Leclerc elmagyarázta az időmérős „katasztrófáját”

Bármennyire is nagy mestere Charles Leclerc az időmérő edzéseknek, szombaton Franciaországban olyan problémával szembesült, amire nem tudott megoldást. Szokás szerint önkritikus volt.

Az előző két hétvégén szerzett pole pozíció, valamint az azt megelőző sorozatos 4. rajtkockák után Charles Leclerc számára igazi csalódásnak számít, hogy csak 7.-ként zárta a Francia Nagydíj időmérő edzését. Idén másodszor szenvedett vereséget csapattársától, a másfél tizeddel gyorsabb Carlos Sainz a középmezőny legjobbjaként, az ötödik rajtkockával zárta a napot.

A spanyol már a szabadedzésen is gyorsabbnak bizonyult Leclerc-nél, akit a kvalifikáció alatt is hallhattunk panaszkodni a csapatrádión. Tulajdonképpen már annak örült, hogy a Q3-ban egy 7. hellyel menekült a nagyobb blamától.

„Eléggé szenvedtem ma. Az utolsó körömmel elégedett voltam, mivel ami előtte volt, azt inkább katasztrófának éreztem. A végén sikerült egy tűrhető kört mennem.”

„Carlos egyszerűen jobb munkát végzett. Gratulálok neki! A csapatnak ez jó nap. Sajnos az előző két versenyhez képest, ahol pole-ban álltunk, ez most visszalépés, de ez megfelel a várakozásainknak.”

Leclerc kifejtette, a Paul Ricard-on az autó egyensúlya, egész pontosan a nem forduló első tengely hátráltatja. „Nem tudtam felülkerekedni a hétvégi egyensúlyi problémánkon. Eléggé nagy az alulkormányzás, és egyszerűen nem vezettem jól ma. Carlos egész nap folyamatosan gyorsabb volt nálam, jó munkát végzett, az ötödik helyre vezette az autót. És a csapat is jó munkát végzett, mivel azt gondoltam, sokkal rosszabb is lehetett volna a helyzet nálam. Az utolsó kör előtt sokkal többet szenvedtem, mint látszott.”

A kétszeres futamgyőztesre jellemző, hogy nem kíméli magát, ha nem megy neki jól. Az önkritika ezúttal sem maradt el. Szerinte ha Sainz felül tudott kerekedni a problémán, neki is kellett volna.

„Hogy őszinte legyek, ez inkább múlt rajtam, mint az autón. Ez a nehézség engem és Carlost is hátráltat, de Carlos jobb munkát végzett, jobban boldogult a problémával, míg én csak szenvedtem az időmérőn. Szóval inkább múlt rajtam, és az időmérő után ki fogjuk elemezni, hogy megértsük, mit csinálhatnék jobban vezetés közben, hogy jobb legyen az autónak.”

Sainz megerősítette, neki is okozott fejtörést az alulkormányzás, és azt is kifejtette, hogy minek volt köszönhető. „Szenvedünk, mint mindenki. Az első gumik túl puhák, és nehéz vezetni rajtuk a csúcspontjukon. Könnyű túlmelegíteni őket. Én próbáltam visszafogni magam, de én is küszködtem ugyanezzel a problémával. Nem egyszerű.”

Hogy e nehézségnek van-e köze a Pirelli megemelt guminyomási értékeihez, azt a Ferrari majd bizonyára tisztázni fogja. Leclerc szempontjából viszont létfontosságú lenne valami megoldást találni (a parc fermé szabályok keretein belül), hogy javítani tudjon a versenyen. „Igen, egyértelműen érzek esélyt arra, hogy előrébb lépjünk holnap. Ez a határozott célunk” – jelentette ki. „Nehéz versenynek ígérkezik számunkra a holnapi. De meglátjuk. A versenytempónk nem volt rossz pénteken.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás