Második nap eredmény és nyilatkozat

A Williams istálló újonc versenyzõje, Nico Hülkenberg bizonyult a leggyorsabbnak a formula-1-es csapatok barcelonai tesztsorozatának második, pénteki napján.

A Williams istálló újonc versenyzõje, Nico Hülkenberg bizonyult a leggyorsabbnak a formula-1-es csapatok barcelonai tesztsorozatának második, pénteki napján. A német pilótát a Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso, valamint a sauberes Pedro de la Rosa követi.

Tegnaphoz hasonlóan ma is száraz pályán róhatták a köröket a Barcelonában jelenlévõ csapatok, s a kisebb szél ellenére a versenyzõk produktív munkát végezhettek.

A leggyorsabb ezúttal a Williams színeiben pályára gurult Nico Hülkenberg lett, aki összesen 99 kört tett meg a katalán versenypályán, s mindössze 23 ezredmásodperccel utasította maga mögé a nap nagy részében uralkodott Fernando Alonsót.

A spanyol versenyzõ a mai nap során rengeteg munkát elvégzett az F10-es konstrukcióval, hiszen az évadnyitó Bahreini Nagydíj elõtt most ülhetett utoljára a csapat 2010-es autójában. Ennek fényében a csapat egy teljes versenyszimulációt is végrehajtott, tegnaphoz hasonlóan azonban ma sem zajlott problémamentesen a program: alig néhány perccel a hivatalos leintést követõen Alonso autója megállt a pályán. A kétszeres világbajnok azonban ezzel együtt a mai nap legszorgalmasabb versenyzõjének bizonyult a maga 134 körével.

A harmadik helyen ezúttal is az eddig kiváló formát mutató Sauber csapata zárt Pedro de la Rosával a volánnál: a spanyol veterán 114-szer ment körbe hazai pályáján.

A Force India csapata ezúttal is Vitantonio Liuzzival képviseltette magát, s az olasz versenyzõ fél másodperces lemaradással végzett a negyedik pozícióban, megelõzve a Red Bull Racing versenyzõjét, Sebastian Vettelt, valamint a toro rossós Jaime Alguersuarit.

Alonsóhoz hasonlóan Vettelnek sem zajlott simán a pénteki tesztnap, hiszen az RB6-os versenygép bõ fél órával a leintés elõtt megadta magát.

A mezõny korábbi világbajnokai, Michael Schumacher és Lewis Hamilton ma meglehetõsen visszafogott teljesítménnyel rukkolt elõ: a két versenyzõ fõként a hosszabb etapokra összpontosított. Schumacher és csapata ma számos aerodinamikai újítást is próbára tett az MGP W01-es versenygépen, ám a csapatfõnök, Ross Brawn korábban elárulta, hogy a végleges diffúzort csak a március 14-i, bahreini idénynyitón vetik majd be.

A Renault színeiben Robert Kubica sem nyújtott meggyõzõ teljesítményt a nap során, hiszen a lengyel pilóta mindösszesen 53 kört tett meg a katalán fõvárosban, s a tabella kilencedik helyén zárt.

Az újonc csapatok közül ma a Virgin napja zajlott problémamentesebben: a csapat színeiben pályára gurult Timo Glock ugyan utolsó lett, ám neki egyszer sem kellett mûszaki hiba miatt megállni a pályán, nem úgy, mint a lotusos Jarno Trullinak, kinek autója kétszer is megadta magát. Más kérdés, hogy az olasz versenyzõ még így is több kört tudott megtenni a T127-es versenygéppel, mint korábbi csapattársa, s gyorsabb is tudott lenni nála.

A csapatok holnap tovább folytatják majd a munkát Barcelonában, ám az idõjárás-elõrejelzések szerint van félnivalójuk, ugyanis bõven van esély arra, hogy esõáztatta pályán kell majd körözniük a pilótáknak.

Poz. # Versenyzõ Nemz. Csapat Autó Köridõ Hátr. Kül.el On Kör.
1. 10 N. Hülkenberg Williams FW32 1:20.614     92 99
2. 8 F. Alonso Ferrari F10 1:20.637 +0.023 +0.023 35 134
3. 61 P. de la Rosa BMW-Sauber C29 1:20.973 +0.359 +0.336 43 114
4. 15 V. Liuzzi Force India VJM03 1:21.056 +0.442 +0.083 22 90
5. 5 S. Vettel Red Bull RB6 1:21.258 +0.644 +0.202 53 125
6. 17 J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:21.571 +0.957 +0.313 23 104
7. 3 M. Schumacher Mercedes GP MGP W01 1:21.689 +1.075 +0.118 44 85
8. 2 L. Hamilton McLaren MP4-25 1:22.152 +1.538 +0.463 35 93
9. 11 R. Kubica Renault R30 1:24.912 +4.298 +2.760 22 53
10. 18 J. Trulli Lotus T127 1:25.524 +4.910 +0.612 49 70
11. 24 T. Glock Virgin VR-01 1:25.942 +5.328 +0.418 35 52


■ Leggyorsabb versenyzõ
■ Legszorgalmasabb versenyzõ


A közölt eredmények nem hivatalosak!
Forrás F1Center

A Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso utolsó elõszezoni tesztnapját követõen Barcelonában újságírók kérdésére elárulta, csapata a lehetõ legfelkészültebben érkezhet majd meg a március 14-i Bahreini Nagydíjra.

A spanyol versenyzõ elmondta, egyelõre nem tudja, milyen teljesítménnyel rukkolnak majd elõ vetélytársaikhoz képest, de úgy véli, mindent kihoztak a rendelkezésükre álló csomagból.

„Nem tudom” – felelte a spanyol újságírók azon kérdésére, hogy csapata gyõztes autót épített-e a 2010-es évadra.

„Ami nyilvánvaló, hogy jó munkát végeztünk. Az autó az egész elõszezon során remekül teljesített és szerencsésnek mondhatom magam a tesztnapjaim miatt, hiszen nagyon sok száraz napom volt.”

„Csináltunk egy listát a dolgokról a tesztek elõtt és ma leellenõriztük az utolsó elemet is, szóval úgy gondolom, úgy érkezhetünk meg Bahreinbe, hogy mindent megtettünk, amit megtehettünk. Minden házi feladatot elvégeztünk. Meglátjuk, mi történik.”

„Nem tudjuk, milyen gyorsak vagyunk riválisainkhoz képest, de azt hiszem, 100 százalékot kihoztunk a lehetõségeinkbõl.

Alonso emellett ismét elmondta, hogy soha nem vezetett még ilyen jó versenyautót pályafutása során. A spanyol azonban figyelmeztet, hogy ez közel sem jelenti azt, hogy az F10-es konstrukció lesz a legjobb versenygép a 2010-es rajtrácson.

A kétszeres világbajnok mindazonáltal nem aggódik, hiszen egy teljes versenyhétvégét szimuláltak, mely során az autóval semmiféle problémák nem adódtak.

„Ez a legjobb autó, melyet valaha vezettem, de ez nem jelenti azt, hogy ez lesz a legjobb autó a rajtrácson. Ez a valaha volt legjobb autóm, de lehetetlen tudni az elsõ versenyig, hogy van-e jobb nála, azonban nyugodt vagyok és nagyon elégedett a februári hónappal.”

„Szimuláltunk egy teljes versenyhétvégét és az autó jól reagált. Nem aggódom a Bahreini Nagydíj miatt.”

Fernando Alonso második helyen zárta a napot Nico Hülkenber mögött. A spanyol versenyzõ szerint a házi feladatot megírták, most már csak várni kell a szezon kezdetéig.

Alonso szerint a McLaren, a Red Bull, a Mercedes, és persze a Ferrari lehet a legnagyobb esélyes a világbajnoki címre.

A Ferrari kétszeres világbajnok versenyzõje nagyon erõsen kezdte a mai tesztet, sokáig vezetett is. A nap vége felé szépen felzárkóztak a többiek is és végül pedig Nico Hülkenberg 23 ezreddel gyorsabb megelõzte Alonso-t.

A spanyol pilóta összesen 134 kört tett meg.

Már hét tesztnap a kezedben van. Úgy érzed, gyõztes autóban ülsz?

„Nem tudom. Ami biztos, hogy nagyon jó munkát végeztünk. Az autó jól szerepelt az elõszezonban, én ráadásul szerencsés is voltam a napjaimat illetõen, ugyanis sokat mehettem száraz pályán.”

„Amikor elkezdtük a teszteket készítettünk egy listát, hogy miket kell ellenõrizni. Ma értünk ennek a listának a végére. Szerintem úgy érkezünk Bahrain-be, hogy mindent megtettünk, amit megtehettünk. A házi feladatot megírtuk. Meglátjuk mi fog történni.”

„Nem tudjuk mennyire leszünk gyorsak a riválisainkhoz képest, de szerint ki tudjuk hozni a bennünk rejlõ potenciálból a 100 százalékot.”

Számítottál arra, hogy ilyen gyors és megbízható autód lesz?

„Reméltem. Amikor a Ferrarihoz kerülsz és nem azt várod, hogy gyors legyen az autód, akkor ott valami baj van. Én reménykedtem ebben, mindig jó dolog megerõsíteni, hogy az autó jól mûködik.”

Kik lesznek idén a riválisok?

„Mindenki. Csak pár csapat van, aki kicsit lemaradt, de szerintem négy esélyesrõl beszélhetünk. Red Bull, McLaren, Mercedes, és a Ferrari. Szerintem ezek azok a csapatok, akik a világbajnoki címért akarnak küzdeni, illetve erõsen fogják kezdeni a szezont.”

„A Sauber és a Renault majd kiderül hogy fejlõdik. Azonban a McLaren-re, a Mercedes-re, és a Red Bull-ra oda kell figyelni.”

Korábban azt mondtad, hogy ez az autó a legjobb, amit valaha vezettél? Még mindig így látod?

„Amikor én mondok valamit, azt általában azért mondom, mert úgy gondolom, hogy késõbb is elmondhatom. Ez a legjobb autó, amit valaha vezettem, de ez nem azt jelenti, hogy ez lesz a legjobb autó a rajtrácson. Ez a legjobb autó, amit valaha vezettem, de azt lehetetlen az elsõ versenyekig megmondani, hogy lesz-e ennél jobb. Ennek ellenére nagyon boldog vagyok azzal, ahogy a február alakult.”

Hány napot tesztelnél még a szezon kezdete elõtt?

„Minél többet tesztelsz, annál jobb leszel. mivel mindig találsz kis részleteket, amik gyorsabbá teszik az autót. Azonban az is jó, hogy mindenkinek ugyan annyit kell. Örülök, hogy a nyakunkon van már az elsõ verseny, mivel nagyon szeretném már elkezdeni a szezont.”

Szerinted elképzelhetõ, hogy valaki valami teljesen új dologgal áll elõ Bahrain-ben?

„Nem hinném. A szabályok világosak, idén mindenki ugyan azt a koncepciót követi, nem úgy mint tavaly. Nem hinném, hogy nagy meglepetések lesznek Bahrain-ben.”

Ez az a szezon, amit a legjobban vársz?

„Minden évben azt várja az ember, hogy kezdõdjön el a szezon, mivel tél mindig nagyon sûrû a sok teszt miatt. Szeretnéd végre látni, hogy ki mire képes azonos körülmények között. Idén különösen hosszú volt a szünet, de már csak nagyon kevés van Bahrain-ig.”

Egyesek szerint a Mercedes egy új diffúzorral készül Bahrain-re. Aggódsz emiatt?

„Mindig nagyon figyel arra az ember, hogy a riválisai milyen újításokat mutatnak be. Ha tényleg valami innovatívval állnak elõ Bahrain-ben, akkor megnézzük mi az, majd egy jobbat készítünk válaszként. Jelenleg ez csak egy pletyka, amirõl én még nem is hallottam.”

Forrás F1-Live

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás