Maláj Nagydíj beharangozó

Alig telt el egy hét az Ausztrál Nagydíj óta, és már Malajziában folytatódik a 2008-as Forma-1-es világbajnokság. A Ferrarinak össze kell kapnia magát, Sepangban a McLaren az elsõ számû favorit. Fogalmunk sincs róla, hogy mi az erõsorrend a Forma-1-ben. Legalábbis a kusza Ausztrál Nagydíj után azt hihetnénk, a Ferrari a Minardi szintjén van.

Räikkönen nem szerzett volna pontot a mûlt héten, ha a Honda nem hibázik. Kétszer is amatõr hibát vétett, majd motorhiba végezte ki a Ferrariját, ahogy Massáét is. A brazil sem épp tehetségét villogtatta az elsõ futamon. Ha szeretnék megvédeni világbajnoki címûket, akkor nem engedhetnek meg ûjabb hibákat, hiszen a McLaren hozta a formát már Melbourne-ben is. Gyorsak és megbízhatóak voltak.

Figyelembe véve, hogy tavaly Sepangban a wokingi alakulat oktatta a vörösöket, minden tudásukra szûkség lesz, hogy jó versenyt fussanak. 2007-ben komoly gondja volt a Ferrarinak a tapadással, most hogy már kipörgésgátló sincs, ez kritikus lehet.

A BMW-k Ausztráliában gyorsabbak voltak mint tavaly, de a gyõzelem azért még nem ment erõbõl. Pont nélkûl távoztak, de meglepõen jól mentek a Hondák és a Toyoták. A Renault kapott pontot, de sokkal inkább a szerencsének és Fernando Alonso zsenijének köszönhetõ, mint a technikának. és ez csak pár csapat. Ha szerencsések vagyunk, ûjabb fordulat teszi izgalmassá a bajnokságot.  

Idõmérõ edzés: 2008.03.22-én magyar idõ szerint 07:00 órakor kezdõdik.
Futam: Az 56 körös Maláj Nagydíj március 23-án 08:00 órakor indul.
2007-es dobogó: 1. Fernando Alonso, 2. Lewis Hamilton, 3. Kimi Räikkönen
Körrekord: 1 perc 34.223 másodperc, Juan Pablo Montoya – McLaren

A pálya és verseny:

Szûkség lehet rájuk

Ilyenkor a legtöbb csapat Ausztráliából egyenest Malajziába utazik, hogy minél hamarabb akklimatizálódhassanak, hiszen a hatalmas meleg és a páratartalom próbára teszi a pilótákat és az autókat is. Könnyedén lehet 50 fok is a pilótafûlkében. Idén azonban esõt is ígérnek, ami önmagában is rontja helyzetet, de egy gyorsan érkezõ trópusi vihar, káoszt okozhat az idõmérõn vagy a versenyen.

Ha esõ lesz, mindenki szenvedni fog és megint nem tudjuk meg jó-e az ûj Ferrari. Hét autó fejezte be a versenyt Ausztráliában, hányan fogják, ha esni kezd?

Ha viszont mégis meleg lesz, akkor a gumikon akár a gyõzelem is mûlhat, ugyanis az 5543 méteres sepangi pálya erõsen koptatja az abroncsokat. A közepes és gyors kanyarokkal tûzdelt aszfaltcsík az átlagosnál szélesebb, így a megszokottnál könnyebb elõzni.

Malajziában speciális karosszériát alkalmaznak a csapatok, nehogy a motor tûlmelegedjen. A rajtnál állva, tankoláskor, amikor nincs menetszél, de biztonsági autó mögött araszolva is kritikus terhelés éri a V8-asokat a hõség miatt.

állítólag a Ferrari motorhibái Ausztráliában a meleg miatt következtek be, hát Malajzia sem épp a hûs levegõjérõl híres. és nemcsak a vörös autóknál, de a Toro Rossónál és a Force Indiánál is gond volt az olaszok V8-asiaval. Lehet, hogy õk imádkoztak esõért?

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás