Monacói Nagydíj – A kivétel

Következik a minden tekintetben kûlönleges Monacói Nagydíj. Lassû, csûszós, nincs bukótér, és mégis a Monacói Nagydíj kihagyhatatlan része a Forma-1-es világbajnoki sorozatnak, két szempontból is. Monaco a luxus, a csillogás fellegvára, ami remekûl illik a Forma-1 imázsához. Miként tudná meggyõzõbben vendégûl látni szponzorát egy csapat, mint a pálya mellett ringatózó jachton hûs pezsgõt kortyolva.

A világbajnokság leglassabb kanyarja

Másfelõl, a pilóták imádják a hercegségben utcára rajzolt pályát, mert itt igazán megmutathatják, mire is képesek, õk számítanak igazán, és nem az autójuk. Két éve mindenki a Minardival autózó Patrick Friesachert dicsérte, most a spykeres Adrian Sutil mutathatja meg, van-e olyan jó, mint Hamilton, ahogy õ állítja.

S valóban, most lehet esélyûk más csapatoknak, hogy a Ferrari és a McLaren pilótáit megszorongassák. Elsõsorban a BMW-tõl, a Renault-tól várható ez, de Jarno Trulli és David Coulthard is Monaco-specialistának számít.

Egyesek szerint itt az ideje, hogy Lewis Hamilton begyûjtse elsõ gyõzelmét, bizonyítva, hogy nem véletlenûl vezeti a pontversenyt. A kétszeres világbajnok Fernando Alonsótól viszont azt várják, hogy két verseny után végre legyen jobb ûjonc csapattársánál. Egyikûk sem esélyesebb, bár tavaly Alonso nyerte a botrányos futamot, de Hamilton is megtette, csak õ még a GP2-es sorozatban, ugyanûgy, ahogy 2005-ben a Formula 3-ban is.

Aki teheti, hajóról nézi a versenyt

A Ferrarinál Felipe Massa és Kimi Räikkönen is nyerne. A finnek a spanyol futam mûszaki hibája után nagyon jól jönne a 10 pont., brazil partnere viszont szeretné végre szabályszerûen is vezetni a pontversenyt.
 
Monte-Carlo mindig képes felrûgni a hagyományos erõsorrendet. Egyesek szerint a jó rajtpozíció fél gyõzelem, mások szerint kiváló taktika kell a sikerhez. A korlátok közé szorított pályán alig van hely elõzni, egy ûgyes taktikus képes az egész forgalmat hosszû körökön át feltartani.

A pálya és a verseny:

Mindössze 3,340 kilométer hosszû a Monte-Carlo utcáin kijelölt versenypálya, ami így a világbajnokság legrövidebbje. A pilóták itt nem érik el a minimálisan elõírt 300 kilométeres versenytávot sem, összesen 260 km-t autóznak. Monacóban a kétórás idõlimit dönt, majd fél órával tovább tart a verseny, mint Monzában.

Tavalyi dobogósok a lépcsõn

Ezen a helyszínen jóval kisebbek a csûcssebességek, mint máshol, így a légellenállással kevésbé kell törõdniûk a csapatoknak, a hangsûly a nagy leszorító erõn és a gumikon van. éppen ezért a Bridgestone egy ûj, kûlönlegesen puha, de nagy tapadásû abronccsal készûl.

Azért, hogy a szûk pályán be tudjanak fordulni az autók, speciális kormánymûvet és futómûvet alkalmaznak. Bár nem hajtják sokat padlógázon a motorokat, a lassû tempó miatt kisebb a levegõ hûtõteljesítménye, ezért a karosszérián is vágnak ûjabb nyílásokat.

MONACóI NAGYDíJ:

Idõmérõ edzés: 2007. 05. 26-án magyar idõ szerint 14:00 órakor kezdõdik.

Futam: A 78 körös Monacói Nagydíj május 27-én 14:00 órakor indul.

2006-os dobogó: 1. Fernando Alonso, 2. Juan Pablo Montoya, 3. David Coulthard

Pályarekord: 1 perc 14.439 másodperc, Michael Schumacher – Ferrari

Forrás: vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás