Minden kavicságyat kipróbált a Ferrarival, de így is elöl Sainz

Életében először vezette a Ferrarit esőben Carlos Sainz, és ez a fél tucat hibáján meg is látszott Imolában. De kockáztatott, nem hagyta magát, és még a dobogó sem volt tőle messze.

„Mennyit fogok még hibázni?” – kérdezte kissé elbizonytalanodva Carlos Sainz a csapatától az Emilia-Romagna Nagydíjának első, még esős felében. A spanyol éppen a sokadik kavicságy-látogatásából kecmergett vissza a pályára: amíg igazán vizes volt az aszfalt, több kanyarban is hibázott, és vagy egy fél tucatszor járta meg a különböző bukótereket.

„Csak nyugodj meg!” – próbálta biztatni mérnöke, Riccardo Adami, és tanácsa be is vált. Sainz megrázta magát, és a folytatásban már kis hibaszázalékkal dolgozott, és inkább az erős tempójával vétette észre magát. Ez az 5. pozícióig repítette őt, közvetlenül Charles Leclerc mögött szelte át a célvonalat.

„Mindent egybevetve az ötödik hely jó számomra, főleg úgy, hogy a tizenegyedik helyről rajtoltam” – állapította meg a spanyol, aki a futam után elárulta, változtatott szemléletmódján a verseny előtt. „Bahreinben óvatos akartam lenni, ezúttal elhatároztam, hogy kockáztatok az esőben. Pár helyet javítottam is, hiszen a hetedik vagy nyolcadik helyre jöttem föl. Aztán nem találtam a fonalat.”

„Ideje volt támadni a szombati után. Anélkül, hogy láttam volna bármit, megelőztem három-négy autót az első körben. Ez volt az első köröm a Ferrarival az esőben, szóval egészen jól sikerült.”

Sainz az időmérős Q2-es búcsúja után azt mondta, Imola kidomborította, mennyire hiányzik még neki a rutin a Ferrarival – ez a verseny esős első felében is igaz volt.

 

„Először vezettem az autót esőben, szóval sok mindent föl kellett fedeznem” – emlékeztetett. „Sok különböző fékerőelosztást kipróbáltam, minden kanyarban variáltam, kerestem az érzést a fékpedállal, és el is mértem pár kanyart, ami rengeteg időmbe került. De legalább voltam annyira gyors, hogy vissza tudtam kapaszkodni. Hibáztam, de nyomtam is, és visszanyertem ezt az időt.”

A spanyol szerint a futamának első fele felért egy teszttel. „Kimentem, elkezdtem nyomni. Közölték a köridőt, úgy éreztem, az egyik leggyorsabb vagyok. De közben elkövettem a hibákat, kerestem a ritmust, és szinte már egy teszt volt ez számomra az esőben. Élveztem, de közben eléggé frusztráló is volt.”

Ehhez képest úgy érzi, egészen jól halat a Ferrarijával való összeszokással. „Jól megy a beilleszkedés. Vannak villanásaim, amikből tudom, hogy gyors lehetek. Ha összejön egy jó kanyar vagy egy jó kör, akkor már úgy érzem, közel vagyok, közel a határhoz. Viszont következetesen még nem megy. Nincs meg a tudásom arról, hogyan reagáljak a szélirány vagy a pálya állapotának változására, a gumiváltásokra, a különböző keverékekre. Például ez volt az első alkalom, hogy ezeket a gumikat használtam ezen az autón, és fogalmam sem volt, hogy mire képesek.”

Sainz teljesítményét a sok hibája ellenére Mattia Binotto is dicsérte. „Carlos nagyon jól ment, tanul és alkalmazkodik. Jól vezetett a nehéz körülmények között, elégedett vagyok. Az időmérő edzése csak egy kisiklás volt, a jövőben erős Carlosra számítok” – bocsátotta előre.

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás