Megragad-e a középmezőny élén a Ferrari?

Az eddigi szabadedzéseken a Ferrari vezette a középmezőnyt. Carlos Sainz újra sokat tanult, Charles Leclerc a hibák kerülésével múlná felül a riválisokat.

Két negyedik idővel zárta a pénteket a Ferrari Portimaóban. Az első szabadedzésen Charles Leclerc, a másodikon Carlos Sainz végzett ebben a pozícióban, a lemaradásuk 2-3 tizedmásodperc körül mozgott a Mercedesszel szemben.

A csapattársától délután három hellyel és 2 tizeddel elmaradó Leclerc lát okot a bizakodásra. Annak ellenére, hogy a csúszós pályán nem volt egyszerű az életük. „Nagyjából ugyanolyan volt, mint tavaly: nagyon nehéz volt vezetni az autót. De élvezem ezeket a körülményeket. Viszont a második szabadedzésen nehéz volt, talán túlságosan is nehéz volt élvezni a szél miatt. Nagy lökések jöttek mindenhol, nehéz volt a pályán maradni Ettől eltekintve elintéztünk minden feladatot, és jó nap volt. Eléggé versenyképesnek is tűnünk” – értékelt a monacói.

Azzal már kevésbé volt elégedett, hogy a délután Sainzról szólt inkább. Elismerte, van még min finomítaniuk. „A rövidebb etapok jók voltak ma, és a hosszú etapok sem voltak rosszak, de az én oldalamon még dolgozni kell ezen. Ez volt a gyenge pontom. Carlosnál viszont jónak tűnt a helyzet. Nekem javítanom kell, és akkor jobb leszek.”

Sainz úgy véli, talán a megszokottnál csúszósabb pálya játszott a kezére. „Szeretem a kevésbé tapadós pályát, ez valahogy fekszik nekem. És szeretem keresni a tapadást, ahol nincs” – mondta.

De nem csak emiatt nem bánta, hogy ilyen sajátosan alakultak a viszonyok.

 

„Nagyon pozitív nap volt, mert folytathattuk a tanulást, megint más viszonyok mellett. Eddig talán itt tapasztaltunk a legkevesebb tapadást idén. Nagyon csúszós volt, és ez most egy újfajta tapasztalat, kiderült, milyen érzést nyújt a Ferrari csúszós pályán, szeles időben” – magyarázta.

 

Hogy kitart-e a jó formája szombatig, abban a spanyol már nem olyan biztos. Elmondása szerint jobban kell kezelnie a gumikat ahhoz, hogy stabil teljesítményt nyújtson. „Nálam a legfőbb dolog a gumik megértése. Nem könnyű. Nagyon eltérően viselkednek, de nagyon hasonló eredmény érhető el velük, ami nem szokványos. A normális az, hogy a lágy a gyorsabb. Szóval ki kell ismernem a gumikat, hogy az autó hogyan viselkedik a gumikon, mikor kell teljesíteni a gyorskört, hogyan kell felmelegíteni a gumikat. Ez bizonytalanságot jelent szombat előtt.”

Sainz emellett abban sem biztos, hogy a Ferrari megragadhat a Mercedes és a Red Bull mögött a középmezőny élén. „Imolában kiderült már, hogy pénteken kicsit gyorsabbak vagyunk, mint vasárnaponként. Nem tudom, a motormód vagy az üzemanyag-mennyiség miatt van-e, de talán más csapatok nagyobb előrelépést tesznek szombatra. Emiatt inkább óvatos maradnék.”

Leclerc szerint a sajátos körülmények miatt a hibák számának minimalizálása lehet a siker kulcsa a folytatásban. „Nehéz megmondani, kik a fő ellenfeleink. Az Alpine nagyon erősnek tűnt ma. Nagyon szoros, és az kerül ki győztesen, aki a legkevesebb hibát követi el az időmérőn és a versenyen” – jósolta.

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás