Kettős Red Bull-győzelem Abu-Dzabiban

A 2009-es Forma-1-es világbajnokság utolsó futamán a Red Bull Sebastian Vettel vezetésével kettős győzelmet aratott Abu-Dzabiban. A dobogóra harmadikként a bajnok, Jenson Button állhatott, Lewis Hamilton korán kiesett.A Forma-1-es szezonzárót, az első Abu-Dzabi Nagydíjat a Red Bull-os Sebastian Vettel nyerte, a második helyen pedig csapattársa, Mark Webber ért célba, ezzel a milton-keynesi alakulat idei negyedik kettős győzelmét könyvelhette el, amely egyben a kis német negyedik sikere is volt 2009-ben. A harmadik helyen szép autózást bemutatva a bajnok, Jenson Button ért célba.

Maga a verseny felemás képet mutatott, nagyrészt a stratégiák döntöttek, de akadt azért néhány izgalmas pillanat, csata is. A rajt viszonylag simán zajlott, csak Runbens Barrichello és Mark Webber ért össze, amikor a brazil az első kanyarban megpróbált előrelépni, de végül csak az első szárnyából sikerült elveszítenie egy darabot.

Lewis Hamilton megőrizte az első helyét, de hibázott is az első körben, és később sem tudott a stratégiájának megfelelő mértékben ellépni az üldözők elöl, az első kiállások után el is veszítette a vezetést, majd a 20. körben végleg ki is állt, mint kiderült, jobb hátsó félproblémával küszködött.
Sebastian Vettel innen magabiztosan vezetett végig, de mögötte még jó néhány hely kiosztásra várt. A rajtnál Kimi Räikkönent megelőző toyotás újonc, Kamui Kobayashi megint remekelt, az első egykiállásos stratégiára építő pilótaként egészen a harmadik helyig kapaszkodott, miután Brazília után újra keményen és sikeresen csatázott Buttonnal, egy darabig úgy látszott, hogy akár a Brawnok elé is kerülhet, de végül a második etapjában nem tudta hozni az ehhez szükséges tempót.

A teljesítményére persze így sem lehet panasz, hiszen a 12. helyről rajtolva a 6. helyen ért célba, élete második versenyén pontszerzőként zárt.

A brawnosok közül a futam második felében Button nagyon jól ment és lassan felzárkózott Webberre, Barrichello v

iszont nem tudta tartani a tempót, így az utolsó kiállások után végül Nick Heidfeld megelőzte.

Az utolsó tíz körben Button hatalmas tempót diktálva egyre közelebb és közelebb került Webberhez, két körrel a vége előtt pedig igazi vérre menő csatát folytattak, a határon autózva kergetőztek a sötétben, de az ausztrálnak sikerült kitartania a kockás zászlóig.

Az utolsó pontszerző hely sorsát is nyílt összecsapás döntötte el, ezért Robert Kubica harcolt az utolsó kiállása után a pályára visszatérő Toro Rossó-s Sebastien Bemivel, a két versenyző kanyarokon keresztül egymás mellett haladt, de miután a hátsó kerekük összeért, a BMW megpördült, így a svájci egérutat nyert.

Hamilton kiesésével a McLaren ugyan nem szerzett ma pontot, de erre Kimi Räikkönen és a Ferrari sem volt képes – a finn csak a 12. helyen ért be – így a konstruktőri harmadik helyért folytatott csatát az angol csapat nyerte.

A különleges, alagutas bokszutca-kijárat semmi gondot nem okozott a versenyen, a sötétedés azonban – de az is lehet, hogy csak a rossz csapatmunka – produkált egy érdekes helyzetet: a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari és a Red Bull-os Vettel szorosan egymás mögött mentek ki az első kiállásukra, és a spanyol újonc a saját boksza helyett a szomszédos Red Bull-garázs elé gurult be, könnyen lehet, hogy a sötétedés és a nagyon hasonló uniformisok zavarták meg.

Az ifjoncot gyorsan továbbintették a Red Bull-szerelők, így a pár másodperccel később érkező Vettelnek nem lett hátránya ebből, de Alguersuari már nem tudott még egyszer körbeérni a pályán, így ki kellett állnia.

Az év 17. futamával, az Abu-Dzabi Nagydíjjal végleg lezárult az észbontóan fordulatos és eseménydús 2009-es Forma-1-es idény, a jövő évi bajnokság 2010 március 12-én kezdődik Bahreinben.
Abu Dhabi Nagydíj, verseny:
1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1h34:03.314
2. Webber Red Bull-Renault (B) + 17.857
3. Button Brawn-Mercedes (B) + 18.467
4. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 22.735
5. Heidfeld BMW Sauber (B) + 26.253
6. Kobayashi Toyota (B) + 28.343
7. Trulli Toyota (B) + 34.366
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 41.294
9. Rosberg Williams-Toyota (B) + 45.941
10. Kubica BMW Sauber (B) + 48.180
11. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 52.798
12. Raikkonen Ferrari (B) + 54.317
13. Nakajima Williams-Toyota (B) + 59.839
14. Alonso Renault (B) + 1:09.687
15. Liuzzi Force India-Mercedes (B) + 1:34.450
16. Grosjean Renault (B) + 1 kör
17. Fisichella Ferrari (B) + 1 kör
18. Sutil Force India-Mercedes (B) + 1 kör

Leggyorsabb kör: Vettel, 1:40.279

Kiesők:

Hamilton McLaren-Mercedes (B) 21
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 19

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás