Jön az új időmérő – mégis az eredeti verzióban

barc_teszt_02_06Bár még nem hivatalos, úgy tűnik mégis eredeti formájában fogadják el az új időmérőszisztémát. Az FIA ezzel elejét kívánja venni a további bonyodalmaknak – jóllehet a viták aligha érnek véget ezzel…

A történet kusza, a kép viszont most talán letisztulhat időmérőügyben. A szövetség a múlt héten jelezte, az F1 Bizottság úgy határozott, azonnali hatállyal megreformálják az időmérő edzések menetét, s bevezetnek egy új kieséses rendszert, mely nagyobb változatosságot és mozgalmasabb szombatokat ígér. Bernie Ecclestone ugyanakkor pár nappal később jelezte, a FOM képtelen lesz elkészíteni a megfelelő időmérő szoftvereket, így lehet, hogy csak Barcelonában debütál az új rendszer.

A második teszthéten Barcelonában az aggályok miatt aztán ismét tárgyalóasztalhoz ültek a csapatok az FIA-val, és arról állapodtak meg, hogy változtatnak az első terveken, s az új kieséses rendszert csak a Q1-ben és a Q2-ben vezetik be. A Motorsport kiemelte, mindez azt is jelentené, hogy újra kell fogalmazni az egyszer már megalkotott szabályt, ami miatt pedig az ügyet ismét vissza kellene dobni a döntéshozás első szintjére, azaz a Stratégiai Csoporthoz, mely a megfogalmazást követően ismét az F1 Bizottság elé tárja a javaslatot, amit aztán végül a Világtanács ratifikálhat. Más kérdés, hogy Sergio Marchionne, a Ferrari elnök a hét elején jelezte, nem támogatják az időmérő módosítását, így az sem lenne kizárt, hogy a Ferrari egy esetleges újratárgyalás esetén megpróbálna akadályt gördíteni elé…

Az Autosport úgy értesült, az FIA nem hajlandó belemenni az újabb játszmákba, ezért a Genfben ma ülésező Motorsport Világtanács mégis eredeti formájában fogadja el az új időmérős szabályt, azaz a kvalifikáció mindhárom szakaszában jön a 90 másodpercenkénti kieséses szisztéma. A szaklap szerint a következőképpen fog kinézni Ausztráliától az időmérő edzés: a Q1 16 perces lesz, hét perc után kiesik a leglassabb autó, majd ezt követően másfél percenként az újabb hat. A 15 perces Q2 ugyanilyen menetrend szerint zajlik majd, csak az első kiesésre hat perc után kerül sor. A 14 perces Q3-ra végül 8 versenyző marad állva, közülük a leglassabb öt perc után búcsúzik, majd másfél percenként a többiek is – mindaddig, míg ketten nem maradnak a végére.

A változtatás szabályba iktatásáról hivatalos tájékoztatást még nem adott az FIA, erre várhatóan csak a Világtanács ülése után kerül sor.

Más kérdés, hogy a szabály véglegesítése sem feltétlenül vet véget a kvalifikációról szóló vitáknak. Szerdán az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting a versenyzőkkel is megbeszélést tartott, és ők jelezték, egyáltalán nem örülnek annak, hogy ilyen rövid idővel a szezon rajtja előtt változtatni akarnak. Többen azt sem értik, mi szükség van egy jól működő rendszer átalakítására.

Fernando Alonso nem vett részt ezen a találkozón, de egyetértett kollégáival. „Nem voltam jelen, de amennyit a társaim elmondtak, arról azt mondhatom, teljesen egyetértek velük. Szeretnénk, ha a szabályok egyszerűek lennének, és már a korábbi egykörös időmérő, a szuperpole (két időmérő összesített eredménye) és hasonlók is eléggé érdekesek voltak. Mindenkinek volt egy köre a tévé képernyőjén, rendkívül egyszerű volt. Teljesítetted a körödet, ha későn fékeztél, 15. voltál, ráadásul nagyon izgalmas is volt az az egy kör. Akárhogy is döntenek, elfogadjuk, ahogy az elmúlt tizenhat évben mindig” – fogalmazott a spanyol.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás