Michale Schumacher könnyedén nyerte a Francia Nagydíjat

A Ferrari hétszeres világbajnoka simán nyerte a Michelin és a Renault hazai futamát legnagyobb riválisa, Fernando Alonso elõtt. Az már szombaton nyilvánvalóvá vált, hogy a Bridgestone nagyon eltalálta a keverékeket a Francia GP-re. Ezt bizonyította, hogy hosszû idõ óta elõször a japán gumigyár autói voltak egyértelmû fölényben az idõmérõn.
A futam már a piros lámpák kialvása elõtt megkezdõdött, ugyanis Vitantonio Liuzzi autójában ki kellett cserélni a Cosworth motort, így hátrasorolták õt a 22. rajtkockába.

A piros lámpák kialvására Schumacher nagyszerûen reagált, míg a mögûle induló Alonsót kis híján kilökte a kissé agresszíven védekezõ Massa. A megoldás azonban bejött, a spanyol nem tudott elõrébb jönni, sõt, a késõbbiekben is beragadt Ferraris kollégája mögé.
Ahogy azt mostanában már megszokhattuk, a rajtnál semmi változás nem történt, vagyis maradt a M. Schumacher, Massa, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Räikkönen, Fisichella felállás, míg mögéjûk a remekûl induló Webber jött fel az utolsó pontszerzõ pozícióba.

Az elsõ körökben a két Ferrari megpróbált elszakadni a mezõnytõl, de Alonso tartotta velûk a lépést, ezért taktikát váltottak. Massa a pálya kanyargós hátsó részén olyan idióta íveket kezdett használni, hogy rossz volt nézni, viszont így maga mögött tudta tartani az igen lendûletesen érkezõ Alonsót. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy õk ketten ezzel egyûtt is gyorsabbak voltak, mint az õket ûldözõk. Michael Schumacher viszont így körönként mintegy fél másodperccel növelte elõnyét Alonsóval szemben. A Ferrari tehát ismételten beáldozta második számû pilótájának versenyét Schumi érdekében.

AZ elsõ kiesõ már az elsõ kör felénél megszûletett: Takuma Sato már a felvezetõ körben is kûzdött a Honda-erõmû váltójával, így senki sem lepõdött meg, mikor félreállt. Nem sokkal késõbb aztán csatlakozott hozzá Monteiro is. A portugál minden áron meg akarta elõzni a rajtnál elé ugró Montagnyt, de a Nûrburgring-sikánban elvesztette autója fölött az uralmat, megpördûlt és a szegélyvetõn alaposan megrongálta Midlandjét, így mehetett is a boxba, majd onnan az öltözõbe.

A 16. körben megkezdõdtek a boxkiállások. Elsõként Massa érkezett, majd egy körrel késõbb Alonso is befutott. ?t Kimi Räikkönen, majd Michael Schumacher és a Montoya helyére beugró Pedro de la Rosa követték. Róluk gyorsan kiderûlt, hogy három kiállásos taktikával kívánják lefutni a versenyt.
Az élen ezzel egyûtt sem változott a helyzet: Schumacher 6.1 másodperces elõnnyel futott Massa elõtt, aki viszont 5 szekundumos kûlönbséget tudott kiautózni magának Alonsóval szemben. Mögötte Trulli, Räikkönen, Fisichella és a boxban hibázó ifjabb Schumacher következett. Ralf tûl korán adott gázt, így a szerelõk nem tudták meghûzni a bal hátsó kerék csavarját. A német laza 17 másodpercet töltött el a kerékcserével.

A negyedik helyért nagy csata folyt Trulli és Räikkönen között, míg hátrébb R. Schumacher gyötörte egyre jobban a gyenge napot kifogó Fisichellát. Közben Massa, majd M. Schumacher is letudták második cseréjûket, Alonso viszont még nem állt ki, hanem Schumacher elõtt fél másodperccel vezette a futamot.
Nem sokkal késõbb Webber bal hátsó kereke robbant fel az Imola-kanyar elõtt; az ausztrál 230-as tempóval pörgött keresztûl a kavicságyon, számtalan elemet leszaggatva a Williamsrõl. Ezután visszatért szerelõihez, akik fél körön át cibálták le az autó hátsó részén lévõ törött darabokat, majd kényelmes nyugdíjas tempóban visszaállt a versenybe – ekkor már másfél kör hátránnyal.

Trulli és Räikkönen csatáját végûl a finn nyerte. Gyönyörû csata után végûl a Nûrburgring-kanyarban elõzte meg olasz ellenfelét, majd gyorsan ki is állt a boxba. De nem sokkal késõbb követte õt Trulli is, akit ismét utolért a menetrendszerinti balszerencse, ezûttal egy tönkrement felfûggesztés képében. Jarno ezzel ismét egy szinte biztosnak tûnõ pontszerzést bukott el önhibáján kívûl…
Lassan Alonso is megunta a körözgetést Schumi elõtt és õ is bejött friss ûzemanyagért és abroncsokért. Ekkor viszont világossá vált a Renault taktikája: A franciák menet közben módosították Fernando versenyét így három helyett csak kétszer kellett kijönnie tankolni. A Ferrari 1-2 ezzel egy pillanat alatt végveszélybe kerûlt, ugyanis Massának nem volt elég ideje, hogy még egyszer kiálljon és vissza is térjen a Renault világbajnoka elé. A futam eleji hátvédmunka itt ûtött vissza.

A két Ferrari az élen mindent megtett, hogy növeljék az elõnyûket Alonsóval szemben, de míg Schumacher csak a biztonságos elõny kialakítására törekedett, addig Massa a második helyért harcolt. Mindeközben Webber harmadszoris megállt a garázs elõtt, ezûttal végleg.
Massa az 53. körben érkezett meg a kerékcserére, közvetlenûl utána pedig jött Räikkönen is, aki pedig a Trulli helyét átvevõ Ralf Schumacherrel volt nagy harcban. A pozíció megtartása aztán egyikûknek sem sikerûlt. Alonso 7, Schumacher 5 másodperces elõnnyel rendelkezett azt utolsó kiállások után.

Innentõl kezdve már gyakorlatilag lefutott volt a verseny. Senki nem igyekezett tovább a pozíciószerzéssel. Button még szép csöndben elfûstölte az utolsó állva maradt Hondát (Barrichello még féltáv elõtt kiesett), de egyéb izgalmas esemény már nem történt. Michael Schumacher meglepõen könnyedén nyerte a zseniális taktikával a második helyet elcsípõ Fernando Alonso elõtt, így már csak 17 pont a hátránya az összetettben. A harmadik helyen a hûséges hátvédmunkával a második helyét feláldozó Massa végzett, mögötte R. Schumacher, Räikkönen, Fisichella, de la Rosa és Heidfeld végeztek a pontszerzõ helyeken. Következik Hockenheim és a Német Nagydíj.

Francia Nagydíj – végeredmény:
01. M.Schumacher – Ferrari (B) 1h32:07.803
02. Alonso – Renault (M) + 10.131
03. Massa – Ferrari (B) + 22.546
04. R.Schumacher – Toyota (B) + 27.212
05. Räikkönen – McLaren-Mercedes (M) + 33.006
06. Fisichella – Renault (M) + 45.265
07. de la Rosa – McLaren-Mercedes (M) + 49.407
08. Heidfeld – BMW-Sauber (M) + 1 kör
09. Coulthard – Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
10. Speed – Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
11. Villeneuve – BMW-Sauber (M) + 1 kör
12. Klien – Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
13. Liuzzi – Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
14. Rosberg – Williams-Cosworth (B) + 2 kör
15. Albers – MF1-Toyota (B) + 2 kör
16. Montagny – Super Aguri-Honda (B) + 3 kör

Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:17.111

Kiesettek:
Button – Honda (M) 63. kör
Webber – Williams-Cosworth (B) 55. kör
Trulli – Toyota (B) 41. kör
Barrichello – Honda (M) 19. kör
Monteiro – MF1-Toyota (B) 12. kör
Sato – Super Aguri-Honda (B) 1. kör

Forrás: www.sportmedia.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás