Räikkönen: Elkerülhető a kanadai hiba megismétlődése

kimiraikkonen1Ugyan elkerülhető a Kimi Räikkönen kanadai megpördüléséhez vezető helyzet megismétlődése, a finn kiemelte, a Ferrari száz százalékig nem tudja kizárni, hogy máskor is előforduljon hasonló probléma.

Peches módon szálltak el Kimi Räikkönen dobogós esélyei a Kanadai Nagydíjon. A finn versenyző a harmadik helyről állt ki kereket cserélni, ám a pályára való visszatérése után a hajtűkanyarban a kigyorsítás közben elveszítette uralmát autója fölött, s piruettjével nemcsak pozíciót bukott Valtteri Bottasszal szemben, de gumijait is tönkretette, s így át kellett állnia kétkiállásos stratégiára.

A finn a leintés után elárulta, autója motorvezérlése okozta a problémát: amikor a gázra lépett, indokolatlanul nagy forgatónyomaték érkezett, s ennek köszönhetően tört ki a Ferrari hátulja. Az eset hátteréről tudni kell, a csapatok a rajtoknál és a kerékcserék idején speciális, a gázra lépésre a megszokottnál érzékenyebben reagáló motorprogramot használnak a hatékonyabb indulás érdekében. S miután az FIA szabályaiban rögzíti, hogy ezen beállítást csak 90 másodperc elteltével lehet megváltoztatni, a finnek végül ezzel gyűlt meg a baja a kivezető körén.

Ausztriában elmondta, elkerülhetőek a hasonló esetek, ám mivel a szabály megköti kezüket, nincs kizárva, hogy máskor is láthatunk ilyen hibákat. „Eléggé őrült baleset volt, de ez benne van a játékban, és biztosra veszem, hogy el tudjuk kerülni a megismétlődését. Vannak bizonyos szabályok, melyek értelmében a rajtot és a kiállásokat követően az FIA blokkolja egy időre a beállításokat. Nem számít, mikor kapcsolod ki ezt a motorbeállítást, mindenképpen kilencven másodpercig tart – ez megszokott a hétvégék során” – magyarázta 2007 bajnoka.

„Nem változtathatsz ezen, azonban a beállításokon dolgozhatunk, hiszen tudva, hogy mi történhet, megpróbálhatjuk elkerülni ezt. Tudjuk, mi okozta, és mindent megteszünk, hogy minimálisra csökkentsük a kockázatot. A szabályok megkötik a kezedet, és mivel bizonyos kanyarokban, bizonyos pályákon megtörténhet hasonló, csinálhatjuk másképpen is.”

Räikkönen azonban hozzátette, Kanadát megelőzően egyszer sem okozott számára problémát a motorvezérlés. „Egész évben nem történt hasonló, sem a teszteken, sem az edzéseken, a futamon látott volt az első. Sajnos ezen a pályán, ilyen körülmények között megeshet, emiatt pördültem meg” – magyarázta Räikkönen.

Forrás: Telesport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás