Leclerc: Előnybe került a Red Bull, vissza kell jönnünk

Charles Leclerc tudja, hol bukta el a Ferrarii a miami győzelmet. A hajrában úgy érezte, talán visszahozhatja, de…

Hiába az újabb pole pozíció, Charles Leclerc-nek ezúttal nem jött össze a győzelem. A Miami Nagydíj előtt a gumikezelést és a Red Bull egyenesbeli fölényével szembeni hatékony védekezést látták a versenyük kulcsának, és utólag elmondható, ez is volt a kulcsa – de a vereségüknek.

Azzal kezdődött, hogy Max Verstappen a jobb rajtjával egyből elvette tőlük a kettős vezetés luxusát: Carlos Sainz már az első kanyarban harmadikként fordult csak, így védtelenül hagyta Leclerc-t. Verstappen aztán a nagyobb végsebességét és a jobb gumikezelését kihasználva előzte meg a bajnoki éllovast, aki hiába próbálkozott eleinte a DRS-távolságon belül maradva az ellentámadással, végül egyre jobban leszakadt a Red Bull-ostól.

„Négy-öt kör után szenvedni kezdtünk az első gumikkal, és lényegében emiatt az etap miatt vesztettük el a versenyt. Oda lett a vezető hely, és elég sokat vesztettünk a versenyidőnkből is az elülső kopás miatt. Meg kell vizsgálnunk ezt, és a következő versenyre megoldást kell találnunk” – magyarázta Leclerc, hogyan ment rá a versenyük a közepes gumin való küszködésükre.

A bajnoki éllovas utólag elismerte, talán agresszívebben is védekezhetett volna Verstappen előzésénél. „Mindig megéri, ha a vezető hely a tét. A szabadedzésekről volt tapasztalatom: belül borzalmas volt a tapadás pénteken és szombaton, ezért nem vártam azt, hogy Maxnak sokkal jobb lesz ott a tapadása. De a jelek szerint a versenyen jobb volt. Utólag persze könnyű. Akkor úgy gondoltam, helyes a versenyíven maradni és tökéletesíteni a fékezési pontot, ami sikerült. Csak éppen nem vált be” – mondta taktikájáról.

Leclerc-nek aztán a 42. körben pályára küldött biztonsági autó új reményt adott. A 7 másodperc fölötti hátrányát eltüntette, az újraindítás után pedig körökön keresztül nyomást gyakorolhatott Verstappenre  a DRS-sel.

„A kemény gumin versenyképesek voltunk, annyira, mint Max. A biztonsági autós fázis után pedig komolyan hittük, hogy lesz esélyünk a vezető pozíció visszaszerzésére. De nem volt elég. Ez van. Ki kell elemeznünk a közepes gumis etapunk végét, mert ez volt a versenyünk gyenge pontja”

– állapította meg Leclerc.

„Csalódott vagyok. A gumimelegítés nagyon jól megy, és az etapok elején erősek vagyunk. A biztonsági autós újraindításnál is azok voltunk a kemény gumin. De négy-öt kör után a jelek szerint sikerült stabilizálniuk a gumikat egy jobb tartományban, és egyszerűen csak gyorsabbak voltak nálunk. Nehéz volt bármit is tennünk. Ez van. Dolgoznunk kell ezen, mert világos, hogy mi történik. Remélhetőleg mielőbb javítani tudunk.”

Verstappen elismerte, az újraindítás után a gumik lehűlése miatt bajlódott, és ezért okozott nehézséget számára újabb előnyt kiépíteni. Ám amint javult a tapadás, úgy tudott elhúzni Leclerc-től, akinek az utolsó körökben már nem volt esélye.

Leclerc szerint volt egy másik gyenge pontja is a Ferrarinak. „Az egyenesbeli tempó. De ez hozzátartozik a két autó eltérő filozófiájához. A Red Bull gyors az egyenesekben, mi gyorsak vagyunk a közepes és nagy tempójú kanyarokban. Ma kissé meglepett, hogy többet küszködtünk a lassú kanyarokban. Ez a közepes gumin is gyenge pontunk volt, és felül kell vizsgálnunk” – jelentette ki.

A tanulság szerinte ez:

„A versenyen előre kell lépnünk, különösen a lágyabb keverékeken. A lágyat és a közepesen már két versenyen is jobbak voltak a futamon, jobban kezelték őket. Az időmérőn sikerül a megfelelő tartományba vinnünk ezeket a gumikat, ami segít, de a hosszú etapokon többet küszködünk, mint ők.”

Leclerc figyelmeztette a Ferrarit, sürgősen reagálniuk kell. „Hosszú bajnokság lesz. Két hétvége óta ők vannak előnyben, főleg a versenytempó szempontjából. Muszáj visszahoznunk az előnyünket, amilyen gyorsan csak lehet.”

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás