Míg ellenfelei játszadoztak, Leclerc tönkreverte őket

Charles Leclerc egymaga döntött arról, hogy félretolja a riválisait foglalkoztató szélárnyékozós játékot, és csak a köre összerakásával foglalkozik. Olyan nyereséget látott meg a helyzetben, amit Lewis Hamilton és Sebastian Vettel csak utólag vett észre.

„Neeem! Biztos, hogy nem!” – felelte teljes meggyőződéssel Charles Leclerc a pénteki második szabadedzés után arra a kérdésre, számít-e rá, hogy a Sebastian Vettellel szemben 0,6 másodperces előnye a szombati időmérő edzésre is átmenthető lesz. Kizártnak tartotta, hogy ekkora különbség alakuljon ki csapattársa és közte, kimondottan szoros csatát várt. Aztán egy nappal később már amiatt vakarhatta a fejét, hogyan győzte le a négyszeres világbajnokot 0,748 másodperccel…

A nyitónap után kétféle magyarázat volt a még spái viszonylatban is (a naptár leghosszabb, 7 kilométeres pályájáról van szó) nagynak mondható differenciára. Egyfelől Vettel a pénteki legjobb körének végén elfékezte magát a Buszmegállóban, amivel úgy két tizedet veszített. Másfelől Leclerc kiemelte, hogy az első szektorban fogott egy kiváló szélárnyékot, ami alaposan felgyorsította őt a Kemmel-egyenesben.

Nos, a kvalifikáción utóbbi tényező, a szélárnyékozás bizonyult meghatározónak – csak éppen másképpen. Mivel a Ferrari hétvégi fölénye nyilvánvalóvá tette, hogy mennyit jelent az egyenesbeli tempó a jó köridők elérésében, a Q3-ban mindenki ráment a szélárnyékvadászatra. A két Mercedes-versenyző majdnem egymásnak is ütközött az első köre előtt, és a hajrában is igazi tumultus alakult ki az élen, ahol Lewis Hamilton és Sebastian Vettel még az utolsó kanyarok előtt is oda-vissza előzgették egymást a nagy helyezkedés közben.

Charles Leclerc viszont ekkor már bőven előttük járt. Fejben is. Mielőtt csapata útjára engedte, a boxutcában a monacói a tőle megszokott egyenességgel és határozottsággal azt kérte, fejezzék be a fölösleges trükközést, és csak hagyják, hogy a gázba taposson. Miközben a többiek egymást könyökölték oldalba mögötte, neki sikerült tökéletesen előkészítenie a gumikat a mindent eldöntő köréhez, és szélárnyék nélkül verte ezzel tönkre a mezőnyt.

„Először tényleg a tökéletes szélárnyékozást vettem célba a Q3 első meneténél” – mesélte utólag a pályafutása során harmadszor a pole-ból rajtoló tehetség. „De miután éreztem, hogy a gumik nem álltak még készen az első kanyarban, rájöttem, hogy valójában csak időt veszítek ezzel. A Q3-as második köröm előtt ezért azt kértem a csapattól, hogy küldjenek ki abban a pillanatban, hogy az autóm készen áll, és hadd legyek egyedül, és próbálhassam magam elvégezni a feladatot, szélárnyék nélkül. Véleményem szerint az autóm jobb volt attól, hogy a gumik a megfelelő hőmérsékleti tartományban voltak, mint attól lett volna, ha szélárnyékot fogok. Emiatt egyből pályára hajtottunk.”

Leclerc-t így is meglepte a 0,7-es előnye. „Nagyon trükkös volt, a Q3 elején eléggé szenvedtem, és a kör eleje is zűrös volt a forgalom miatt. De végül sikerült összeraknom a kört, és elégedett vagyok ezzel. Egyáltalán nem számítottam arra, hogy ennyivel előrébb leszek, de a körömnek ettől függetlenül örülök.”

A monacói Kanada óta szárnyal szombatonként. Vettel hat időmérő óta képtelen legyőzni őt. E látványos formajavulás kezdete éppen akkorra datálható, amikor Leclerc és mérnökcsapata úgy döntött, változtat a korábbi időmérős szemléletmódján, és nagyobb figyelmet fordít a pályaviszonyok olvasására, az autó ennek megfelelő finombeállítására. „Változtattam pár dolgon az időmérőn, és határozottan érzem a különbséget. Jó irányba haladok. De ahogy Magyarországon is mondtam már, most már el kell kezdenem a versenyekre összpontosítani, mert bizonyos futamaim nem alakultak annyira jól, mint szerettem volna. Most ezen dolgozom, próbálom visszahozni az egyensúlyt” – utalt arra, hogy a gumihasználat terén a versenyen még van miben fejlődnie Vettelhez képest.

E tényező vasárnap is kulcsfontosságúnak ígérkezik. A Ferrari pénteken lényegesen gyengébb hosszú etapokat teljesítettek, mint a Mercedes és a Red Bull, így nem vehetik biztosra, hogy eddigi dominanciájuk kitart. „Gyorsak voltunk az első szabadedzésen, de amikor a másodikon versenyszimulációkba kezdtünk, már nem voltunk olyan jók. Szóval nem lesz könnyű a holnap. Mindent bele fogunk adni. A különbség ma nagy volt, de ez nem jelenti azt, hogy holnap is ekkora lesz. Keményen fogunk dolgozni, próbálunk javítani a versenytempón, és meglátjuk. Magyarország után sok mindent kielemeztem, és talán a helyzet ott rosszabbnak tűnt, mint amilyen volt. De még van min dolgoznom. Kíváncsian várom, hogy az eddigi munkám kifizetődik-e holnap. Pár apróságon változtattam csak, de a részletek ezen a szinten mindig sokat számítanak. Meglátjuk holnap, hogy van-e javulás” – tekintett előre a 21 éves versenyző.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás