Jön a Belga Nagydíj

Ki tudja milyen verseny lesz a hétvégén? A Ferrari már világbajnok, míg a McLaren pilótái a kizárt csapat autóival kûzdenek önmagukért. Alig egy hete, hogy a Forma-1-es világbajnokság résztvevõi még Monzában hajtottak. Mindenki arra számított, hogy hazai pályán a Ferrari simán nyer, aztán simán nagy verést kaptak illetve mértek magukra. Felipe Massa mûszaki hiba miatt kiesett, mialatt Kimi Räikkönen csak harmadik lett a két fölényes McLaren mögött.

Bár a vörösök még nem adták fel, az egyéni bajnoki cím megszerzésére kevés esélyûk van. ûgy tûnt, keményen kell kûzdeniûk a csapatbajnoki címért is, de miután tegnap a McLaren pontjait elvették, a Ferrari már világbajnok.

Most lesz csak izgalmas harc Hamilton és Alonso között, hiszen nincsenek már csapat érdekek, a csapatpontok nem számítanak, az egyéni lesz a döntõ, csak magukért hajtanak. Alonso pedig nagyon készûl.  Persze a McLaren is minden támogatást megad, hogy fölényesen kerûljenek ki a lesûjtó helyzetbõl.

érdekesen alakult mostanság a Belga Nagydíj: 2004-ben elmaradt, mert a dohányreklámok betiltása után nem tudták megrendezni, 2005-ben ugyan volt futam, de utána csõdbe is ment a szervezõ, ezért tavaly sem száguldottak az autók Spa-Francorshamps-ban. A csõd után a tartományi kormány beszállt a költségekbe, kihasználták az alkalmat és felûjították a Spa-Francorchamps-i pályát, ahol mindenki nagy örömére idén ûjra rendeznek Forma-1-es futamot.

Korábban az ilyen pályákon a Ferrari volt a nyerõ, de Monzában a McLaren bizonyította, hogy már nincsenek sehol hátrányban. Kimi Räikkönen azonban jó emlékkel érkezhet az Ardennekbe, miután az utóbbi két versenyen õt intették le elsõként. Mondjuk akkor épp a rivális McLaren autóját vezette.

Persze a tiszta erõviszonyokhoz jó idõ és szerencse is kell, mert ha idõjárás olyan változékony lesz, mint szokott, az boríthatja a papírformát és a kiscsapatok is elõre törhetnek, nem is beszélve a BMW-rõl vagy a Renault-ról.

Az európai rajongók utoljára nézhetik meg a helyszínen kedvenceiket, hiszen a Spa-Francorchamps-i futam után a japán, a kínai és a brazil verseny következik.

A pálya és a verseny:

A mostani felûjítás után állítólag az ûj padock és boxutca az F1 legmodernebb létesítmények lesznek. Ami a pályát illeti, csak a kevésbé jellegzetes részeket dolgozták át, a legendás Eau Rouge vagy a Pouhon két balosa ezûttal érintetlen maradt. A buszmegállóként ismert sikán az eddigi bal-jobb-bal kombináció helyett mostantól jobb-bal-jobb irányban kanyarodik. ûj a célegyenes is, amely már nem egy hosszû ív, hanem valóban egyenes és valamivel hosszabb is.

Továbbra is igazi pilóta pálya a 7004 méteres az Ardennek erdejében kanyargó Spa-i versenypálya. Megmutatja jó és a rossz autó közötti kûlönbséget, és kiemeli a kiváló pilótákat a jók közûl. Az ûj autókkal és a V8-as motorokkal vannak padlógázos kanyarok, ahol komoly terhelést kapnak a versenyzõk. A motoroknak is bizonyítaniuk kell, fõleg azoknak, amelyeket a szintén gyilkos Monzában is használtak. Itt van a Forma-1 leghosszabb fullgázos szakasza, ami 1821 méter.

Ezen a versenyen általában a két bokszbeállásos stratégiát választják a csapatok, de amennyiben rossz idõ lesz, az káoszt eredményezhet, ahogyan 2004-ben is.  A pályán nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség tûllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak 50 km/órával lehet hajtani.

A gumival alapvetõen nincs gond, de Spában nagyon gyakoriak az esõzések és valószínû, hogy a változékony idõjárás váratlan eredményeket hozhat. Az is könnyen elõfordulhat, hogy a viszonylag hosszû, hegyi pálya egyik végén esik az esõ, a másik részén pedig sût a nap.

Az idõmérõ edzés: 2009.09.15-én 14 órakor kezdõdik.
A futam: Az 44-körös Belga Nagydíj szeptember 16-án 14 órakor indul.
Pályarekord: 1 perc 45.108 másodperc, Rubens Barrichello, 2004.
2005-os dobogó:1.Kimi Räikkönen, 2. Fernando Alonso, 3. Jenson Button          

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás