Mercedes-uralom, és óriási baki

hamilton2014Kimondottan lapos versenyen szerezte meg a Mercedes újabb kettős győzelmét a Kínai Nagydíjon. A pole-ból induló Lewis Hamilton fölényes rajt-cél győzelemmel pályafutása során első ízben sorozatban harmadik versenyét nyerte, Nico Rosberg pedig a nem működő telemetria és a rajt utáni visszaesés ellenére másodikként ért be.

A futam értékelhető eseményének számít a Ferrari magára találása, a jól startoló Fernando Alonso a 3. helyre hozta be a vörös autót, idén először szerzett dobogós helyezést az olasz csapat.

A Red Bull-pilóták két-két helyet visszaesve a 4-5. pozícióban értek be, a további pontokon a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, a williamses Valtteri Bottas, Kimi Räikkönen, Sergio Perez a másik Force Indiával, és a négy versenyéből harmadik alkalommal top10-es Toro Rosso-újonc, Danyiil Kvjat osztozott.

Mivel a versenyt véletlenül korábban intették le, a végeredmény más lett, mint a befutó.

Így zajlott a futam

Szürke, hűvös, de száraz időben kezdődött a 2014-es Forma-1-es idény negyedik versenye, a Kínai Nagydíj Sanghajban.

Az élről Lewis Hamilton igyekezett pályafutása során első ízben sorozatban harmadik futamát. Mögüle a két Red Bull Daniel Ricciardóval és Sebastian Vettellel, majd a másik, telemetriai problémákkal küszködő Nico Rosberg kezdett.

A német mellől Fernando Alonso, mögülük a két Williams, Nico Rosberg, Jean-Eric Vergne és Romain Grosjean következett a top10-ben. Kimi Räikkönen a 11., Jenson Button a 12. pozícióból indult.

A startnál Hamilton simán elment, hátrébb Felipe Massa ugrott előre, volt csapattársával, Alonsóval koccant, de megúszták. Alonso is előrébb lépett, megelőzte Ricciardót, Hamilton és Vettel mögé ért fel a 3. helyre. Rosberg csúnyán visszaesett, ahogy Valtteri Bottas is veszített – ők is összeértek az első kanyarban.

A sorrend a 3. körben Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Grosjean és az egy helyet előrébb jutó Räikkönen volt az első tízben. Rosberg a 4. körben megelőzte Massát.

Felipe Massa versenye a 11. körben omlott össze, a bokszkiállásánál a rajtbalesetnél megsérült felfüggesztésre nem tudták rögzíteni a felniket, a brazil óriási hátránnyal tért vissza. A 8-13. körben a többség kereket cserélt, Alonsónak sikerült Vettel elé visszaérnie.

Ricciardo a 16. körig kivárt, ő is visszaesett, de valószínűleg jóval hosszabb második etappal akarta visszahozni ezt később.

Hamilton egészen a 18. körig húzta, addigra egy teljes bokszkiállásnyi előnyt kiautózott, így az élre is tért vissza. A sorrend ekkor Hamilton, Alonso, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Grosjean és Perez volt a pontszerző helyeken.

A 23. kör elején német-német csata zajlott, Rosberg megelőzte Vettelt. A Red Bull-os az első, “csiga” kanyarkombinációban próbált visszatámadni, de a külső íveken nem sikerült a dolog. A következő körben Ricciardo is ráesett Vettel nyakára, összecsapás azonban nem lett belőle, a csapat arra kérte a címvédőt, hogy engedje el jobb stratégián lévő csapattársát.

A verseny felén túl Hamilton továbbra is zavartalanul vezetett, hátrébb Rosberg lassan felzárkózott a 2. helyen haladó Alonsóra. A 34. körben a spanyol, eggyel később pedig Vettel is kereket cserélt. Utánuk Rosberg és Ricciardo egyszerre járt kint, majd a 39. körben a vezető Hamilton is megejtette az utolsó kiállását.

15 körrel a vége előtt a sorrend Hamilton, Alonso, Rosberg, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Perez és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat állt a top10-ben. Rosberg újra egyre közelebb került a Ferrari spanyoljához, a 43. körben pedig játszi könnyedséggel meg is előzte. Alakult az újabb mercedeses kettős győzelem.

A záró körökben Ricciardo egy kicsit közelebb lopta magát Alonsóhoz, de a spanyol előnye bőven elég volt ahhoz, hogy a spanyol ne legyen veszélyben.

A Mercedes tehát újra kettős sikert könyvelhetett el, a kockás zászlónál – amit véletlenül már az utolsó előtti körben is meglengettek – Hamilton volt az első, mögötte Rosberg ért be. Alonso is magabiztosan hozta a 3. helyet, ami a Ferrari idei legjobb eredménye.

Kimi Räikkönen 8. helyével kettős pontszerzés sikerült a maranellóiaknak, ahogy a Force India (Hülkenberg 6., Perez 9.) is ennek örülhetett. Valtteri Bottas (7.) hozta a Williams 6 pontját, míg a 19. éves orosz újonc, Danyiil Kvjat (10.) idei harmadik pontszerzésével bizonyította, hogy nagyon jól választott vele a Toro Rosso.

Oriási Baki

A Kínai Nagydíj az eredeti kiírás szerint 56 körös lett volna, azonban a rajt/célegyesen dolgozó pályabíró idő előtti zászlólengetése két körrel előbb lezárta a versenyt. Csúnya blama, megváltozott a végeredmény.

A vezető Lewis Hamilton a rádión jelezte a csapat felé, hogy utolsó előtti köre végén már meglengették neki a kockás zászlót, ami akkor apró hibának tűnt, azonban a szabályok mást mondanak, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hivatalos eredménylistán jelezte, hogy a Sportszabályzat 43.2-es pontja szerint már az 54. kör végén véget ért a futam.

Így szól a hivatkozott szabályhely: “Ha a verseny leintését jelentő jelzés valamilyen okból azelőtt jelenne meg, mielőtt a vezető autó teljesíti a kiírt köröket vagy az előírt időtartamot, a futam befejezettnek tekintendő abban a leintés előtti utolsó teljesített körben.”

A fentiek azt jelentik, hogy a végeredmény is változott, a caterhames Kobajasi Kamui a marussiás Jules Bianchi elleni sikeres előzése már versenyen kívül történt, a 17-18. pozícióban helycsere történt.

A 2003-as, kaotikus Brazil Nagydíjon történt hasonló eset, Fernando Alonso durva balesete miatt megszakították, majd le is intették a versenyt, de a visszaszámolás összezavarta az eredményt. Rosszul számoltak, így a győztes Giancarlo Fisichella helyett Kimi Räikkönen állt a dobogó legfelső fokára. A végeredményt utólag tették helyre.

A világbajnokság három hét múlva az európai szakasz első futamával, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik majd.

A Kínai Nagydíj valós eredménye

 

Név Csapat Idő Kör
1 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 1:33:28,388 54
2 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas + 18,012 54
3 Fernando Alonso Scuderia Ferrari + 23,554 54
4 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing + 27,086 54
5 Sebastian Vettel Infiniti Red Bull Racing + 47,728 54
6 Nico Hülkenberg Sahara Force India + 54,245 54
7 Valtteri Bottas Williams F1 Team + 56,647 54
8 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 1:16,285 54
9 Sergio Perez Sahara Force India + 1:20,101 54
10 Danyiil Kvjat Scuderia Toro Rosso + 1 kör 53
11 Jenson Button McLaren Mercedes + 1 kör 53
12 Jean Eric Vergne Scuderia Toro Rosso + 1 kör 53
13 Kevin Magnussen McLaren Mercedes + 1 kör 53
14 Pastor Maldonado Lotus F1 Team + 1 kör 53
15 Felipe Massa Williams F1 Team + 1 kör 53
16 Esteban Gutierrez Sauber + 1 kör 53
17 Jules Bianchi Marussia F1 Team + 1 kör 53
18 Kamui Kobajasi Caterham F1 Team + 1 kör 53
19 Max Chilton Marussia F1 Team + 2 kör 53
20 Marcus Ericsson Caterham F1 Team + 2 kör 53
21 Romain Grosjean Lotus F1 Team kiesett 27
22 Adrian Sutil Sauber kiesett 4

Forrás: Vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás