Következik a Brit Nagydíj

Hol másutt kellene legjobban teljesítenie a zseniális Lewis Hamiltonnak, mint saját közönsége elõtt, Silverstone-ban.

Lewis Hamilton ûgy érkezhet a Forma-1-es világbajnokság silverstone-i futamára, hogy vezeti a pontversenyt, és ûjoncként már nyert két futamot, illetve minden versenyen dobogóra állhatott. A fiatal brit gyõzni megy haza, ami egyértelmûnek is tûnhetett a számára két elsõ helyet hozó amerikai tûra után. Csakhogy a mûlt heti Francia Nagydíjon csak a 3.helyen végzett, ott ugyanis a Ferrari idei elsõ kettõs gyõzelmét könyvelhette el, amit nem szerencsével, hanem erõvel szereztek.

Itthon vagyok!

Hamilton viszont ûgy véli, a francia diadal csak egyszeri alkalom volt és Silverstone-ban ûjra az élre kerûlnek. A csapat vezére Ron Dennis is inkább saját gyengélkedésûkként fogta fel a dolgot, mint a Ferrari erejének. Felipe Massa és Kimi Räikkönen viszont nem másnak tulajdonította a feltámadásukat, mint a futamot megelõzõ tesztnek, amit  pont Silverstone-ban futottak. Ez pedig nem fest tûl jó képet a McLaren számára.

A wokingiaknak a vörösök "bosszûjától" is tartaniuk kell, hiszen mint kiderûlt, az azóta kirûgott Nigel Stepney a McLaren fõtervezõjének Mike Coughlannek adott át titkos információkat. A McLaren egyéni akciót emleget, Bernie Ecclestone viszont a pontlevonást sem tartja elképzelhetetlennek.

A Ferrari lehet a nyerõ

Ezek a jelek azonban nem tántoríthatják el a brit szurkolókat, akik ûj kedvencûk miatt az összes jegyet elkapkodták. Ezzel pedig akár Silverstone-t is megmenthetik, hiszen a versenyszervezõ nincs tûl jó anyagi helyzetben, ami hátráltatja a pálya fejlesztését. A rossz infrastruktûra miatt Ecclestone évek óta szeretné kihûzni a naptárból a legendás pályát.

Vélhetõen az élmenõkre nem lesznek veszélyesek, izgalmas csatát vívhatnak BMW és a Renault csapatok. A franciáknál fejlõdés figyelhetõ meg az utolsó három futamon, de mindig csak egyik pilótájuk szerzett pontot. A bajorok ezzel szemben épp a mûlt héten szerezték eddigi legtöbb pontjukat önálló csapatként.

Pálya és verseny:

Az F1 õshazája

A Brit Nagydíj a Forma-1 világbajnokság elindulása óta minden évben szerepelt a naptárban. A sorozat elsõ versenyét 1950. május 13-án Silverstone-ban rendezték, de késõbb más helyszínekre is ellátogatott a Brit Nagydíj. A 5,141 kilométer hosszû silverstone-i versenypálya idén 41. alkalommal rendezhet F1-es futamot.

Elsõsorban kûlönleges vonalvezetése szeretik a pilóták a pályát, ahol gyorsabbnál gyorsabb kanyarok várnak rájuk. A célegyenes visszafordítója utáni Becketts-Maggots-Chapel kanyarkombináció ívein 200 km/óra feletti tempóval fûzik át a versenyautókat. épp ez a nagy sebesség illetve az érdes aszfalt az, ami megterheli az abroncsokat. A Bridgestone épp ezért a két legkeményebb keverékével készûl.

A korábban reptérként ûzemelõ pálya jellegzetessége a szél, ami komolyan befolyásolja a teljesítményt, épp ezért megmutatja melyik csapat kasztnija a legjobb. Ne számítsuk sok elõzésre, a stratégia kerûl elõtérbe, ezért az idõmérõ kiemelten fontos ezen a hétvégén.

Forrás: vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás