Nem a taktikán ment el Leclerc futama

Nem követett el hibát a Ferrari Mattia Binotto csapatfőnök szerint Charles Leclerc azerbajdzsáni taktikájával. A monacói elárulta, ő már a kerékcsere után föladta.

Egy újabb ötödik hellyel gyarapította 2019-es eredménysorát Charles Leclerc Azerbajdzsánban. Idén már harmadszor ért célba e pozícióban, és ismét úgy, hogy a tempója alapján több is lehetett volna versenyében. Esélyeit eleve csökkentette a szombati balesete miatti gyenge rajthelye. A 8. rajtkockából indult, ám mivel a közepes keveréket használta, a rajtnál máris két helyet veszített.

A folytatásban fel tudott kapaszkodni 4.-nek, majd a lágy Pirellin induló élmezőny kerékcseréi révén a 13. körben átvette a vezetést is, amit 20 körön keresztül őrzött. Alternatív taktikája miatt került a mezőny elejére, ám emiatt is olvadt el az előnye a többiekkel szemben e húsz kör alatt. Ellenfelei a frissebb közepes gumin fokozatosan fölzárkóztak rá, majd egymás után megelőzték. A versenyző már Valtteri Bottas előzése előtt megkérdezte csapatát, nem lehetne-e előrébb hozni a kerékcseréjét, ám nemleges választ kapott, mivel mérnökei nem voltak biztosak benne, hogy a lágy gumik bírni fognak annyi kört. Az etapját végül 34 körig nyújtották, ám a kerékcseréről már akkora hátrányban tért vissza, hogy nem volt esélye a fölzárkózásra.

Mattia Binotto csapatfőnök nem érzi úgy, hogy bármit is elszámoltak volna. „Átbeszéltük ezt a versenyt követő értekezleten. Lehet, hogy kockáztathattunk volna másképpen is, talán korábban kiállva, vagy elnyújtva a közepes gumis szakaszt, de visszatekintve mindig másról vitázol a verseny kapcsán. Szerintem semmi rosszat nem tettünk” – védte meg döntésüket.

Leclerc talán jobban örült volna egy korábbi kiállásnak, amivel kisebb lett volna a hátránya a visszatérés után, visszatekintve mégis egyetért Binottóval. „Az autóban mindig optimista vagy, mindig reméled a jobbat. De reálisan nézve más taktikán voltunk, és tudtam előre, hogy hosszú verseny lesz. Arra figyeltem, hogy a lehető leggyorsabb legyek a közepes gumin.”

Szerinte a közepes gumis rajta és a gyenge rajthelye eleve patthelyzetet teremtett előttük: egyszerűen nem volt ideális megoldásuk az utolsó etapra. „A kemény gumit ki sem próbáltuk, de úgy véltük, gond lehet a hőmérséklettel, ezért nem akartuk bevetni. A lágynál meg a kopástól tartottunk. Meg volt kötve a kezünk” – mondta a versenyző.

Leclerc a lágy gumin nemhogy fölzárkózni nem tudott a cseréjét követően, egy idő után még nőni is kezdett a lemaradása Max Verstappennel szemben. Úgy tűnt, ugyanúgy nem boldogul a lágy keverékkel, ahogyan csapattársa, Sebastian Vettel a futam elején, ám elárulta, más állt a gyenge köreinek hátterében. „Az emberek talán azt gondolták, hogy szenvedtünk, de nem így volt. Egyszerűen nem is nyomtam, nem próbáltam már csökkenteni a lemaradást. Megkérdeztem a csapattól, hogy van-e bármi esélyem visszazárkózni a többiekre, és ők azt mondták nincs, mert a különbség túl nagy. Onnantól már csak tartalékoltam a gumikkal, valamint próbálkoztam a leggyorsabb körrel. Nem ez volt a valós tempónk, már csak a leggyorsabb körre mentünk” – magyarázta Leclerc.

Binotto kiemelte, a kezüket megkötötte a monacói időmérős balesete. „Az autónk volt elég gyors az időmérőn ahhoz, hogy megszerezzük vele a pole-t. Nem sikerült. A verseny már más kérdés. Mindenekelőtt ez egy másik nap volt. Emellett teljesen más elöl lenni és hátul maradni – másképpen határozod meg a tempódat, máshogy osztod be a gumikat. Amikor szabad az út előtted, sokkal könnyebb a dolgod. Emiatt úgy vélem, a tempónkra a rajthelyünk is hatással volt. De nemcsak ez, az ellenfelek is nagyon jók voltak.”

Leclerc végül megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és begyűjtötte az érte járó egy pontot, ám a hétvégéje alakulásával, valamint az időmérős hibája nélküli esélyeire gondolva ez sovány vigasz volt számára. Nem is igazán örült neki. „Csalódott vagyok a szabadedzések és az időmérő alakulása ismeretében, mert úgy éreztem, nagyszerű autóm van. Teljesen egyetértek Mattiával abban, hogy elég jó volt a kocsi a pole megszerzéséhez, és én dobtam el az esélyemet azzal, hogy a falnak mentem szombaton. Vállalom érte a felelősséget, és a mai versenyen ennél többet nem tehettünk. Csalódott vagyok, de vannak pozitívumok is. Az időmérős tempónk egyértelműen jobb volt, mint Kínában, és a versenytempónk is közel volt a Mercedeséhez. Barcelonában még erősebbek leszünk.”

A pozitívumok azonban most csak erősíthetik csalódottságát. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke rámutatott: ez a hétvége Leclerc-nek állt, ám Szahír után ismét elszalasztotta a győzelem lehetőségét. „A Q1-ben abszolút a legjobb volt, és az időmérő teljesen másképp is alakulhatott volna. Úgy vélem, a leggyorsabb versenyző Leclerc volt, ahogy már Bahreinben is” – jelentette ki.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás