Kétféle pirosban érkezett meg a 2021-es F1-es Ferrari!

A versenyzők reményei szerint csak festésében lesz kétszínű a Ferrari szerdán bemutatott 2021-es autója. Az SF21-est a csapat kiszámíthatóbbnak tervezte, új motorjával pedig kozmetikázná a 40 éves mélypontot jelentő tavalyi évet.

Több riválisához hasonlóan a Ferrari sem tudta megakadályozni idén, hogy már a bemutató kezdete előtt kiszivárogjanak képek az új autójáról. A világhálóra már bő egy órával a leleplezése előtt fölkerült pár fotó az új SF21-esről, amely most viszont már hivatalosan is megérkezett.

Noha az alapjait a 2020-as autó képezi, az új Ferrarin így is szembetűnő pár változás. Az egyik a festésével kapcsolatos: igazolást nyertek azon korábbi pletykák, miszerint az idei masina a piros kétféle árnyalatában fog pompázni egyszerre. Miközben az első része az előző évekből megszokott festést kapta (továbbra is matt kivitelben), addig a váltó részén és a hátsó szárnyon már az a sötétvörös szín látható, amit a csapat tavaly az 1000. futamát jelentő hazai versenyén használt Mugellóban, az 1950-es F1-es bemutatkozásra utalva.

De  nem ez az egyetlen változás: az autón egy új szín (legalábbis ilyen formában), a zöld is megjelent: a Mission Winnow méretes logója kapta azt a motorborításon.

Ami a formát illeti, az SF21-es nagyban hasonlít a tavalyi autóra, ám változtatások e téren is történtek. Például az orrkúpnál, ami az első szárny tartópillérjeivel együtt új kialakítást kapott. Az első szárnynál a vörösök továbbra is a 2019-ben választott koncepciót viszik tovább, a csapat elmondása szerint ugyanakkor sikerült javítani az aerodinamikai hatékonyságon, ami azt jelenti, hogy az autó egésze úgy termel több leszorítóerőt, hogy a légellenállását sikerült csökkenteni.

Ez az új, alaposan felturbózott erőforrással (tavaly egyes becslések szerint 65 klóerővel elmaradtak a Mercedestől) kiegészülve magasabb egyenesbeli sebességet eredményezhet, ami 2020-ban a motortrükk elvesztése után a csapat egyik legfőbb gyenge pontja lett.

Ám a mérnökök nem csak e téren próbáltak javítani. Az előző két szezonban sok gond volt a Ferrari vezethetőségével és gumikezelésével is. Hogy ezen javítsanak, a két fejlesztési zsetonjukat az autó hátsó részének átalakítására fordították. Nagy hangsúly került a váltó és a hátsó felfüggesztés átdolgozására. Ezek a várakozás szerint könnyebbé teszik majd Charles Leclerc és Carlos Sainz életét.

Az istálló félig új versenyzőpárossal vág neki az évnek: Sainz Sebastian Vettel helyét vette át. A 26 éves spanyol a 23 éves Leclerc-rel a Ferrari legfiatalabb párosát alkotja 1968 óta (és a második legfiatalabbat a csapat F1-es történetében).

Mattia Binotto csapatfőnök a Maranellóban rendezett másfél héttel ezelőtti évnyitó eseményen azt mondta, komoly előrelépést várnak az idei autótól, ám csodát nem, így győzelmeket sem mernek jósolni. A svájci azzal ugyanakkor tisztában van, hogy a Scuderiának idén javítania kell a bajnoki helyezésén azok után, hogy 2020-ban az utóbbi négy évtized mélypontját jelentő 6. helyen zártak. Szerinte ebben az is segítségükre lehet, hogy ezúttal Leclerc csapattársa is sok pontot gyűjthet – még úgy is, hogy tudja, bele fog telni pár nagydíjba, mire Sainz igazán beilleszkedik.

A Ferrarinál a hangsúly egyébként már a 2022-es nagy megújuláson lesz a szezonban, ennek köszönhetően sok fejlesztés nem fog fölkerülni az SF21-re. Már csak ezért is lesz meghatározó az idényük szempontjából, hogy hogyan teljesít a négykerekű a pénteken rajtoló teszteken és az első futamokon.

Az autó első útját már csütörtökön teljesíteni fogja. A Ferrari Bahreinben filmes napon járatja be azt Leclerc-rel és Sainzcal.

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás