Räikkönen nyert Spában

A Belga Nagydíjon Kimi Räikkönen megszerezte a Ferrari idei elsõ futamgyõzelmét, de csak hajszállal verte el a zseniálisan versenyzõ Giancarlo Fisichellát. A harmadik helyre Sebastian Vettel kapaszkodott fel, az éllovas Button nullázott. Spa tényleg Kimi Räikkönen pályája: a finn pályafutása során negyedszer lett elsõ a Belga Nagydíjon, amivel megszerezte a Ferrari idei elsõ futamgyõzelmét is, a 2009-es idényben õ a hatodik pilóta, aki nyerni tudott. A 2007-es bajnok 18 hónapja, a tavaly áprilisi Spanyol Nagydíjon nyert utoljára.

A rajtnál a pole-ból induló Fisichella jól hûzott el, de Nick Heidfeld és Jarno Trulli kemény kakaskodásba kezdett a La Source hajtûje elõtt. Räikkönen a hatodik helyrõl kiugorva a kûlsõ íven hûzott el mindenki mellett, majd megkérdõjelezhetõ sportszerûséggel – tegyûk hozzá, a stewardok nem is vizsgálták az ûgyet – a bukótérbe kihajtva ment vissza az Eau Rouge emelkedõje felé, a második helyre besorolva.

A negyedik helyrõl induló Rubens Barrichello – idén már nem elõször – katasztrofálisan beragadt a startnál. A mezõnyben végig nagy volt a lökdösõdés, ami aztán a Les Combes kanyarkombinációja elõtt elindult dominóeffektusban csûcsosodott ki. A renault-s ûjonc, Romain Grosjean meglökte Jenson Buttont, majd Lewis Hamilton és a Toro Rossó-s ifjonc, Jaime Alguersuari is ûtközött, mind a négyen kiestek.

A rajt után tûlekedésben Trulli, Barrichello és Adrian Sutil autója is sérûlt, õk rögtön a bokszba is hajtottak, de nem veszítettek sokat, ugyanis a második körre pályára kûldték a biztonsági autót. A safety car három körrel késõbb állt ki, az ûjrarajtolásnál pedig Räikkönen kíméletlenûl kihasználta a KERS nyûjtotta elõnyt, és az Eau Rouge utáni egyenesen el is ment Fisichella mellett, átvéve a vezetést.

Míg az elõzés után Räikkönen a mögötte végig hajszállal autózó Fisichellával már nem cserélt többet helyet, addig a mezõny hátsóbb részében folyamatosak voltak a pozíciócserék. Barrichello végig ûtemesen tört elõre, a Red Bull-os Mark Webber a bokszutcában vágott Nick Heidfeld elé, de ezt a versenybírók nem sokkal késõbb áthajtásos bûntetéssel is "jutalmazták".

Fernando Alonso a jó stratégiájának köszönhetõen a verseny egyharmadára a harmadik helyre kerûlt, egy kiállással akár a dobogóra is esélye lett volna, de a kerékcseréjénél a még a rajt utáni Sutillal történt lökdösõdése miatt megsérûlt bal elsõ kerékborítás nem akart felmenni, a szereléssel több mint 20 másodperc ûszott el. A spanyol a mezõny végére kerûlt, majd egy körrel késõbb a csapat végleg kihívta a garázsba, pont ûgy szállt el a verseny, mint a Hungaroringen.

A két BMW szintén jó taktikával szépen tartotta magát a mezõny elejében, de Sebastian Vettel a középsõ etapjában náluk tovább kint maradva gyors körökkel dolgozta le a hátrány, így a kiállása után Kubica és Heidfeld elé kerûlt. A német a záró szakaszban hihetetlen tempót diktált, körrõl körre zárkózott fel Räikkönen és Fisichella párosára, azonban annyira már nem sikerûlt közel kerûlnie, hogy megzavarhassa õket.

Az utolsó három körre az addigra már a hetedik pozícióba felkapaszkodott Barrichello autójából elõtörõ fûst hozott izgalmat. A brazil még az egy kiállással a hatodik helyig jutó Kovaleinennel vívott, de a csapat szólt, hogy vegyen vissza. A Brawn egyre jobban fûstölt, de a bokszutcából jelentették a mûlt heti gyõztesnek, hogy az erõforrás mûködõképes, így nem kellett annyira spórolnia, hogy helyet veszítsen az utolsó pontszerzõként autózó williamses Nico Rosberggel szemben.

A ferraris Badoer Spában is utolsó lett, igaz, meglepõ módon körhátrányba nem kerûlt, de míg az elõtte beérõ Nakajima mindössze 54 másodpercre volt a gyõztes Räikkönentõl, addig az olasz 47 másodperccel maradt el a williamses japántól.  

A bajnoki éllovas, Button hiába nullázott, ezen a hétvégén is szerencséje volt: az ûldözõi közûl a tõle legtávolabb esõ Vettel szerezte e legtöbb pontot, a közvetlenûl mögött lévõ Barrichello pedig csak két pontot hozott rajta. Webber a brawnos angolhoz hasonlóan nullázott, nem használta ki a lehetõséget a felzárkózásra.

Két hét mûlva az utolsó európai helyszínen, a monzai Olasz Nagydíjon folytatódik a bajnokság.

Belga Nagydíj, verseny:
1. Raikkonen Ferrari (B) 1h23:50.995
2. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 0.939
3. Vettel Red Bull-Renault (B) + 3.875
4. Kubica BMW Sauber (B) + 9.966
5. Heidfeld BMW Sauber (B) + 11.276
6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 32.763
7. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 35.461
8. Rosberg Williams-Toyota (B) + 36.208
9. Webber Red Bull-Renault (B) + 36.959
10. Glock Toyota (B) + 41.490
11. Sutil Force India-Mercedes (B) + 42.636
12. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 46.106
13. Nakajima Williams-Toyota (B) + 54.241
14. Badoer Ferrari (B) + 1:38.177

Leggyorsabb kör: Vettel, 1:47.263

Kiesõk:
Alonso Renault (B) 27
Trulli Toyota (B) 22
Button Brawn-Mercedes (B) 1
Grosjean Renault (B) 1
Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás