Korai csere a Ferrarinál

A Renault-motoros csapatok mellett a Ferrari és a Haas versenyzői is egy lépéssel közelebb kerültek egy motorcserés büntetéshez Kínában.

A szezonnak még csak a hetedénél járunk, mégis egyre emelkedik a különböző erőforrásegységek cseréinek száma. Ahogy arról már csütörtökön beszámoltunk, a Renault mostanra valamennyi autójában kicserélte az év eleje óta problémás MGU-K-ját egy javított verzióra. Cyril Abiteboul csapatfőnök Kínában megerősítette, hogy két hete Bahreinben Daniel Ricciardo mellett Nico Hülkenberg is a kinetikusenergia-visszanyerő rendszer hibája miatt volt kénytelen föladni a versenyt, és ahogyan Carlos Sainznál Melbourne után, úgy most a németnél is be kellett vetniük más új részegységeket is.

„Hasonló történt, mint Carlosszal Ausztráliában: az MGU-K hibája kárt okozott a hajtóegység többi részében is. Az egy isteni jel volt, hogy legutóbb egyszerre esett ki a két autónk… Puszta véletlen volt, de intő jel arra, hogy muszáj rendbe hoznunk ezt. Erre a hétvégére rendbe tettük az MGU-K-t. A szezon kezdete óta több problémánk is volt vele, ezért fontos volt rendezni ezt” – fogalmazott a francia.

Hülkenberg az MGU-K mellett V6-os motorból, turbófeltöltőből, MGU-H-ból és központi elektronikából is egy új példányt kapott.

De nem csak a Renault kényszerült az ideálisnál korábbi cserékre. Az FIA pénteken közölte, hogy a Ferrari és a Haas két autójába is belekerült az idei második központi elektronika. Bár ez nem nevezhető gyorsan fogyó egységnek az utóbbi szezonok tapasztalatai alapján, miután az MGU-K-hoz hasonlóan csak kettő példány használata engedélyezett büntetlenül belőle, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Kevin Magnussen és Romain Grosjean ezzel Hülkenbergékhez hasonlóan a büntetés határára került a harmadik hétvégén.

A korai cserének köze van Charles Leclerc bahreini motorgondjaihoz. A ferraris két hete a hatból az egyik hengerét veszítette el a hajrában. A hírek szerint a motorhoz kapcsolódó vezetékeléssel adódott gond, ez idézte elő a hengerfej megállását, míg az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy a gyújtást vezérlő rendszer lett rövidzárlatos.

Leclerc egyébként a problémás bahreini motorral vágott neki a kínai hétvégének, és Mattia Binotto csapatfőnök már az első szabadedzés idején jelezte, hogy elégedettek a hajtóegység működésével, nyugodtak a folytatást illetően.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás