Időmérő nyilatkozatok

A hatodik és a hetedik helyről indulhat az F2012-essel Fernando Alonso és Felipe Massa a Magyar Nagydíjon.

A Pirelli abroncsokat az Ágaskodó Lovacska mindkét versenyzője azonosan használta, az első etapban egy szett közepes és egy szett lágy, a másodikban egy használt és egy új szett lágy és végül a harmadik etap egyetlen körén egy szett lágy keveréket használtak.

Stefano Domanicali, csapatfőnök:
“Nem meglepő a ma délutáni időmérő edzés. Tisztában vagyunk azzal, hogy nem a miénk a leggyorsabb autó a végteljesítmény szempontjából, elég gyakran mondtunk hasonlót az elmúlt hetekben. Ezen kívül tudjuk, hogy milyen kicsi kell, hogy ne kerülj be a következő etapba, amikor sok autó van csupán néhány tizedre egymástól. Mind Fernandónak, mind Felipének sikerült bejutni a Q3-ba, ahol a megszerzett pozíciók nem túl rosszak a bajnokság szempontjából, tekintve, hogy a Fernandóra legnagyobb veszélyt jelentő ellenfél mögöttünk fog rajtolni. Továbbá ma újra elmondanám, amit az elmúlt két szombaton mondtam, bár másak voltak az eredmények, de a pontokat a vasárnapi futam után osztják, nem szombaton. Nagyon nehéz versenyt várunk holnap, a pályán egy pillanatra sem lehetnek figyelmetlenek a pilóták és nagyon nehéz lesz az autók számára is. Némileg bizonytalan az időjárás előrejelzés, így ezt is számításba kell venni. Mint mindig, most is megpróbáljuk megtenni, ami tőlünk telik.”

Fernando Alonso:
“Nagyon nehéz időmérőre számítottunk és ez az volt. Legalább nyolc autó, a két McLaren, a két Force India, a két Red Bull és Lotus futott nagyon versenyképesen, ezért már a Q3-ba kerülést önmagában nagyon nehéz volt elérni. Megcsináltuk és szintén sikerült az autó kezelésén a végén javítani valamelyest, az abroncsok nyomásán és az első szárnyon végzett munkának köszönhetően. Valójában nem volt egy tökéletes kör, jó néhány tizedet veszítettünk a kanyarokban. Erősebb szél fújt, mint délelőtt és szerintem ez mindenkinek egy kicsit meglepetést okozott. Mindent egybevetve a hatodik hely nem megvetendő, távolról sem. Igaz, hogy itt nem egyszerű előzni, de holnap talán esik egy kicsit és tudjuk, hogy ez mindent megkavarhat. Továbbá számolnunk kell az abroncsok viselkedésével, mint ismeretlen tényezővel, mert tegnap nem volt, aki tényleg kipróbálhatta volna őket hosszabb távon. Nagyon oda kell holnap figyelnünk, különösen arra, hogy hogyan kezeljük a gumikat. Száraz pályán jelenleg nem vagyunk képesek felvenni a harcot a legjobb helyekért és ezzel tisztában is vagyunk. Általában a versenyen javul a helyzet és reméljük, hogy a negyedik vagy ötödik helyen tudunk végezni, amikor leint a kockás zászló. Célunk lesz, hogy a pilóták versenyében megelőzzük legfőbb riválisunkat és ma tudjuk, hogy előtte fogunk rajtolni. Meglátjuk, mi lesz a helyzet holnap este.”

Felipe Massa:
“Nem volt egyszerű időmérő edzése a csapatnak. Mind Fernando, mind jómagam megpróbáltunk tökéletes kört összerakni, ami látható abból, hogy gyorsabbak voltunk a Q2-ben, mint a Q3-ban. Kár, mert a Q2-ben jó volt az időm és úgy tűnt, még javíthatok is, de sajnos lassabb voltam, hirtelen kevesebb volt a tapadásom és túlkormányzott volt az autó, így ezért tartok ott, ahol. Nagyon meleg lesz holnap és eshet is, így mindig a topon kell lennünk, bármilyen helyzet álljon elő. Alaposan meg kell néznünk az abroncsok viselkedéséről kapott adatokat, abból a kicsiből, amit láthattunk, határozottan kopnak a lágyak, ami a magasabb üzemanyag-terhelés esetén jobban érezhető. Várnunk kell és meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok a holnapi hosszú verseny során, de szerintem még mindig van esélyünk arra, hogy a dobogós helyezésért harcoljunk, még akkor is, ha nagyon erős ellenfeleink vannak. A Hungaroring karrierem több fontos pillanatának is színhelye, kezdve a 2008-ban ért kegyetlen csapással, ahol egy motorhiba miatt dobtam el a lehetséges győzelmet, majd egy évvel később jött a balesetem. Olyan sok ember áll itt közel hozzám és támogat, hogy duplán vagyok csalódott, mert szerettem volna ma délután egy nagyszerű eredménnyel megjutalmazni őket. Megpróbáljuk holnap!”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Nagyon bonyolult és nehéz időmérő edzés volt, ahogy valójában vártuk. Rögtön az első etapban Fernando küzdött egy kicsit az első szett közepes keverékén, de sikerült helyre hozni. Nagyon szoros volt a küzdelem a Q3-ba kerülésért és fontos volt, mind Felipe, mind Fernando számára, hogy bejusson az utolsó etapba, még ha csupán egy szett új lágy abroncsunk maradt is, és majdnem mindenki mással ez volt a helyzet. Itt már nem tudtunk javítani az időeredményeinken, tény, hogy több, mint két másodperccel volt lassabb mindkét pilótánk. A ma délutáni fő problémát egy tökéletes kör összerakása okozta. Holnap hasonló szituációban találjuk majd magunkat, mint amilyet az elmúlt két versenyen láthattunk, tekintettel az időjárásra, nem volt alkalmunk, hogy megfelelően értékeljük az abroncsokat hosszú távon. Teljes mértékben az előrejelzésekre kell támaszkodnunk és meglátjuk, mi történik a verseny során. Az eső egy másik tényező lesz, ami szintén közrejátszhat. Már korábban is elmondtuk, hogy nem a miénk a leggyorsabb autó és még mindig sokat kell dolgoznunk, hogy elérjük ezt a célt. Ezért nem vagyok ma csalódott, a számok nem hazudnak.”

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás