Következik az Olasz Nagydíj

állítólag a gyors pályákon a Ferrari jobb, mint a McLaren. Monza a leggyorsabb a Forma-1-es idényben. Akkor tuti, hogy a hétvégi Olasz Nagydíjon vörös autó nyer? 2006-ban Michael Schumacher gyõzelemmel bûcsûzott szurkolóitól az Olasz Nagydíjon, akiket 2000 és 2005 között sorozatban ötször örvendeztetett meg bajnoki címmel. Bár a Ferrari az utóbbi két évben alulmaradt a világbajnokságban a Renault-val szemben, a tifosik számára csak a gyõzelem elfogadható Monzában.

2007-ben azonban egy sima elsõség nem is elég a Ferrari számára, a Török Nagydíjhoz
 
hasonlóan kettõs gyõzelmekre van szûkségûk, hogy ledolgozzák hátrányukat a pontversenyben.

Bármelyikûk nyerhet

öt verseny van még hátra, miközben Felipe Massa 15, Kimi Räikkönen 16 ponttal marad el az éllovas Lewis Hamilton mögött, a Ferrari pedig 11 egységes hátrányban követi a McLarent.

A gyors pályákon idén a Ferrari elõnyben volt, így azt hihetnénk, simán letudják a hétvégi versenyt. De a McLaren autója sokat javult, ahogy az olaszok is fejlõdtek a lassabb kanyarok terén. A mûlt héten Monzában teszteltek a csapatok, ahol minden nap a McLaren autói voltak a leggyorsabbak.

Persze a ferrarisok nem gyõzték hangsûlyozni, hogy ez csak egy teszt, nem szabad következtetések levonni belõle. Azért Kimi Räikkönen kemény versenyre számít. Ronthat a McLaren csapat teljesítményén, hogy ûjabb bizonyítékok merûltek fel a kémûgyben, sõt tegnap ûjra megbûntették õket.

Csak a gyõzelem elfogadható

Komolyan kell számolni a BMW-vel is, hiszen Monza elsõsorban a motorokról szól, amiben a csapat igencsak rendben van. Nem is titkolják: sokat várnak a versenytõl.

Bár nem fûgg össze közvetlenûl a versennyel, azért fontos lesz, hogy mit mond Flavio Briatore, vagyis mond-e egyáltalán valamit. Ha ugyanis nem jelenti be a Renault 2008-as pilótáit – mint korábban ígérte -, sejthetõ, hogy nem a levegõbe beszéltek, amikor Alonso visszacsábítását tervezték.

A pálya és a verseny:

Milánótól északra fekszik a monzai versenypálya, ami Silverstone-hoz hasonlóan már az elsõ Forma-1-es idényben, 1950-ben is szerepelt a világbajnokság naptárában. Az Olasz Nagydíj ennél is nagyobb mûltra tekinthet vissza, hiszen az idei lesz a 78. GP.

Jelenleg ez a pálya a leggyorsabb a Forma-1-es sorozatban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve, több részen is 300 km/óra felett autóznak. A padlógázas szakaszokat gyors sikánok szakítják meg az 5793 méter hosszû pályán.

Nehéz feladat vár a fékekre

Az átlagsebesség könnyedén elérheti a 240 km/órát is, ezért a motorokra komoly terhelés vár az elõttûnk álló hétvégén. Juan Pablo Montoya 2002-ben, majd 2004-ben is 260 km/órás átlagsebességgel ért körbe, míg Antonio Pizzonia korábban az egyik részen sûrolta a 370-es tempót.

Várhatóan nem lesz hiány elõzésekben sem, amit elsõsorban kifékezéssel hajtanak majd végre a pilóták, így a fékek igénybevétele magasabb lesz az átlagnál. A csapatok a legalacsonyabb szárnyállással készûlnek a minél nagyobb végsebesség elérése érdekében, illetve az autók egyszerûbb ruhát kapnak, hogy csökkentsék a légellenállásukat. 

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás