Pazar hajrával Bottasé a pole Ausztriában!

A Mercedes finn versenyzője 19 ezredmásodperccel orozta el az első rajtkockát Lewis Hamilton elől, Sebastian Vettelé a harmadik hely.

Lewis Hamilton csütörtökön azt mondta, az év legszorosabb időmérőjére számít Ausztriában – a pálya rövidségének és a Ferrari szombat délelőtti felzárkózásának hála minden jel arra utalt, meg is kapja. A harmadik szabadedzésen csupán ezredek választották el a két Mercedest és Sebastian Vettelt. A Red Bull már kevésbé bizakodhatott, igaz, Daniel Ricciardo öltözködés közben arról győzködte Helmut Markót, fizessen neki 1000 eurót, ha megszerzi a pole-t…

A csapatnak most először a Renault 10-15 lóerővel többet kínáló időmérős motormódja is a rendelkezésükre állt, ám a szabadedzéseken nem igazán ment nekik, az időmérő előtt pedig más problémával is foglalkozniuk kellett: Max Verstappen alatt az utolsó tréningen megállt az autó. „Különböző szenzorok hibásodtak meg, azok ölték meg a motort. És emiatt ragadt az autó négyes sebességi fokozatban” – magyarázta Marko. A javításra nem volt sok idejük, de így is elkészültek vele.

A harmadik edzés másik leállója, Charles Leclerc nem állt ennyire jól, nála a váltót kellett kicserélni a kvalifikáció előtt, és versenygépe negyed órával a kezdés előtt még nem volt egyben. Amikor zöldre váltott a lámpa, azonban mégis elsők között hajtott a pályára.

Q1: Öt búcsúzó, öt különböző csapatból

Az első edzésrész a Mercedes és a Ferrari küzdelmével indult, ám volt egy nagy különbség a szabadedzéshez képest: Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen – a mezőnyből egyedüliként – az ultralágy helyett a szuperlágyon kezdett. A gyorsabbak a csillagosok voltak, Lewis Hamilton 1:04,080-as kört futott, és 95 ezredes előnnyel ment tovább Valtteri Bottas előtt. A harmadik hely Räikkönennek jutott, hátránya 0,154 másodperc volt.

Vettel egy tizeddel maradt el csapattársától, ám az ultralágy gumis próbálkozók közül többen befurakodtak elé. Romain Grosjean a végén elért idejével (1:04,273) a 4. helyen ugrott át a Q2-be, Max Verstappen pedig 5.-ként a Red Bull eddigi legmeggyőzőbb idejével. Daniel Ricciardo ezzel szemben csak 1:04,7-et futott, így Kevin Magnussen is megelőzte.

Ami a kieső helyek elől való menekülést illeti, igen szoros csata alakult ki a Williams, a Sauber, a Toro Rosso, a Force India és a McLaren versenyzői között, aminek a vége az lett, hogy e csapatok mindegyike kénytelen volt elköszönni az egyik versenyzőjétől. Bár Charles Leclerc már az edzésrész elején szárnyát törte a 9-es kanyar kerékvetőjén, majd volt egy csúnya kicsúszása is, így is fél másodperccel verte Marcus Ericssont, akinek csak az utolsó hely jutott. Stoffel Vandoorne, Sergio Pérez, Szergej Szirotkin és Brendon Hartley is fájó vereséget szenvedett házon belül – a legnagyobb meglepetést pedig talán Lance Stroll utolsó pillanatban történő megmenekülése jelentette.

Q2: Ismét külön utakon a Ferrari; vizsgálat Vettel ellen

A Q1-ben a Ferrari különcködött, a Q2-ben a Mercedes és a Red Bull: a két csapat Franciaországhoz hasonlóan ismét úgy döntött, hogy a szuperlágy gumin szeretne rajtolni vasárnap, a pénteken igen hosszú ultralágyas etapot futó Vettelék viszont nem követték a példájukat, inkább a legpuhább típust választották. Fernando Alonso eközben a lágyon teljesítette első körét, amellyel a 14. helyre sorolt be.

Az élmezőny közvetlen összevetését e különbség nem segítette, az mindenesetre intő jel volt, hogy Hamiltonék így is könnyedén lőtték magukat az első két pozícióba – az első 1:04-en belüli időkkel. A brit címvédő 1:03,577-es kört teljesített, csapattársa 1:03,756-ost, a harmadik helyen Vettelnél 1:03,767-nél állt meg az óra, miközben Räikkönen hátránya már 0,4 másodperc volt.

Vettel aztán egy második kört is teljesített, 1:03,544-re javította a pályacsúcsot, így ezzel 33 ezredes előnnyel ő nyerte a második edzésrészt Hamilton előtt, megmentve az ultralágyak becsületét. Rossz hír a németnek, hogy Carlos Sainz feltartása miatt (nem vette őt észre a visszapillantóban) vizsgálatot indított ellene az FIA a Q2 végén.

A Red Bullnál felemásan sikerült a piros gumis próbálkozás. Verstappen 57 ezreddel megelőzte Grosjeant az 5. helyen, Ricciardo viszont csak 9. volt az első körével. Ennek ellenére az ausztrál is kitartott a középső típuson a második körében, és javításával a 8. helyen tovább is jutott.

A két Haas top 10-es helye egy pillanatig sem volt veszélyben, Grosjean és Magnussen a 6-7. legjobb idővel ment tovább, mellettük még a két Renault-nak jutott hely a Q3-ban, Sainz, Hülkenberg sorrendben.

Az első kieső Esteban Ocon lett, aki Pierre Gaslyt és Charles Leclerc-t előzte meg pár hajszállal, Fernando Alonsónak pedig miután a 9-es és a 10-es kanyarban is szélesre futott, s megrongálta a vezetőszárnyát, csak a 14. hely jutott Lance Stroll előtt. Ők viszont vasárnap nyernek egy-egy helyet Leclerc váltócsere miatti 5.  helyes hátrasorolásával.

Q3: Bottasé volt az utolsó szó!

Bármennyire is biztosan hozta a jó időket Hamilton, a Q3 a látványos hibájával indult. A 3-as kanyarban tört ki az autója hátulja, amely a kigyorsítását is teljesen tönkretette, és csak 1:03,797-es kört eredményezett. Szerencséje volt, hogy Vettel eközben a 4-esben sodródott le az ideális ívről, így még gyengébb, 1:04,260-as időt futott csak. E megingásokat a két finn használta ki. Bottas 1:03,264-es eredménnyel az ideiglenes pole-ba került, Räikkönen második gyorskörével közel fél másodperces hátránnyal zárkózott fel mögé másodiknak.

A Red Bull eközben szorult helyzetbe került: Grosjean mindkét versenyzőjüknél jobb kört autózott elsőre, és elfoglalta az ideiglenes 4. helyet. Ricciardóék nemigen tudták, hogyan taktikázzanak, először úgy tűnt, két gyorskört mennek, aztán mégis a boxba hajtottak új gumikért.

A mindent eldöntő utolsó próbálkozás Bottasnak sikerült a legjobban. A finn 1:03,130 másodpercre javította idejét, és bár a mögötte érkező Hamiltonnak is sikerült javítania, 19 ezred így is hiányzott neki. Bottas ezzel 2017 után sorozatban másodszor nem talált legyőzőre szombaton a Red Bull Ringen, pályafutása 4., idei első pole pozícióját szerezte.

A harmadik hely a szabadedzésekhez viszonyítva tekintélyes, 0,334 másodperces hátrányt összegyűjtő Vettelé lett, a negyedik pedig a tőle is 2 tizedet kapó Räikkönené.

Verstappennek az utolsó pillanatban sikerült megmentenie a Red Bull becsületét, 52 ezreddel behozta az autóját Grosjean elé. Ricciardo ezzel szemben szélesre futott az utolsó kanyarban, így be kellett érnie a 7. pozícióval. A 8. helyen Kevin Magnussen, a 9.-en Carlos Sainz, a 10-en a gyenge kört teljesítő Nico Hülkenberg végzett.

Osztrák Nagydíj, időmérő edzés – végeredmény:

  Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:04,175 1:03,756 1:03,130
2. Lewis Hamilton  Mercedes 1:04,080 1:03,577 1:03,149
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:04,347 1:03,544 1:03,464
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:04,234 1:03,975 1:03,660
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:04,273 1:04,001 1:03,840
6. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:04,242 1:04,059 1:03,892
7. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:04,723 1:04,403 1:03,996
8. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:04,460 1:04,291 1:04,051
9. Carlos Sainz Renault 1:04,948 1:04,561 1:04,725
10. Nico Hülkenberg Renault 1:04,864 1:04,676 1:05,019
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:05,148 1:04,845  
12. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:05,011 1:04,874  
13. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:04,967 1:04,979  
14. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:04,965 1:05,058  
15. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:05,264 1:05,286  
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:05,271    
17. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:05,279    
18. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:05,322    
19. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:05,366    
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:05,479

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás