Räikkönen könnyebb Ferrarit kap

A Ferrari-csapat több fejlesztéssel is készûl a hétvégi Spanyol Nagydíjra. A maranellói alakulat autóin megjelenik a dupla diffûzor, Kimi Räikkönen pedig könnyített kasztnit kap. A Ferrari 2009-ben F1-es történetének egyik leggyengébb szezonkezdését produkálta, a tavalyi konstruktõri bajnokok négy futam után mindössze három pontocskával az utolsó elõtti helyen állnak. A hétvégi Spanyol Nagydíjra természetesen számos fejlesztést visznek.

A csapat a KERS jelentette sûlyfelesleg – pontosabban a 20-30 kg rögzített tömeg miatt a ballaszttal való játéktér beszûkûlése – miatt a Spanyol Nagydíjra Kimi Räikkönen F60-asát könnytett kasztnival szereli fel.

"Azért csak Räikkönen használja majd ezt, mert az alkata, magassága miatt nehezebb Felipe Massánál, és emiatt nála jelent nehézséget a KERS tömege" – közölte a csapat.

A csapat az idény kezdete óta bajlódik a KERS-szel: az elsõ futamon mindkét autóban mûködött a szerkezet, Malajziában Räikkönen járgányából meghibásodások miatt kiszerelték, Kínában teljesen ejtették, majd Bahreinben ûjra mindkét autóban alkalmazták a szerkezetet. ûgy tûnik, hogy Barcelonában elõnyt várnak a hibridrendszertõl.

A Ferrari az elsõ és hátsó szárnyon is módosít, néhány kora nyárra tervezett ûjítást is elõbbre hoz, azt is bejelentette, hogy a Brawn, a Williams és a Toyota által kitalált ûn. dupla diffûzor saját változata is megjelenik náluk Spanyolországban. A csapat az engedélyezett egyenesvonalû aerodinamikai tesztelés keretében a héten az olaszországi Varianóban próbálta ki az eszközt, és az elsõ eredmények szerint gyorsult is vele az autó. Az ûj alkatrész azonban nem volt könnyû szûlés.

"Ez lesz az elsõ kísérlet az alkatrésszel, amely eredetileg nem szerepelt az autó dizájnjában, mostanra, a szabályok tisztázását követõen viszont a elengedhetetlenné vált. A mérnököknek át kellett tervezniûk az elektronikai és a hidraulikai rendszerek jelentõs részét az autó hátsó részén, hogy helyet biztosítsanak az ûj diffûzornak. Az ûjratervezés jelentõsen bonyolultabb volt, mint magának a diffûzornak a tervezése."

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás