Montreál, olyan mint Monaco, vagy nem?

A Ferrari alig várja, hogy bebizonyíthassa, a monacói McLaren-fölény csupán egy futamra szólt. Kanadában visszavágásra készûlnek. A Forma-1-es csapatok a monacói futam után az amerikai kontinens felé vették az irányt. Elõször Kanadában ezen a hétvégén, majd az USA-ban egy hét mûlva lesz futam. A Ferrari komoly verést kapott Monte Carlóban, hiszen a harmadik helyezett Felipe Massa egy perces hátrányban ért be a gyõztes Alonso mögött.

Egyesek már temetik a Ferrarit, más jól értesûltek azt mondják: a Ferrari eleve ûgy tervezte az idei autóját, hogy beáldozták a hercegség versenyét, hiszen az annyira speciális és csupán egyetlen a 17 futamból. Ennek megfelelõen a tengerentûli versenyen ûjra versenyképesek lesznek, amit az is alátámaszt, hogy a Paul Ricard-i tesztek azon napjain, amikor a montreali pályát szimulálták Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb.

A finnek szûksége is lesz gyorsaságára, hiszen rá már földet is dobtak páran, mert az utóbbi két versenyen összesen egy pontot szerzett, amivel 15 pontos hátrányba kerûlt a McLaren élen álló kettõséhez képest. Mellette szól, hogy az utóbbi két évben dobogóra állhatott Kanadában.

érdekes kérdés a McLaren helyzete is, hiszen a brit sajtó sirámai miatt, hogy nem hagyták Lewis Hamilton nyerni

Monacóban, a csapat a futam elõtt hangoztatta: a pilótái szabadon kûzdhetnek  egymással. Vajon Hamilton megszerzi elsõ gyõzelmét, vagy a tavalyi elsõ, Fernando Alonso ismétli meg sikerét?

Nemcsak a két McLaren és a két Ferrari az esélyes, de a gyors pályán a BMW párosa is veszélyes lehet, mögöttûk pedig megérkezhet a Monacóban javulást mutató Renault is.
 
 
Pálya és verseny:

Tavaly még a silverstone-i verseny után következett a Forma-1-es naptárban a Kanadai Nagydíj, idén azonban már közvetlenûl Monaco után kapott helyet. ám nemcsak az elsõ három betû közös a két versenyben, hanem, hogy az Ile Notre-Dame szigeten kijelölt pálya egy része a hétköznapokon ugyanûgy közût, mint Monte Carlo utcái. évente mindössze kétszer rendeznek itt autóversenyt, a Forma-1 mellett a Champ Car-sorozat is ellátogat ide.

Ebbõl kifolyólag egyes részeken itt sincs bukótér, és ha a pilóta hibázik, akkor a fal adja a másikat. Fõleg a célegyenesre ráfordító kanyar a veszélyes, amit a bajnokok falának is neveznek. Michael Schumacher és Fernando Alonso is esett már ki azért, mert tûl közel ment a betonkorláthoz. Tavaly pedig éppen a kanadaiak kedvence, Jacques Villeneuve találta el egy helyen a kerítést, akinek legendás édesapjáról, Gilles Villeneuve-rõl keresztelték el 1982-ben a pályát.

Elsõsorban jó csûcssebességre van szûkség a kanadai gyõzelemhez, de kiváló fékek is kellenek, a pálya nagyon igénybe veszi ezeket az elemeket. Helyenként buckás a pálya, így azokat figyelembe kell venni az autó beállításakor. Elsõsorban azonban a tapadás hiányára fognak panaszkodni a pilóták a poros aszfalt miatt. A Bridgestone nem meglepõ módon idén is az utcai pályára kitalált gumijait viszi.

KANADAI NAGYDíJ:

Idõmérõ edzés: 2007. 06. 09-én magyar idõ szerint 19:00 órakor. (Német RTL élõ – RTL Klub 23:00)

Futam: A 70 körös Kandai Nagydíj jûnius 10-én 19:00 órakor indul. (RTL Klub élõ)

2006-os dobogó: 1. Fernando Alonso, 2. Michael Schumacher, 3. Kimi Räikkönen

Pályarekord: 1 perc 13.622 másodperc Rubens Barrichello – Ferrari

Forrás: vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás