Kettös Red Bull-gyözelem az esöben!

Sebastian Vettel a Toro Rosso után a Red Bull nagyobbik csapatának is megszerezte történetének elsõ futamgyõzelmét Kínában. A siker teljes, ugyanis a második helyen csapattársa, Mark Webber ért be. A bajnoki éllovas, Button a harmadik lett. A ferraris rémálom folytatódik. Ahogy tavaly az Olasz Nagydíjon, ezen a hétvégén a kínai esõben szerzett történelmi gyõzelmet Sebastian Vettel. A német pilóta a Red Bull nagyobbik csapatát is megajándékozta történetének elsõ diadalával, õ maga pedig másodszorra ért elsõként célba.

érdekes, hogy ûj gyõztesként a Red Bull is rögtön kettõs sikerrel nyitott – 1998-ban a Jordan, tavaly a BMW, idén pedig a Brawn csinált hasonló bravûrt – a második ugyanis Mark Webber lett. A Red Bull-család örömét Sebastien Buemi tette még nagyobbá, a svájci ûjonc ugyanis már másodszor szerzett pontot a Toro Rossóval.

A Red Bullok mögött a Brawn párosa ért be a 3-4. helyen, méghozzá Button-Barrichello sorrendben, így a bajnoki éllovas megint jelentõs mennyiséggel növelte pontjai számát. Bár Kínában a Brawn nem bírta a lépést a gyõztesekkel, Jenson Button így is három futamból harmadszorra állt dobogóra, õ az egyetlen idén, akinek ez minden versenyen sikerûlt.

A futam az elõrejelzéseknek megfelelõen esõben kezdõdött, és végig abban is zajlott. A hagyományos álló rajt helyett a mezõny az elsõ hét kört a biztonsági autó mögött tette meg, és csak ezután álltak neki a versenyzésnek. A ltási és a pályaviszonyok mindvégig rosszak voltak, számos kicsûszás és baleset történt.

Lewis Hamilton agresszíven tört elõre, néhány kör alatt az ötödik helyre kapaszkodott, de aztán kicsûszott és visszaesett, és kezdhette elõröl a próbálkozást., A világbajnok hiába volt egykiállásos stratégián, a tûlerõltetett vezetés miatt ûjra és ûjra visszaesett, így végûl csapattársa, Heikki Kovalainen mögött csak a hatodikként ért célba, három helyet javítva rajtpozícióján.

A 17. körben a BMW-s Robert Kubica a Toyotával szenvedõ, és folyamatosan visszaesõ Jarno Truulit érte utol, de elõzésre nem kerûlt sor, ugyanis a lengyel autója egyszerûen belerohant az elõtte haladó járgányba, és felszaladt a hátuljára. Kubica szerencséjére az eset a kör utolsó kanyarja elõtt történt, így gyakorlatilag beesett a bokszutca-bejáratba, és javítások után folytathatta a versenyt, az olasz veterán azonban kiállni kényszerûlt.

A baleset után ûjra pályára lépett a safety car, de az ezûst Merci mögött sem ment minden simán: a kiváló pozícióban autózó Buemi hátulról belehajtott az akkor még csak gyõzelmi esélyes Vettel Red Bulljába, de szerencséjûkre csak a svájci ûjonc elsõ szárnya sérûlt, így nem kellett azzal a tehrrel a bokszba vonulnia, mint két éve Japánban Vettelnek, amikor õ öklelte fel hátulról a szintén potenciális gyõzõt, mai csapattársát, Webbert.

A biztonsági autó mögött, a 20. körben adta meg magát Felipe Massa autója, akinek kiesése Kimi Räikkönen 10. helyével egyûtt azt jelenti, hogy a tavalyi konstruktõr bajnokcsapat továbbra is pont nélkûl áll, ennél rosszabb már nem is lehetne a helyzetûk.

Mondjuk lehetett volna, ugyanis a Force India kis híján pontot szerzett Sanghajban, Adrian Sutil öt körrel a vége elõtt esett ki a 8. helyrõl, amikor kitört az autója az egyik kanyarban. A versenygép csûnyán összetört, de a pilóta saját lábán hagyta el a helyszínt.

A Ferrarihoz hasonlóan a Renault-nál sincs sok ok az örömre, hiába indult Fernando Alonso a második rajtkockából, a kétszeres világbajnok nem tudta ez a futamon eredményre váltani, végûl csak a 9. helyen ért célba. Csapattársa, Nelsinho Piquet megint a mezõny bohóca volt, talán  illedelmesebb is, ha nem soroljuk fel összes esés-kelését. A kis brazilt pár futamon belûl lecserélheti a csapat.

Hely

Versenyzõ

Csapat

Kör

Hátrány   

Rajt

1

Sebastian Vettel

RBR-Renault

56

Gyõztes

1

2

Mark Webber

RBR-Renault

56

+10.9

3

3

Jenson Button

Brawn-Mercedes

56

+44.9

5

4

Rubens Barrichello

Brawn-Mercedes

56

+63.7

4

5

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

56

+65.1

12

6

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

56

+71.8

9

7

Timo Glock

Toyota

56

+74.4

19

8

Sebastien Buemi

STR-Ferrari

56

+76.4

10

9

Fernando Alonso

Renault

56

+84.3

2

10

Kimi Räikkönen

Ferrari

56

+91.7

8

11

Sebastien Bourdais

STR-Ferrari

56

+94.1

15

12

Nick Heidfeld

BMW Sauber

56

+95.8

11

13

Robert Kubica

BMW Sauber

56

+ 106.8

17

14

Giancarlo Fisichella

Force India-Mercedes

55

+1 Kör

20

15

Nico Rosberg

Williams-Toyota

55

+1 Kör

7

16

Nelsinho Piquet

Renault

53

+2 Kör

16

17

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

50

+6 Kör

18

Ret

Kazuki Nakajima

Williams-Toyota

43

+13 Kör

14

Ret

Felipe Massa

Ferrari

20

+36 Kör

13

Ret

Jarno Trulli

Toyota

18

+38 Kör

6

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás