Megvan a Ferrari tempójának titka?

Olasz és francia sajtóértesülés szerint a Ferrari múlt heti teszten látott sebességének kulcsa az F10-esbe különlegesen beszerelt motorban rejlik. A francia Auto Hebdo és az olasz Gazzetta dello Sport is arról ír, hogy a Ferrari új autójában egy érdekes megoldást alkalmazott, ezért lehetett olyan gyors az F10-es a múlt heti valenciai tesztsorozaton.

A titok a motor beszerelésében rejlik, amelyet állítólag nem vízszintesen fektetve, hanem 3,5 fokban a pilótafülke felé döntve szereltek be, ez pedig javítja a légáramlást az autó faránál, növelve a dupla diffúzor hatékonyságát. Szakértõk szerint a megoldás körönként néhány tizedet hozhat.

"Az új Ferrariban érdekes mûszaki megoldás van, a titkok többsége a karosszéria alatt lapul" – mondta a technikai fõnök, Aldo Costa.

"A diffúzor kulcsfontosságú. A teljesítmény maximalizálása érdekében átterveztük a hátsó részt, hatékonyabban integráltunk bizonyos elemeket. Az F10-esnél a korábbinál jóval nagyobb és hatékonyabb a diffúzor" – nyilatkozta a fõ tervezõ, Nikolas Tombazis.

A szögben döntött motor – amelynek ötlete egyébként nem vadonatúj az F1-ben, az Arrows már 1979-ben kísérletezett vele – azonban bizonyos szempontból hátrányt is jelent, a hátsó rész magasabbra került súlypontja rontja az autó egyensúlyát.

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás