Leclerc újra Vettel előtt, a Mercedes nem közelített

Feltekert motor ide vagy oda, a Ferrari előnye nem csökkent az időmérő edzés előtt: Charles Leclerc behúzta az utolsó szabadedzést is, és kezdheti egyre jobban idegesíteni Sebastian Vettelt.

Két hete a Mercedes fölényének hátteréről és a Ferrari visszaesésének okáról találgatott mindenki a pénteki edzések után, Bahreinben a Ferrari feljavulásáról folyik a diskurzus a valóságot fölfedő időmérő edzés előtt. Mattia Binottóék elárulták, a föltekert motorjuknak köszönhették nagy fórjukat, ám számos jel arra utal, hogy a vörös autók enélkül is versenyképesek a sivatagi pályán.

A helyzet pontosabb felmérésére egy utolsó kísérletet a szombat délutáni harmadik szabadedzésén tehettek a csapatok, ám nem győztek figyelmeztetni, mennyire nehéz a dolguk, hiszen a beállításokat az esti viszonyokhoz kell tökéletesíteniük, miközben a gyakorlásra még verőfényes napsütésben van módjuk. Az utolsó tréning elején 39 Celsius-fokot mértek az aszfalton, mely péntek este már 30 fokos sem volt. Ez máris mutatja, miért kétes értékű a 3. edzés.

A Ferrari ebből kiindulva úgy döntött, már a pénteki második másfél órában elhasználja azt az extra szett lágy gumiját, amit általában szombat délelőttre szoktak félretenni. A Mercedes furcsállta is a taktikát, hiszen így a kvalifikáció napján nem maradt lehetőségük a megszokott időmérős szimulációra, Binottóék viszont állították, több értelme volt így csinálni, mint amúgy… A választásuknak mindenesetre az lett a következménye, hogy Sebastian Vettel és Charles Leclerc használt lágy gumin futott ki az első két etapjára szombaton. Az élre Vettel állt egy erősnek nem nevezhető 1:31,617-es körrel, csapattársa másfél tizeddel követte, majd egyetlen gyorskörük után visszavonulót is fújtak.

De az ellenfelek sem csipkedték magukat, az edzés harmada úgy telt le, hogy csak hat versenyző neve mellé került köridő – a ferrarisokénál gyengébb. Közöttük volt az Alfa Romeo két versenyzője, akik a második edzésüket a hűtőrendszer hibája miatt a garázsban töltötték. Kimi Räikkönen autója ezúttal működött, ám mérnökével így is hosszasan diskuráltak a rádióban arról, milyen módokat kéne kiválasztania a kormányán.

Vettel használt gumin elért időeredményét először 24 perc elteltével tudták megdönteni: Valtteri Bottas csillogó, friss lágy Pirelliken szárnyalta túl 0,4 másodperccel. Aztán jött Lewis Hamilton, aki elsőre az élre ugrott 1:31,016 másodperccel. A brit sokat birkózott a kormánnyal, egy ízben le is tért kicsit a pályáról, ám ez is elégnek bizonyult ahhoz, hogy 0,095-del gyorsabb legyen az időközben javító Bottasnál.

Mögéjük a péntek után most is jó tempóval kezdő Nico Hülkenberg zárkózott föl 0,6-es lemaradással, míg a Ferrarik a második menetükön is kitartottak a használt guminál, melyen Leclerc-nek sikerült 1:31,565-re javítania. Vettel ezzel szemben csak csúszkált a piros papucsokon, és nem is faragott eredményéből, így Danyiil Kvjat elé furakodott.

Féltávnál Vettelt a két McLaren és a menete végén lassú defektet kapó Sergio Pérez követte; a Williamsek áramlásjelző festékkel, egymásnak szélárnyékot adva próbálták kinyomozni, miért viselkedik eltérően a két autójuk; míg mért körrel ekkor egyedül már csak Max Verstappen volt adós.

A holland aztán a második félórába lépve megérkezett a friss lágy keveréken, és 57 ezredmásodperccel megelőzte Hamiltont. Pierre Gasly ezzel szemben csak a 16. helyen tanyázott, 1,2 másodperces hátránnyal. A tavaly Bahreinben a legjobb eredményét szállító franciának nem ment, később is csak csúszkált az autójával.

A Verstapen-uralom nem tartott sokáig. A Ferrarik 20 perccel a vége előtt megkapták az egyetlen most bevethető friss lágy szettjüket, ami jelentős gyorsulást is hozott számukra. Leclerc 1:29,569 másodperccel vette át az első helyet, Vettel pedig nem tudta tartani vele a lépést. 0,169 másodperces hátrányát főleg az első szektorban szedte össze, és csak a harmadik pályaszakaszon tudott egy hajszállal (3 század) jobb lenni a monacóinál. Köre nem volt igazán jó, talán még mindig kevésbé elégedett az SF90-essel, mint csapattársa, ám a harmadik edzés csak megerősítette, hogy Leclerc nagyon is komoly veszélyt jelenthet rá a kvalifikáción.

A Ferrari Verstappennel szembeni 1,4 másodperces előnyével fordultunk rá az edzés utolsó tíz percére, mely több javítást is hozott a rajthoz képest 3 fokot hűlt aszfalton. A Mercedes utolsó gyorskörökkel próbálta menteni a becsületét, ám 0,7-en belül nem tudtak kerülni Leclerc-ékhez. Hamilton 1:30,334 másodpercre gyorsult, Bottas 6 századot kapott tőle, majd ő is elhagyta a pályát az utolsó kanyarban.

A Red Bull nem tudott újítani, Gasly ugyan felkapaszkodott a 12. helyre, de Verstappent a 8. helyig szorították a középmezőny legjobb javítói. Az 5. hely Romain Grosjeané lett, aki 1 tizeddel előzte meg Nico Hülkenberget. A németet további 4 századdal Lando Norris követte, aki már pénteki 8. helye után ígérte, lesz ő még jobb is az időmérőn. A legjobb tízbe még csapattársa, Carlos Sainz, valamint a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat férkőzött be.

Nem lehet elégedett a mezőny második felébe szorult Alfa Romeo. Kimi Räikkönen a 11. helyen zárt, Antonio Givinazzi pedig csak a két Williamst tudta legyőzni. Kevin Magnussen csapattársával szembeni 0,7-es lemaradása sem fest túl jól, de még aggasztóbb az autóját egyelőre nemigen értő Daniel Ricciardo helyzete, akinek csak a 16. hely jutott. Ő ugyancsak 7 tizeddel maradt el csapattársától. Robert Kubica eközben már azzal elégedett lehet, hogy egy tizedre meg tudta közelíteni George Russellt.

És hogy e sorrend mennyit ér egy villanyfényes időmérő előtt? Szerencsére már nem kell sokat találgatni, az időmérőn hamarosan minden kiderül! Az M4 Sport és az m4sport.hu élő közvetítése 15:45-kor kezdődik!

Bahreini Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Charles Leclerc Ferrari 1:29,569   15
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:29,738 +0,169 16
3. Lewis Hamilton  Mercedes 1:30,334 +0,765 10
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:30,389 +0,820 12
5. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:30,818 +1,249 14
6. Nico Hülkenberg Renault 1:30,910 +1,341 12
7. Lando Norris McLaren-Renault 1:30,955 +1,386 15
8. Max Verstappen Red Bull-Honda 1:30,959 +1,390 10
9. Carlos Sainz McLaren-Renault 1:30,965 +1,396 14
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Honda 1:31,173 +1,604 17
11. Kimi Räikkönen Alfa Romeo-Ferrari 1:31,333 +1,764 21
12. Pierre Gasly Red Bull-Honda 1:31,392 +1,823 13
13. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:31,540 +1,971 13
14. Lance Stroll Racing Point-Mercedes 1:31,618 +2,049 16
15. Sergio Pérez Racing Point-Mercedes 1:31,638 +2,069 9
16. Daniel Ricciardo Renault 1:31,643 +2,074 11
17. Alexander Albon Toro Rosso-Honda 1:31,679 +2,110 17
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1:32,132 +2,563 21
19. George Russell Williams-Mercedes 1:33,387 +3,818 14
20. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:33,525 +3,956 13

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás