Még nem dőlt el, hol veti be új motorját a Ferrari
Egyedi helyzetben van a Ferrari idén a motorgyártók között: van egy lehetősége egy szezon közbeni fejlesztés bevetésére. Alapvetően fejlesztési tilalom van érvényben 2021-ben, ám a szabály úgy szól, a gyártóknak a 2020-ashoz képest egy lehetőségük van az erőforrásuk átalakítására. Míg a Mercedes és a Honda ezt már kihasználta a télen, a Renault pedig nem is tervezett semmilyen fejlesztést, a Ferrari csak a belső égésű motorját újította meg az új idényre, a hibrid oldalon kitartott a korábbi specifikációnál.
Mattia Binotto csapatfőnök a nyári szünet előtt előrebocsátotta, az év második felében élnek a lehetőségükkel, és a hibrid oldalon is megújul az erőforrásuk. Konkrét dátumot ugyanakkor nem jelölt meg az éles bevetésre, mely máris tovább csúszik, mint amit a nyári szünetben várhattunk tőlük.
A szakember Monzában elmagyarázta, mi áll a bizonytalanság hátterében. „Nagyon keményen dolgozunk, hogy a lehető leghamarabb elkészüljünk vele. A hibrid oldalon változtatunk a technológián, és ahhoz, hogy bevesd ezeket, előbb szállítanod kell az anyagokat, majd homologizációra és hitelesítésre van szükség. Tehát nem azon múlik csak, hogy hogyan fejleszted a hibrid rendszert a próbapadon, és hogy állsz a megbízhatósággal, hanem sok másik tényezőn is” – fogalmazott.
Noha a találgatások szerint a Scuderia a Szocsit követő Török Nagydíjat célozta meg, Binotto hangsúlyozta, még semmi sem fix.
„Egyelőre nem jelöltük ki a versenyt, amelyen bevetjük. A lehető leghamarabb szeretnénk, mert úgy hisszük, az idei használata a jövő évi érdekeinket szolgálja. Reméljük, hogy a következő versenyeken érkezik, hamarosan.”
Hogy miért nem siettetik az éles bevetést, azt a 2022-re vonatkozó megjegyzése magyarázza: habár a Ferrarinak várhatóan már idén is származik előnye a megújult specifikációból, annak használata már a jövő évi felkészülésről szól inkább, miként a Ferrarinál mostanság minden.
Olasz források szerint az újítás 10-15 lóerőt hozhat a Scuderiának, ami a jelenlegi motorhátrányukhoz képest komoly előrelépés lenne. „Monza megerősítette, hogy a Ferrari motorja a McLaren Mercedes-motorjához képest húsz lóerővel gyengébb” – fedte fel Binotto az Olasz Nagydíj után.
Hozzátette: „Ez számunkra nem újdonság, ezért a monzai vereségünk miatt sem bánkódunk túlságosan. Keményen dolgozunk az új fejlesztésű motoron. Nyilván sajnáljuk, hogy most pontokat veszítettünk a riválisunkkal szemben, de a versenyzőink jól teljesítettek, jó volt a stratégiánk és a kerékcserénk. A legtöbb időt a Parabolica felé vezető egyenesben veszítettünk, és hasonló volt a veszteség a célegyenesben is.”
Binotto szerint a McLarennel szembeni 13,5 pontos hátrányuk még ledolgozható. Csapata versenyzőire az idei 4. motor bevetésekor viszont még vár majd egy hátrasorolásos büntetés.
Forrás: M4Sport