pályára.
Vettel a 23. körben megelőzte Sutilt a 2. DRS-zóna végén.
A 25. körben Maldonado kötött ki az első kanyar kavicságyában, a 27. körben Rosberg húzódott félre, kiszálltak. Räikkönen közben kiválóan húzta el a második etapját, nagyszerű tempóval építette az előnyét az élen.
A futam felénél, a 29. körben cseperegni kezdett. A sorrend Räikkönen, Hamilton, Alonso, Vettel, Sutil, Massa, di Resta, Webber, Ricciardo és Button sorakozott a pontszerző pozíciókban.
A 30-31. körben kemény csata bontakozott ki Hamilton és Alonso között, amit végül a spanyol nyert meg, a mercedeses el is fékezte a gumiját, a kör végén ki is ment friss abroncsokért.
Räikkönen végül a 34. körben ment ki, a vezető helyről az 5. pozícióba tért vissza, de gyakorlatilag egy kiállást megspórolt a többiekhez képest, így kiváló helyzetben volt. Az ekkor a 3. helyen álló Sutil is bizakodva várhatta a végjátékot, amikor nála a szuperlágyas, gyors utolsó etap jöhetett.
Massa a 37., Vettel a 38. körben teljesítette a harmadik cseréjét, a 40. körben elment az egyre jobban kopó gumikon haladó Hamiltont, majd ugyanezt tette vele Massa is egy kicsit később. A 2008-as bajnok a 43. körre újra kereket cserélt, a 6. helyre tért vissza.
Räikkönen ugyanekkor visszavette a vezetést Sutiltól. A sorrend az előzést követően Räikkönen, Sutil, Alonso, Vettel, Massa, Hamilton, Webber, Vergne, di Resta és Button volt a top10-ben.
Sutil közepes keverékű gumijai a 44-45. körre kezdtek elfogyni, a nagy kérdés az volt, meddig húzza rajtuk, hogy a lehető legrövidebb etapja legyen majd a kötelezően használandó szuperlágyak felvétele előtt. A 46. körben Alonso meg is előzte a németet, aki a kör végén meg is ejtette a cserét, az 5. helyre tért vissza.
A Force Indiá-s az 51. körre omlott össze, a szuperlágyak nem bírták a tempót, előbb Hamilton, majd Webber is megelőzte, küszködött.
Öt körrel a vége előtt Räikkönen vezetett, mögötte Alonso – lőtávolon kívül -, aztán Vettel, Massa, Hamilton, Webber, Sutil, di Resta, Button és Romain Grosjean várhatott pontokat.
Változás már nem történt, de Räikkönen azért még megfutotta a leggyorsabb kört, mielőtt megszerezte volna a pályafutása 20., lotusos karrierje második győzelmét. A 2007-es bajnok másodszorra nyert az Albert Parkban.
A finn és a Lotus kiválóan kezelte a gumikat, míg a mögötte állók három kiállással jutottak a végéig. A dobogóra a végén egy kicsit már küszködő Fernando Alonso és a pole-t fölényesen megszerző címvédő, Sebastian Vettel ért fel.
A további pontszerző helyeken a régi formájában lévő Massa, Hamilton, Webber, Sutil, di Resta, Button és Grosjean ért be.
Az egyéni bajnokságban a fenti sorrend érvényesül, a konstruktőriben a Ferrari vezet. Az idény jövő hétvégén a Maláj Nagydíjjal folytatódik.
Ausztrál Nagydíj végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő/Különbség |
1 | Kimi Räikkönen | Lotus | 1h30:03.225 |
2 | Fernando Alonso | Ferrari | + 12.451 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull | + 22.346 |
4 | Felipe Massa | Ferrari | + 33.577 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | + 45.561 |
6 | Mark Webber | Red Bull | + 46.800 |
7 | Adrian Sutil | Force India | + 1:05.068 |
8 | Paul di Resta | Force India | + 1:08.449 |
9 | Jenson Button | McLaren | + 1:21.630 |
10 | Romain Grosjean | Lotus | + 1:22.759 |
11 | Sergio Perez | McLaren | + 1:23.367 |
12 | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | + 1:23.857 |
13 | Esteban Gutiérrez | Sauber | + 1 kör |
14 | Valtteri Bottas | Williams | + 1 kör |
15 | Jules Bianchi | Marussia | + 2 kör |
16 | Charles Pic | Caterham | + 2 kör |
17 | Max Chilton | Marussia | + 2 kör |
18 | Giedo van der Garde | Caterham | + 2 kör |
Nem értek célba:
Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 40 kör |
Nico Rosberg | Mercedes | 26 kör |
Pastor Maldonado | Williams | 24 kör |
Nico Hülkenberg | Sauber | 0 kör |
Forrás: Vezess.hu