Massa: Nehéz megmondani, ki dolgozott legjobban a tél során

A Ferrari brazil versenyzõje, Felipe Massa a barcelonai tesztsorozatot követõen elárulta, meg van gyõzõdve arról, hogy csapata az élen harcolhat majd a 2010-es szezon során. A Ferrari brazil versenyzõje, Felipe Massa a barcelonai tesztsorozatot követõen elárulta, meg van gyõzõdve arról, hogy csapata az élen harcolhat majd a 2010-es szezon során, azonban azt egyelõre lehetetlen megjósolni, hogy az F10-es versenygép képes lesz-e a gyõzelemre a március 14-i, bahreini idénynyitón.


Massa elmondta, a februári teszthónap során sikeresen elvégezték tervezett programjukat, s jó munkát végeztek a tél során, hiszen egy versenyképes autó áll rendelkezésükre.

„Elvégeztünk mindent a teszteken, amit a hónap elején terveztünk, nagyon elégedettek vagyunk az elvégzett munkával” – mondta a 2008-as év ezüstérmese.

„Szerettünk volna egy versenyképes autót és azt hiszem, elértük a célunkat. Elértük a megfelelõ megbízhatósági szintet, ami nagyon fontos.”

Massa azonban hozzátette, egyelõre nehéz megmondani, mely csapat dolgozott a legjobban, hiszen a vasárnapi zárónapon például a mclarenes Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak. A brazil azonban nem aggódik, hiszen az F10-es versenygép minden körülmények között kiválóan teljesített.

„Nehéz megmondani, ki dolgozott a legjobban. A vasárnapi tabella azt mutatja, hogy Hamilton, de mindannyian nagyon közel vagyunk egymáshoz, csupán tizedmásodpercekrõl van szó. Nagyon elégedett voltam az autónkkal, amikor idõmérõt szimuláltunk, s akkor is, amikor sok üzemanyaggal a fedélzeten köröztünk. Azt hiszem, részei vagyunk egy csoportnak, akik nagyon jó munkát végeztek a teszteken. Ezt talán lehetett is látni a zárónapon, amikor sokan idõmérõ-szimulációt futottak.”

„Nem értek egyet azokkal, akik szerint mi vagyunk a legerõsebbek: úgy gondolom, hogy igen, ott vagyunk, együtt néhány más csapattal. Nem mondhatom, hogy gyõzni fogunk Bahreinben, de tudom, hogy ezért fogunk harcolni. Lesz néhány aerodinamikai újításunk ott, ami javítani fog az autó teljesítményén. Most muszáj folytatnunk a munkát ebbe az irányba.”

„Az a fontos, hogy az év végén elöl legyünk, nem pedig most. Ugyanez igaz az autót illetõen: szerencsésnek mondhatom magam, hogy volt lehetõségem vezetni néhány nagyon erõs együléses Ferrarit, de hogy az F10-es lenne-e a legjobb közülük, azt csak a [szezonzáró] Abu Dhabi Nagydíj után tudom megmondani.”

Mint ismert, az idei évtõl kezdõdõen tiltott lesz a futamok közbeni tankolás a Formula-1-ben, így az abroncsok rendkívül komoly szerephez juthatnak az idény során. Ezek azonban egyelõre ismeretlen faktornak számítanak, hiszen míg a spanyolországi teszteken hûvös idõ állt a csapat rendelkezésére, addig az év elsõ versenyein – Bahreinben és Malajziában – forróság fogadja majd a mezõnyt.

„A helyzet egy kicsit eltérõ lesz, de a teszteknek köszönhetõen vannak ötleteink azzal kapcsolatban, hogy fognak üzemelni az abroncsok az idei évben. Néhányszor talán – mint szombaton – egy kicsit hûvös volt ezekhez a gumikhoz, de így is rengeteg hasznos információra tettünk szert, melyek segíteni fognak bennünket a bajnokság során. A viselkedésük szintén nagy hatással lesz majd a stratégiákra: ha jobban kopnak, talán több kiállás lesz, de ez majd versenyrõl-versenyre ki fog derülni. Az idei évben a tankolások betiltása miatt a kiállások még kiszámíthatatlanabbak lesznek, s még inkább befolyásolják majd az eredményt.”

Forrás: F1 Center

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás