Már új koncepciókon dolgozik a Ferrari

Új felismerésekhez segítette a Ferrarit a barcelonai évközi teszt, és Mattia Binotto csapatfőnök szerint már dolgoznak az új koncepciókon, melyek megfordíthatják a szezonjukat.

Egyre jobban átlátja a Ferrari, mi nem stimmel az idei autójával, és miért nem voltak olyan versenyképesek az első öt nagydíjhétvégén, mint azt előre elképzelték. A csapatfőnök Mattia Binotto a Spanyol Nagydíj leintése után még nem tudott határozott válaszokat a gyengélkedésükre, ám a futamot követő kétnapos szezonközi teszt, valamint az ezekre alapozva elvégzett elemzések érzése szerint már közelebb vitték őket a megoldáshoz.

A szakember szerint a gumik viselkedése a problémáik egyik forrása. „A múlt heti tesztünk Barcelonában, valamint a Maranellóba visszatérve elvégzett elemzéseink megerősítették, mennyire mások az idei gumik. Mivel eltérnek a 2018-ban használttól, másfajta mechanikai és aerodinamikai beállításokat igényelnek, és csak így működnek megfelelően” – nevezte meg az egyik okot.

A Pirelli idén változtatott a gumik felépítésén és szerkezetén. A tavalyihoz képest 0,4 milliméterrel vékonyabb a futófelületük, és ez megváltoztatta a felmelegítésük módját. Sokan panaszkodnak arra, hogy szűkebbé vált a működési tartományuk, és noha ezt a gyártó tagadja, azt a milánóiak is elismerik, hogy följebb kúszott az ideális hőtartományuk, ami valóban nehezebbé teheti a munkára bírásukat. Idén ezzel eddig a Mercedesnek volt a legkevesebb gondja – ez az eredményeiken is látszik.

A Ferrari gyengélkedése kapcsán ugyanakkor fölmerült, a rossz gumikezelés az idei autó tervezési sajátosságaihoz is köthető lehet. Binotto a barcelonai verseny után maga is elismerte, akár koncepcionális probléma is lehet az SF90-essel, ám akkor még nem mert következtetéseket levonni. „Hogy ez az egyensúly, a leszorítóerő vagy az autó koncepciója miatt van? Pillanatnyilag hiba bármilyen megállapítást tenni” – fogalmazott.

A leszorítóerő hiányát mind ő, mind a versenyzők elismerték, a lassú kanyarokban nyújtott rossz teljesítményük pedig a részidőkön is látszott. Egyes szakértők szerint jó esély van rá, hogy az első szárnykoncepciójuk és a köré épített aerodinamika az alapvető tévút, míg mások úgy vélik, a felfüggesztésük nem elég modern a riválisokéhoz képest.

Binotto ennek kapcsán nem foglalt állást, ám azt előrebocsátotta, hogy már dolgoznak új módszereken. „Máris vizsgáljuk az új koncepciókat, miközben már erre a versenyre is hozunk pár újítást” – mondta Monacóra utalva.

Úgy tudni, a barcelonai teszteken csapatuk kimondottan a nagyobb leszorítóerős teljesítményükre fókuszált, emellett a végigpróbálgatta az összes gumikeveréket, a második napon Antonio Fuoco közreműködésével pedig a szimulátor fejlesztéséhez is adatokat gyűjtött. Feltételezések szerint az sem véletlen, hogy idén gyakran tűnnek tanácstalannak a beállítások terén, és nem jellemző rájuk a tavalyihoz hasonló előrelépés a pénteki szabadedzésekről szombatra. Szimulátoruk a jelek szerint nem működik kellően hatékonyan, új fejlesztőversenyzőik, Pascal Wehreil és Brendon Hartley még nem tudott annyit hozzátenni a munkájukhoz, mint elődeik, Danyiil Kvjat és Antonio Giovinazzi.

A lassú kanyarokban való küszködésük és a leszorítóerő hiánya miatt a papírforma szerint a Ferrarinak nehéz hétvégéje lehet Monacóban. Binottóék ennek ellenére nem írták le előre a hétvégéjüket, és abban bíznak, hogy felismeréseik és fejlesztéseik révén harcba szállhatnak a jó helyezésekért. „Ez egy nagyon más verseny, a pálya karakteréből adódóan felborulhat az erősorrend. Az időmérő edzés nagyon fontos lesz, mert előzni szinte lehetetlenség” – tekintett előre.

A Ferrari eközben a szezonját sem adja még föl. Habár 96 pontos lemaradásuk nehezen behozhatónak tűnik, a csapat továbbra is minden erejével a helyzetének megfordításán fáradozik. Ennek jegyében a múlt héten összeült Maranellóban a vezetőség, és a hírek szerint John Elkann elnök ígéretet tett arra, hogy még több pénzt és forrást szabadít fel az idei projektjükre, nehogy a mostani nehézségek rossz hatással legyenek a 2020-as felkészülésükre is.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás