Idõmérõ és nyilatkozatok!

Fordult a kocka Sanghajban: a Mercedes-motorokkal szereplõ csapatok pénteki fölénye után a Red Bull ásza, Sebastian Vettel nyerte az idõmérõ edzést a 61. Formula-1-es világbajnokság Kínai Nagydíján.

Fordult a kocka Sanghajban: a Mercedes-motorokkal szereplõ csapatok pénteki fölénye után a Red Bull ásza, Sebastian Vettel nyerte az idõmérõ edzést a 61. Formula-1-es világbajnokság Kínai Nagydíján.Mögötte a harmadik szabadedzés legjobbja, Mark Webber, valamint a kétszeres világbajnok Fernando Alonso végzett. A pénteki tesztelésen még verhetetlen 2008-as világbajnok Lewis Hamilton csak a hatodik lett, még Nico Rosberg és Jenson Button is megelõzte. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher a kilencedik helyrõl rajtolhat.

Nincs mese, továbbra is a Red Bull diktálja a tempót a száguldó cirkuszban! Legalábbis az idõmérõn, hiszen jól tudjuk, az elsõ versenyen Fernando Alonso, míg a következõ futamon Jenson Button diadalmaskodott. A kvalifikációkon azonban még senki sem gyõzte le az osztrák csapatot, legalábbis annak egyik autóját.

Vettel immár harmadik idei edzéselsõségét ünnepelhette, mindössze két hete kellett a második helyrõl rajtolnia. Szepangban a csapattárs Mark Webber gyõzte le, de a nagydíjon megfordult a sorrend. Most a német klasszis „visszavágott” az ausztrál pilótának, pedig sokan reménykedtek abban, most verhetõ lesz a Red Bull.

Nem így történt, pedig pénteken még a Mercedes-motort használó istállók dominálták a szabadedzéseket. Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, aki az idõmérõ elsõ és második etapjában is a legjobbak közé tartozott. Sõt, a Q2-ben senki sem tudta megelõzni, úgy tûnt, jó esélye lesz a pole-ra.

A Q3-ban aztán Vettel és Webber forgatta a legjobban a „kártyákat”, igaz rövid idõre Fernando Alonso is befurakodott. A német versenyzõ utolsó gyors köre azonban esélyt sem adott az ellenfeleknek, még a márkatárs is jelentõsen elmaradt tõle.

A Ferrari és a Mercedes azért örülhetett Alonso harmadik és Nico Rosberg negyedik helyének. Mögöttük a két McLaren végzett, de Button és Hamilton teljesítménye valószínûleg fejtörést okoz a csapat szakembereinek. Többet vártak a brit kettõstõl, fõleg a pénteki, valamint a Q1-es és Q2-es eredmények alapján.

Michael Schumacher ezúttal sem tudta legyõzni Rosberget, egyelõre fiatal csapattársa árnyékába szorult. Immár negyedszer az idei negyedik futamon…

KÍNAI NAGYDÍJ, ID?MÉR? EDZÉS:

 

    Versenyzõ Pilóta Idõ Hátrány  
Q 3
1. S. Vettel Red Bull Racing 1:34.558   21
2. M. Webber Red Bull Racing 1:34.806 +0.248 17
3. F. Alonso Ferrari 1:34.913 +0.355 15
4. N. Rosberg Mercedes GP 1:34.923 +0.365 17
5. J. Button McLaren 1:34.979 +0.421 17
6. L. Hamilton McLaren 1:35.034 +0.476 13
7. F. Massa Ferrari 1:35.180 +0.622 19
8. R. Kubica Renault 1:35.364 +0.806 21
9. M. Schumacher Mercedes GP 1:35.646 +1.088 21
10. A. Sutil Force India 1:35.963 +1.405 23
 
Q 2
11. R. Barrichello Williams 1:35.748 +1.190 15
12. J. Alguersuari Toro Rosso 1:36.047 +1.489 17
13. S. Buemi Toro Rosso 1:36.149 +1.591 17
14. V. Petrov Renault 1:36.311 +1.753 10
15. K. Kobayashi Sauber 1:36.422 +1.864 16
16. N. Hulkenberg Williams 1:36.647 +2.089 14
17. P. de la Rosa Sauber 1:37.020 +2.462 15
 
Q 1
18. V. Liuzzi Force India 1:37.161 +2.603 9
19. T. Glock Virgin Racing 1:39.278 +4.720 6
20. J. Trulli Lotus F1 1:39.399 +4.841 9
21. H. Kovalainen Lotus F1 1:39.520 +4.962 8
22. L. Di Grassi Virgin Racing 1:39.783 +5.225 6
23. B. Senna HRT F1 Team 1:40.469 +5.911 10
24. K. Chandhok HRT F1 Team 1:40.578 +6.020 7


A Ferrari versenyzõje, Fernando Alonso a Kínai Nagydíj szombati kvalifikációját követõen a csapat hivatalos weboldalának nyilatkozva elmondta, a két Red Bull mögött azért tudta megszerezni a harmadik rajtpozíciót Sanghajban, mert a maranellói gárda által szállított új aerodinamikai csomag kiválóan mûködött.

Alonso elmondta, a Red Bull Racing alakulata továbbra is verhetetlennek tûnik a kvalifikáción, azonban mindent megtesz azért, hogy a holnapi versenyen dobogóra álljon.

„Jelen pillanatban azt kell mondjam, ez az eredmény hûen tükrözi az idõmérõ-lehetõségeinket” – kezdte a kétszeres világbajnok.

„A Red Bullok verhetetlennek tûnnek, de ez egyáltalán nem meglepetés, mert mindig gyorsak szombaton. Elégedett vagyok azzal, ahogy a dolgok mentek: a harmadik egy remek rajthely. Jó munkát végeztünk és a célunk, hogy dobogóra álljunk. Ma sokkal kényelmesebben éreztem magam a keményebb gumikon, mivel a lágyabb keveréket trükkösebb volt használni.”

„Teljesítmény szempontjából örülök az új aerodinamikai csomag elõnyeinek és ezeknek az új elemeknek köszönhetõen vehettem részt a három leggyorsabb versenyzõnek fenntartott sajtótájékoztatón. A csapat remekül dolgozik, egyértelmû a filozófia, miszerint a pontokat a versenyeken adják, nem pedig az idõmérõkön.”

Alonso hozzátette, miután a holnapi versenyre nagy eséllyel megérkezik az esõ, könnyen megkeveredhet a mezõny, s sok múlik majd azon, hogy egyes csapatok miképp reagálnak a körülmények változására.

A spanyol versenyzõ mindazonáltal arra nem tudott válaszolni, vizes pályán mennyire versenyképesek riválisaikkal szemben.

„Ha esik, sok múlik majd azon, mikor kell gumikat cserélni: ha az ember jól dönt, akár nyerhet is, de ha rosszul, mindent elveszíthet. Nehéz megmondani, vizes pályán hol is állunk teljesítmény szempontjából, mert a téli tesztek során soha nem voltunk mindannyian a pályán ilyen körülmények között, ugyanakkora üzemanyag-mennyiséggel. Mindazonáltal Ausztráliában nagyon jól ment…”



A Ferrari versenyzõje, Felipe Massa a csapat által kiadott hivatalos sajtóközleményben szombaton elárulta, csalódott, amiért mindössze csupán a hetedik rajtpozícióból várhatja a vasárnapi futamot, ám bízik abban, hogy egy remek rajttal már rögtön az elsõ kanyarban javíthat néhány helyet.

Massa elmondta, nem tudott tiszta kört futni a kvalifikáció utolsó etapjában, mert hibázott, ami miatt sok idõt veszített.

„Egy kicsit csalódott vagyok, mert nem tudtam tiszta kört futni az utolsó etapomban a Q3-ban” – mondta Massa.

„Sajnos hibáztam az utolsó kanyarban, ami legalább néhány tizedbe került nekem. Addig a pontig olyan körön voltam, amivel a legjobb öt közé kerülhettem volna, de amikor mindenki ilyen szorosan van, elég egy kicsi ahhoz, hogy hátrébb csússzunk a rajtrácson.”

Massa hozzátette, könnyen elképzelhetõ, hogy esõfutamot láthatunk holnap, így történhetnek érdekes dolgok.

„Lehet, hogy holnap esni fog, így van esély arra, hogy felrázza egy kicsit a dolgokat, de világos, hogy a hetedik helyrõl rajtolva nehéz harcolni a legjobb helyekért. Ami a versenytempót illeti: tudjuk tartani, ami bebizonyosodott a tegnapi edzéseken is: úgy tûnik, a lágyabb keverék jobban kopik a keményebbnél, de talán egy kicsit többi gumi a pályán javítana a helyzeten.”

A 2008-as év ezüstérmese szeretné, ha már rögtön az elsõ körben javítana néhány pozíciót.

„Nagyon fontos lesz, hogy jól rajtoljunk és azonnal javítsunk néhány helyet.”

A Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso a Kínai Nagydíj szombati idõmérõ edzését követõen elárulta, úgy érzi, a maximumot hozta ki az F10-es versenygépbõl a mai napon, s mivel a versenytempójuk általában jobbnak bizonyul, magabiztosan várja a holnapi futamot.

Mint ismert, a spanyol versenyzõ a két Red Bull mögött a harmadik helyet szerezte meg Sanghajban.

„Úgy gondolom, ez volt a maximum, amit kihozhattunk az idõmérõbõl” – mondta Alonso az idõmérõt követõ sajtótájékoztatón.

„Tudjuk, hogy a versenytempónk egy kicsit jobb és több üzemanyaggal és hosszabb etapokon jóval kényelmesebben érezzük magunkat.”

„De az egykörös teljesítményen is mindig a maximumot hozzuk ki. Megtettük Bahrainben, Ausztráliában és itt is, háromszor voltunk harmadikak a rajtrácson, Malajziában viszont hibáztunk a Q1-ben. Normál helyzetben ez a legjobb, amit elérhettünk.”

Habár több mint 90 százalék az esély arra, hogy holnap esõáztatta versenyt láthatunk majd, Alonso elmondta, jobban örülne annak, ha száraz pályán rajtolhatnának el.

„Jobban örülnék a száraz versenynek, de ha esik is, az mindenkit ugyanúgy érint. Ha elered az esõ, ugyanúgy rendben lesz. Érdekes lesz látni, miképp alakul a verseny és hogy hogyan teljesít az autónk. A száraz körülmények még normálisabbak lennének számunkra.”

„A holnapi versenyt alapvetõen az idõjárás határozza meg. Ha esik az egész versenyen, akkor talán az az autó, amely az élrõl rajtol, a végéig ott is maradhat. Viszont az ilyen versenyeken az ember hozhat jó és rossz döntéseket, és akár 10 másodpercet is veszíthet körönként. Jó dolog nézni a TV-ben, de számunkra elég rizikós.”

Forráa:F1Center

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás